• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 29, شماره 12
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 29, شماره 12
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی عوامل زمینه‌ای مؤثر برتوسعه الگوسازی شخصی در مشاغل کوچک و متوسط

    (ندگان)پدیدآور
    صادقی, مرضیهفتاحی, مجیدتقوایی یزدی, مریم
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: پدیده برندسازی شخصی موضوعی نسبتاً جدید در زمینه بازاریابی به شمار می‌رود لذا هدف از پژوهش حاضر شناسایی عوامل زمینه‌ای موثر برتوسعه الگوسازی شخصی در مشاغل کوچک و متوسط بود. روش کار: روش پژوهش آمیخته بود که جامعه آماری در بخش کیفی به روش گراندد تئوری شامل تمام صاحب‌نظران و خبرگان دانشگاهی حیطۀ مدیریت برند، مدیریت بازرگانی و کارآفرینی و کارآفرینان و در بخش کمی مدیران و کارآفرینان کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و دانشجویان تحصیلات تکمیلی مدیریت بازرگانی‌ و کارآفرینی بود. حجم نمونه‌ی ‌آماری در بخش کیفی 30 نفر به روش هدفمند و قضاوتی و در بخش کمّی 384 نفر با روش تصادفی از نمونه در دسترس انتخاب ‌شدند. ابزار گردآوری داده‌ها در بخش کیفی استفاده از پرسش‌های نیمه ساختاریافته و در بخش کمی گویه‌های کیفی تبدیل به پرسشنامه‌ی کمّی در مقیاس لیکرت 7 ارزشی بود. یافته‌ها: نتایج تحلیل مسیر نشان داد که عوامل شبکه‌سازی، عوامل فرهنگی- اجتماعی، شایستگی فردی، ابعاد فردی، مؤلفه‌های‌تخصصی مدیریتی، زیرساخت‌های انسانی و فردی و ابعاد بین فردی از عوامل زمینه‌ای مؤثر بر توسعه برند سازی شخصی در کسب و کارهای کوچک و متوسط می‌باشند. نتیجه‌گیری: به طور کلی می‌توان بیان داشت که مدیران و سیاست‌گذاران و صاحبان کسب‌وکارها با اعمال قوانین و دستورالعمل­های مختلف، سعی در بهبود مقوله‌های شرایط زمینه‌ای نظیر شبکه‌سازی، عوامل فرهنگی- اجتماعی، شایستگی فردی، ابعاد فردی، مؤلفه‌های‌تخصصی مدیریتی، زیرساخت‌های انسانی و فردی و ابعاد بین فردی به منظور برندسازی شخصی در توسعه کارآفرینی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط کشور گردند.
    کلید واژگان
    برندسازی شخصی
    کسب و کارهای کوچک و متوسط
    شایستگی فردی
    ابعاد فردی
    روانشناسی بالینی

    شماره نشریه
    12
    تاریخ نشر
    2023-03-01
    1401-12-10
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری، گروه کارآفرینی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران.
    استادیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
    دانشیار گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران.

    شاپا
    2228-7043
    2228-7051
    URI
    http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7785-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1139239

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب