• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 0, شماره
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 0, شماره
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر جو سازمانی بر مدیریت دانش با نقش میانجی مکانیزم های توانمندسازی روانی و سازمانی و کارکنان جهت ارائه مدل

    (ندگان)پدیدآور
    نوروزی, منوچهریوسفی سعیدآبادی, رضاتقوایی یزدی, مریم
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: توانمندسازی روانی و سازمانی کارکنان یکی از اهداف مهم در هر سازمان و جامعه می‌باشد. لذا هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر جو سازمانی بر مدیریت دانش با نقش میانجی مکانیزم­های توانمندساز روانی و سازمانی کارکنان جهت ارائه مدل در ادارات آموزش و پرورش استان مازندران بود. روش کار: جامعه آماری تحقیق در بخش کیفی شامل خبرگان منتخب سازمان آموزش و پرورش استان مازندران بود، حجم نمونه  در بخش کیفی با در نظر گرفتن قانون اشباع به تعداد 20 نفر تعیین شد. در بخش کمی جامعه آماری شامل کارکنان ادارات آموزش و پرورش 32 منطقه و شهرستان استان مازندران بود که حجم نمونه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان به تعداد 320 نفر تعیین شد. ابزار اندازه­گیری در بخش کمی شامل پرسشنامه محقق ساخته، که سؤالات آن برگرفته از داده­های حاصل از مصاحبه بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده­ها از روش مدل‌یابی معادلات ساختاری از نرم‌افزارهای SPSS و LISREL استفاده شد. یافته‌ها: یافته­ها نشان داد که جو سازمانی بر مدیریت دانش با نقش میانجی مکانیزم­های توانمندساز روانی و سازمانی کارکنان تاثیر معناداری دارد. همچنین نتایح نشان داد 74 درصد  مدیریت دانش به ابعاد و مولفه­های جو سازمانی با نقش میانجی مکانیزم­های توانمندساز روانی و سازمانی کارکنان وابسته است. یا  به عبارتی عناصر و مولفه‌های جو سازمانی با نقش میانجی مکانیزم­های توانمندساز روانی و سازمانی کارکنان در مدیریت دانش 74 درصد موثر هستند. نتیجه‌گیری: نتابج نشان داد که ادارت آموزش و پرورش استان مازندارن در راستای تحقق این مقولات گام­به­گام و به تدریج با توجه به یک نقشه راه و برنامه استراتژیک درازمدت عمل نمایند و به­منظور جامه­ عمل پوشاندن آن تدوین یک بر نامه عملیاتی ضرورت دارد.
    کلید واژگان
    جو سازمانی
    مدیریت دانش
    توانمندساز روانی و سازمانی کارکنان
    آموزش و پرورش استان مازندران
    روانشناسی بالینی

    تاریخ نشر
    2023-09-01
    1402-06-10
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
    استادیار، گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم انسانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
    دانشیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران.

    شاپا
    2228-7043
    2228-7051
    URI
    http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8181-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1139272

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب