• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 0, شماره
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 0, شماره
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه مدل بازاریابی مشاغل کوچک در حوزه ورزش و تندرستی (مورد مطالعه: راه اندازی مرکز آب درمانی)

    (ندگان)پدیدآور
    سیاحی, عطا اللهماجدی, نیمانادری نسب, مهدی
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: بسیاری از مراکز کوچک آب‌درمانی به دلیل محدودیت‌های مالی و تبلیغاتی توان رقابت با مراکز بزرگتر و مشهورتر را ندارند و از سوی دیگر امروزه کسب و کارهای کوچک و متوسط از راهکارهای بسیار اساسی برای توسعۀ همه جانبۀ یک کشور محسوب می‌شوند بنابراین، شناخت عوامل درگیر در ایجاد آن‌ها مهم است. از این‌رو این پژوهش، به دنبال بررسی ارائه مدل  بازاریابی مشاغل کوچک در حوزه ورزش و تندرستی (مورد مطالعه: راه اندازی مرکز آب درمانی) بود. روش کار: در این مطالعه کیفی از رهیافت نظریه داده بنیاد اشتراوس و کوربین استفاده شد. جامعه آماری این مطالعه شامل بازاریابان و اساتید ورزشی (15 نفر)، کارشناسان خبره در زمینه کسب و کارهای کوچک و کارآفرینان برتر کشور (15 نفر) و  مدیران باشگاه­ها و آکادمی­ها ورزش آبی کشور (50 نفر) و مدیران وب سایت­های ورزشی (15 نفر) و مراکز آب درمانی بود. همچنین نمونه گیری، به صورت نظری بود. روش جمع آوری داده­ها، میدانی و ابزار گرداوری داده­ها مصاحبه بود. تحلیل داده­ها با استفاده از سیستم کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی انجام شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد که شرایط علّی شامل 3 مفهوم و 13 کد نهایی، شرایط زمینه­ای شامل 7 مفهوم و 35 کد نهایی استخراج، شرایط مداخله­گر شامل 8 مفهوم و 44 کد نهایی، راهبردها و اقدامات شامل 6 مفهوم و 27 کد نهایی، پیامدها نیز شامل 5 مفهوم و 24 کد نهایی استخراج شده از مصاحبه بود. نتیجه‌گیری: به طور کلی می­توان نتیجه گرفت که موفقیت در بازاریابی کسب‌وکارهای کوچک در حوزه ورزش آب‌درمانی نه تنها به بهبود شرایط اقتصادی این کسب‌وکارها منجر می‌شود، بلکه از طریق ارتقای سلامت و پایداری ورزش، پیامدهای گسترده‌ای در سطح جامعه خواهد داشت.
    کلید واژگان
    الگوی بازاریابی
    کسب و کارهای کوچک
    ورزش و تندرستی
    آب درمانی
    نظریه اشتراوس و کوربین
    روانشناسی بالینی

    تاریخ نشر
    2023-09-01
    1402-06-10
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری تخصصی، دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران.
    استادیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
    استادیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران.

    شاپا
    2228-7043
    2228-7051
    URI
    http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8235-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1139268

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب