• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 30, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 30, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه الگوی تأثیر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بر فرصت‌های کارآفرینی در حوزه محصولات پزشکی و سلامتی

    (ندگان)پدیدآور
    عمویی, مهدییوسفی سعیدآبادی, رضاتقوایی یزدی, مریم
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: شبکه‌های اجتماعی به یک نیروی قدرتمند در شکل‌دهی به جنبه‌های تجارت تبدیل شده‌اند. زیرا بازاریابی دهان به دهان را تقویت کرده‌اند و به سرعت در تصمیمات خرید مشتریان اهمیت پیدا می‌کنند. بنابراین پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی تأثیر بازاریابی شبکه های اجتماعی بر فرصت‌های کارآفرینی در حوزه محصولات پزشکی و سلامتی انجام شد. روش کار: روش پژوهش ترکیبی از نوع طرح تحقیق آمیخته اکتشافی (کیفی- کمی) بود. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی شامل نخبگان و اعضای هیئت‌علمی رشته مدیریت کارآفرینی در زمینه سیاست گذاری جهت اتفاق نظر در روش دلفی بودند، حجم نمونه در بخش کیفی با در نظر گرفتن قانون اشباع به تعداد 17 نفر تعیین شد. در بخش کمی حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران به تعداد 151 نفرتعیین شد روش جمع­آوری اطلاعات به ­روش کتابخانه­ ای، و ابزار اندازه­گیری در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختاریافته و در بخش کمی شامل پرسشنامه محقق ساخته، که سؤالات آن برگرفته از داده­های حاصل از مصاحبه بود. یافته‌ها: یافته ­ها نشان داد که 75 درصد فرصت ­های کارآفرینی در کسب­و­کارهای اینترنتی به ابعاد و مولفه های بازاریابی شبکه­ های اجتماعی کارآفرینانه که دارای هفت بعد بشرح: 1. اثر بخشی، 2. اعتماد، 3. قابلیت دسترسی، 4. قیمت، 5. محصول، 6. تنوع 7. ترویج، وابسته است. نتیجه‌گیری: نتایج نشان داد که بازاریابی شبکه های اجتماعی می‌تواند بر فرصت های کارآفرینی در حوزه محصولات پزشکی و سلامتی موثر باشد؛ لذا توجه به بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در جهت افزایش فرصت های کارآفرینی در حوزه محصولات پزشکی و سلامتی اهمیت دارد.
    کلید واژگان
    بازاریابی شبکه‌های اجتماعی کارآفرینانه
    فرصت‌های کارآفرینی پزشکی
    محصولات پزشکی و سلامتی
    روانشناسی بالینی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2023-07-01
    1402-04-10
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری تخصصی کارآفرینی، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران.
    استادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
    دانشیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران.

    شاپا
    2228-7043
    2228-7051
    URI
    http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8168-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1139253

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب