نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبسکابادی, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorمحمدی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorرضایی فر, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorمحمودزاده, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-21T00:25:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-11T00:25:02Z
dc.date.available1403-12-21T00:25:02Zfa_IR
dc.date.available2025-03-11T00:25:02Z
dc.date.issued2022-04-01en_US
dc.date.issued1401-01-12fa_IR
dc.identifier.citationبسکابادی, فاطمه, محمدی, محمد, رضایی فر, حمید, محمودزاده, مهدی. (1401). طراحی مدل رهبری تعالی‌گرا در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با استفاده از تکنیک کیفی تئوری داده بنیاد. مجله علوم پزشکی رازی, 29(2), 201-210.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-8467-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1139199
dc.description.abstractزمینه و هدف: روش‌های کنونی مدیریت سازمان‌ها اثربخشی خود را از دست داده‌اند. رهبری تعالی‌گرا پارادایم جدیدی در حوزه‌ی مدیریت می‌باشد که به‌عنوان یک اکسیر شفابخش به مدیران سازمان‌ها گوشزد می‌کند که در جهت رشد و توسعه باید به‌سوی ایجاد یک سازمان متعالی گام بردارند؛ لذا هدف مطالعه طراحی مدل رهبری تعالی‌گرا در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با استفاده از تکنیک کیفی تئوری داده بنیاد بود. روش کار: روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت توصیفی اکتشافی است. در این راستا، از روش شناسی نظریه‌ی داده بنیاد با رویکرد اشتراوس و کوربین استفاده شد. جامعه مورد مطالعه در این پژوهش را مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل داد و با اتکا به اصل نمونه گیری بر مبنای هدف، با انجام 14 مصاحبه با خبرگان، اشباع نظری، حاصل شد. یافته‌ها: پس از تجزیه و تحلیل‌ها داده‌ها از طریق کدگذاری باز 138 مفهوم شناسایی شد، سپس در مرحله‌ی کدگذاری محوری از طریق شناسایی شباهت در ساختار زیربنایی مفاهیم، 34 مقوله فرعی و نهایتا با ادغام ساختارهای مشابه در مقوله‌های فرعی و مقایسه مستمر، به ظهور مدل نهایی پژوهش، تحت عنوان مدل رهبری تعالی گرا در دانشگاههای علوم پزشکی منجر شد. نتیجه‌گیری: دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با بکارگیری سبک رهبری تعالی‌گرا و تقویت مقولات استخراجی قادر خواهند بود در محیط پویا و متلاطم پس از اطمینان از بقای خود به فکر توسعه و پیشرفت باشند. لذا، مسئولان و مدیران بلند پایه‌ی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جهت پرورش رهبری تعالی‌گرا در میان مدیران خود باید هر یک از مولفه رهبری تعالی‌گرا که در تحقیق حاضر شناسایی شد را در آنها تقویت نمایند.  fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectرهبریfa_IR
dc.subjectرهبری تعالی‌گراfa_IR
dc.subjectتئوری داده بنیادfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleطراحی مدل رهبری تعالی‌گرا در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با استفاده از تکنیک کیفی تئوری داده بنیادfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت دولتی، گرایش منابع انسانی، واحد بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت دولتی، واحد بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت دولتی، واحد بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت دولتی، واحد بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند، ایران.fa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue2
dc.citation.spage201
dc.citation.epage210


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد