• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 29, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 29, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی چالش‌های یاددهی- یادگیری مجازی در نظام آموزش و پرورش به منظور ارائه‌ی راهبردهای مناسب

    (ندگان)پدیدآور
    فرج زاده, محمدرضامیرزایی, نورالدینکمالی, نقی
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: آموزش های مجازی، علی رغم فرصت ها و مزایای بسیار زیاد، چالش­ها و مشکلاتی را نیز در فرآیند یاددهی- یادگیری به همراه دارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی چالش­های یاددهی- یادگیری مجازی در نظام آموزش و پرورش به منظور ارائه­ی راهبردهای مناسب انجام شده است. روش کار: این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه­ی اجرا از نوع کیفی بود. جامعه آماری پژوهش شامل 15 نفر از صاحبنظران حوزه علوم تربیتی بود که با روش نمونه گیری گلوله برفی انتخاب شدند.  ابزار جمع آوری اطلاعات، شامل مصاحبه ­های نیمه ساختاریافته بود و تجزیه و تحلیل داده­ها با استفاده از تکنیک دلفی انجام شد. یافته‌ها: یافته­های پژوهش نشان داد که چالش­های یاددهی- یادگیری مجازی در نظام آموزش و پروش عبارتند از: چالش­های فنی و تکنولوژیکی (شامل 20 مولفه)، چالش­های پداگوژیکی (45 مولفه) وچالش­های اخلاقی (16 مولفه). همچنین راهکارهای برون رفت از چالش­های یاددهی- یادگیری مجازی شامل 17 مولفه بود. نتیجه‌گیری: با توجه به یافته­ها می­توان با برنامه ریزی و سیاست گذاری صحیح در حوزه­های فناوری، پداگوژیکی و اخلاقی، تا حد زیادی از مشکلات یاددهی- یادگیری مجازی در نظام آموزش و پرورش کاست.
    کلید واژگان
    آموزش مجازی
    چالش‌های فنی
    چالش‌های پداگوژیکی
    چالش‌های اخلاقی
    راهبردهای مناسب
    روانشناسی بالینی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2022-04-01
    1401-01-12
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی مقطع دکتری،گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران.
    استادیار گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران
    استادیار گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران

    شاپا
    2228-7043
    2228-7051
    URI
    http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8288-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1139198

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب