نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرج زاده, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorمیرزایی, نورالدینfa_IR
dc.contributor.authorکمالی, نقیfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-21T00:25:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-11T00:25:01Z
dc.date.available1403-12-21T00:25:01Zfa_IR
dc.date.available2025-03-11T00:25:01Z
dc.date.issued2022-04-01en_US
dc.date.issued1401-01-12fa_IR
dc.identifier.citationفرج زاده, محمدرضا, میرزایی, نورالدین, کمالی, نقی. (1401). بررسی چالش‌های یاددهی- یادگیری مجازی در نظام آموزش و پرورش به منظور ارائه‌ی راهبردهای مناسب. مجله علوم پزشکی رازی, 29(2), 190-200.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-8288-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1139198
dc.description.abstractزمینه و هدف: آموزش های مجازی، علی رغم فرصت ها و مزایای بسیار زیاد، چالش­ها و مشکلاتی را نیز در فرآیند یاددهی- یادگیری به همراه دارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی چالش­های یاددهی- یادگیری مجازی در نظام آموزش و پرورش به منظور ارائه­ی راهبردهای مناسب انجام شده است. روش کار: این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه­ی اجرا از نوع کیفی بود. جامعه آماری پژوهش شامل 15 نفر از صاحبنظران حوزه علوم تربیتی بود که با روش نمونه گیری گلوله برفی انتخاب شدند.  ابزار جمع آوری اطلاعات، شامل مصاحبه ­های نیمه ساختاریافته بود و تجزیه و تحلیل داده­ها با استفاده از تکنیک دلفی انجام شد. یافته‌ها: یافته­های پژوهش نشان داد که چالش­های یاددهی- یادگیری مجازی در نظام آموزش و پروش عبارتند از: چالش­های فنی و تکنولوژیکی (شامل 20 مولفه)، چالش­های پداگوژیکی (45 مولفه) وچالش­های اخلاقی (16 مولفه). همچنین راهکارهای برون رفت از چالش­های یاددهی- یادگیری مجازی شامل 17 مولفه بود. نتیجه‌گیری: با توجه به یافته­ها می­توان با برنامه ریزی و سیاست گذاری صحیح در حوزه­های فناوری، پداگوژیکی و اخلاقی، تا حد زیادی از مشکلات یاددهی- یادگیری مجازی در نظام آموزش و پرورش کاست.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectآموزش مجازیfa_IR
dc.subjectچالش‌های فنیfa_IR
dc.subjectچالش‌های پداگوژیکیfa_IR
dc.subjectچالش‌های اخلاقیfa_IR
dc.subjectراهبردهای مناسبfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleبررسی چالش‌های یاددهی- یادگیری مجازی در نظام آموزش و پرورش به منظور ارائه‌ی راهبردهای مناسبfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی مقطع دکتری،گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue2
dc.citation.spage190
dc.citation.epage200


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد