نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorساداتی, سیداسماعیلfa_IR
dc.contributor.authorهاشم نژاد آبرسی, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorصالحی, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-21T00:25:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-11T00:25:50Z
dc.date.available1403-12-21T00:25:50Zfa_IR
dc.date.available2025-03-11T00:25:50Z
dc.date.issued2023-09-01en_US
dc.date.issued1402-06-10fa_IR
dc.identifier.citationساداتی, سیداسماعیل, هاشم نژاد آبرسی, فاطمه, صالحی, محمد. (1402). تأثیر آموزش مهارت‌های بالینی بر خودکارآمدی تحصیلی در دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دستیاران دانشگاه علوم پزشکی مازندران. مجله علوم پزشکی رازی, 0, 286-293.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-8064-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1139260
dc.description.abstractزمینه و هدف: ارتقا سطح خودکارآمدی دانشجویان تحصیلات تکیملی و دستیاران دانشگاه­های علوم پزشکی از اهمیت بسیاری برخوردار است و کلیه این افراد دوره­های مهارت­های بالینی را طی می­کنند، لذا هدف این مطالعه بررسی تأثیر آموزش مهارت­های بالینی بر خود کارآمدی تحصیلی در دانشجویان تحصیلات و دستیاران دانشگاه علوم پزشکی مازندران بود. روش کار: این مطالعه با رویکرد آمیخته (کیفی و کمی) انجام شد. در رویکرد کیفی از مصاحبه نیمه ساختار یافته استفاده شد. جامعه آماری در بخش کیفی اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه یک با مدرک تحصیلی دکتری و مرتبه علمی دانشیار و بالاتر به تعداد 29 بودند و براساس قانون اشباع به تعداد 14 نفر تعیین و به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. در بخش کمی نیز از میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دستیاران دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران به تعداد 1665 نفر بر اساس فرمول کوکران، تعداد 312 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار تحقیق شامل پرسشنامه محقق ساخته آموزش مهارت بالینی و پرسش نامه خودکارآمدی اون و فرامن  (2015) بود. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای SPSS21 و PLS انجام گرفت. یافته‌ها: نتایج نشان داد که آموزش مهارت بالینی بر خودکارآمدی در سطح 95/0 معنی دار شده است. نتیجه‌گیری: به طور کلی می­توان نتیجه گرفت که با تیکه بر آموزش­های مهارت­های بالینی می­توان سطح خودکارآمدی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دستیاران را بهبود بخشید لذا توجه به آموزش­های مهارت­های بالینی اهمیت دارد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectمهارت‌های بالینیfa_IR
dc.subjectخود کارآمدی تحصیلیfa_IR
dc.subjectدانشگاه علوم پزشکی مازندرانfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleتأثیر آموزش مهارت‌های بالینی بر خودکارآمدی تحصیلی در دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دستیاران دانشگاه علوم پزشکی مازندرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.citation.volume0
dc.citation.spage286
dc.citation.epage293


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد