نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorروحانی فرد, حسنfa_IR
dc.contributor.authorتقوایی یزدی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorنیاز آذری, کیومرثfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-21T00:25:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-11T00:25:51Z
dc.date.available1403-12-21T00:25:51Zfa_IR
dc.date.available2025-03-11T00:25:51Z
dc.date.issued2023-09-01en_US
dc.date.issued1402-06-10fa_IR
dc.identifier.citationروحانی فرد, حسن, تقوایی یزدی, مریم, نیاز آذری, کیومرث. (1402). تأثیر شایستگی بر مرجعیت علمی دستیاران پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی. مجله علوم پزشکی رازی, 0, 294-302.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-7563-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1139261
dc.description.abstractزمینه و هدف: آینده دانشگاه‌ها و مؤسسات و آموزش عالی کشور و رشد و توسعه آن‌ها در گرو داشتن مدیران لایق و اثر بخش است هدف کلی پژوهش حاضر، بررسی تأثیر شایستگی با رویکرد دانشگاه تراز انقلاب اسلامی بر مرجعیت علمی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. روش کار: پژوهش کاربردی حاضر در سال 1400 با رویکرد کیفی و کمی انجام شد. جامعه آماری در بخش کیفی، اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه یک به تعداد 15 نفر با استفاده از نمونه گیری هدفمند و در بخش کمی، مدیران و معاونین دانشکده‌ها، مدیران گروه‌ها و اساتید هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به تعداد 320 نفر با روش نمونه گیری تصادفی طبقه‌ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده‌ها ازپرسشنامه محقق ساخته شایستگی با رویکرد دانشگاه تراز انقلاب اسلامی و پرسشنامه مرجعیت علمی استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌‌ها از معادلات ساختاری با استفاده استفاده شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد که بعد "خلاق بودن" با میانگین رتبه ای 53/6 بالاترین رتبه را داراست. نتایج تحلیل عاملی تاییدی نشان داد که بالاترین مقدار ضریب مسیر به مولفه کار گروهی از مجموعه بعد سازمانی با مقدار 936/0 و میزان R2  برابر با 875/0 مربوط می شود. براساس ضرایب مسیر، بار عاملی 577/0  بین دو متغییر شایستگی و مرجعیت علمی برقرار است. نتیجه‌گیری: به طور کلی می‌توان نتیجه گرفت که شایستگی با رویکرد دانشگاه تراز انقلاب اسلامی بر مرجعیت علمی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تأثیر معنادار دارد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectشایستگیfa_IR
dc.subjectدانشگاه تراز انقلابfa_IR
dc.subjectمرجعیت علمیfa_IR
dc.subjectعلوم پزشکیfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleتأثیر شایستگی بر مرجعیت علمی دستیاران پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه علوم تربیتی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.citation.volume0
dc.citation.spage294
dc.citation.epage302


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد