نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمقیمی, امیرfa_IR
dc.contributor.authorتقوایی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorهاشم نژاد آبرسی, فاطمهfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-21T00:25:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-11T00:25:12Z
dc.date.available1403-12-21T00:25:12Zfa_IR
dc.date.available2025-03-11T00:25:12Z
dc.date.issued2022-08-01en_US
dc.date.issued1401-05-10fa_IR
dc.identifier.citationمقیمی, امیر, تقوایی, مریم, هاشم نژاد آبرسی, فاطمه. (1401). ابعاد توسعه آموزش عالی پایدار در دانشگاه‌های علوم پزشکی استان آذربایجان غربی. مجله علوم پزشکی رازی, 29(5), 0-0.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-8693-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1139211
dc.description.abstractزمینه و هدف: آموزش عالی پایدار در دانشگاه‌های علوم پزشکی نقشی اساسی در بهبود کیفیت خدمات سلامت، توسعه علمی، و تربیت نیروی انسانی متخصص دارد. این پژوهش به بررسی ابعاد کلیدی توسعه آموزش عالی پایدار در دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌پردازد. روش کار: روش مطالعه آمیخته (کیفی-کمی) بود که جامعه آماری در بخش کیفی، شامل 20 نفر از متخصصان، خبرگان و اساتید دانشگاه­های استان آذربایجان غربی بود که تحلیل مضمون با استفاده از مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته با ۱۰ نفر از متخصصان دانشگاهی انجام شد. جامعه آماری در بخش کمی، شامل دانشجویان دانشگاه­های استان آذربایجان غربی به تعداد 17234 نفر بود که تعداد نمونه آماری بر اساس فرمول کوکران به تعداد ۳۷۶ نفر بود. ابزار گردآوری داده­ها در بخش کیفی از مصاحبه نیمه ساختار یافته و در بخش کمی از پرسش­نامه­ محقق ساخته دارای 85 سوال بود. یافته­ها: نتایج نشان داد که ابعاد توسعه آموزش عالی پایدار در دانشگاه­های علوم پزشکی استان آذربایجان غربی شامل برنامه ریزی و ارائه دوره های تخصصی، استفاده از فناوری‌های نوین، توسعه مهارت‌های کارآفرینی، همکاری با صنعت و بخش خصوصی، ترویج اخلاق کسب و کار پایدار، حمایت مالی و تسهیلات و ارزیابی، ارتقاء و به‌ روزرسانی مداوم می‌باشد. نتیجه­گیری: به طور کلی، می‌توان نتیجه گرفت که حرکت به سمت آموزش عالی پایدار در دانشگاه‌های علوم پزشکی مستلزم هماهنگی میان سیاست‌گذاران، مدیران دانشگاهی، اعضای هیئت علمی و دانشجویان است. اتخاذ رویکردهای نوین آموزشی و پژوهشی، بهبود زیرساخت‌های دانشگاهی و ترویج فرهنگ یادگیری مادام‌العمر می‌تواند دانشگاه‌ها را در دستیابی به توسعه پایدار و افزایش کیفیت خدمات آموزشی و درمانی یاری رساند.  fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectآموزش عالی پایدارfa_IR
dc.subjectدانشگاه‌های علوم پزشکیfa_IR
dc.subjectکارآفرینیfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleابعاد توسعه آموزش عالی پایدار در دانشگاه‌های علوم پزشکی استان آذربایجان غربیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری کارآفرینی، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue5
dc.citation.spage0
dc.citation.epage0
nlai.contributor.orcid0009-0006-5596-8184


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد