نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorابراهیمی, فرشیدfa_IR
dc.contributor.authorکاکابرایی, کیوانfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-21T00:24:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-11T00:24:52Z
dc.date.available1403-12-21T00:24:52Zfa_IR
dc.date.available2025-03-11T00:24:52Z
dc.date.issued2022-03-01en_US
dc.date.issued1400-12-10fa_IR
dc.identifier.citationابراهیمی, فرشید, کاکابرایی, کیوان. (1400). بررسی رابطه بین سبک‌های مقابله با تنیدگی و رضایت از زندگی تحصیلی. مجله علوم پزشکی رازی, 28(12), 337-345.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-7282-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1139186
dc.description.abstractspan style=font-size:11ptspan style=text-justify:kashidaspan style=text-kashida:0%span style=tab-stops:10.5ptspan style=direction:rtlspan style=unicode-bidi:embedspan style=line-height:115%span sans-serif= style=font-family:Calibri,bspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:#0070c0زمینه و هدف: /span/span/span/span/bspan lang=AR-SA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackضرورت آموزش برنامهshy; های مدیریت تنیدگی تحصیلی با تأکید بر نقش آموزش انواع سبک‌های مقابله، برای روانشناسان، مشاوران و متخصصان سلامت روانی مورد توجه قرار دارد. لذا /span/span/span/spanspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackپژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین سبک‌های مقابله با رضایت از زندگی تحصیلی در بین دانش آموزان انجام گردید. /span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/spanbr span style=font-size:11ptspan style=text-justify:kashidaspan style=text-kashida:0%span style=tab-stops:10.5ptspan style=direction:rtlspan style=unicode-bidi:embedspan style=line-height:115%span sans-serif= style=font-family:Calibri,bspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:#0070c0روش کار:/span/span/span/span/bspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:black روش تحقیق توصیفی- همبستگی می‌باشد که جامعه آماری آن شامل کلیه دانش آموزان دختر و پسر مشغول به تحصیل در سال آخر دبیرستان و متقاضی ورود به دانشگاه که در سال تحصیلی 98-99 در شهر کرمانشاه بود که تعداد 240 نفر به عنوان نمونه آماری بر اساس شیوه نمونه‌گیری چندمرحله‌ای انتخاب شدند. از آزمودنی‌ها خواسته شد که به نسخه کوتاه فهرست مقابله با موقعیت‌های تنیدگی‌زا (کوهن و همکاران، 2006) و مقیاس رضایت از زندگی تحصیلی (هبنر، 1994) پاسخ دهند. /span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/spanbr span style=font-size:11ptspan style=text-justify:kashidaspan style=text-kashida:0%span style=tab-stops:10.5ptspan style=direction:rtlspan style=unicode-bidi:embedspan style=line-height:115%span sans-serif= style=font-family:Calibri,bspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:#0070c0یافته‌ها:/span/span/span/span/b span lang=AR-SA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackنتایج نشان داد رابطه بین سبک مقابله مسئله‌مدار با رضامندی از زندگی تحصیلی مثبت و معنادار (05/0 /span/span/span/spanspan dir=LTR style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span new= roman= style=font-family: times=span style=color:blackp/span/span/span/spanspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:black) /span/span/span/spanspan lang=AR-SA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackو رابطه بین سبک مقابله هیجان‌مدار و واکنش‌ها با رضایمندی از زندگی تحصیلی منفی و معنادار بود (05/0 /span/span/span/spanspan dir=LTR style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span new= roman= style=font-family: times=span style=color:blackp/span/span/span/spanspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:black)./span/span/span/spanspan lang=AR-SA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:black/span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/spanbr span style=font-size:11ptspan style=text-justify:kashidaspan style=text-kashida:0%span style=tab-stops:10.5ptspan style=direction:rtlspan style=unicode-bidi:embedspan style=line-height:115%span sans-serif= style=font-family:Calibri,bspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:#0070c0نتیجه‌گیری:/span/span/span/span/b span lang=AR-SA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackبا توجه به وجود رابطه /span/span/span/spanspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackبین سبکshy;های مقابله با رضایت از زندگی تحصیلی در بین دانش آموزان، لازم است تا مسؤلان جهت دستیابی به اهداف آرمانی آموزش، این متغیرهای روانشناسی را مد نظر قرار دهند./span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/spanbr span style=font-size:11ptspan style=text-justify:kashidaspan style=text-kashida:0%span style=tab-stops:10.5ptspan style=direction:rtlspan style=unicode-bidi:embedspan style=line-height:115%span sans-serif= style=font-family:Calibri,span lang=AR-SA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:black/span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/spanbr nbsp;fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectسبک های مقابلهfa_IR
dc.subjectرضایت از زندگیfa_IR
dc.subjectروانشناختیfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleبررسی رابطه بین سبک‌های مقابله با تنیدگی و رضایت از زندگی تحصیلیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، روانشناسی عمومی، گروه روانشناسی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه روانشناسی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایرانfa_IR
dc.citation.volume28
dc.citation.issue12
dc.citation.spage337
dc.citation.epage345


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد