بررسی رابطه بین سبکهای مقابله با تنیدگی و رضایت از زندگی تحصیلی
(ندگان)پدیدآور
ابراهیمی, فرشیدکاکابرایی, کیوان
نوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
span style=font-size:11ptspan style=text-justify:kashidaspan style=text-kashida:0%span style=tab-stops:10.5ptspan style=direction:rtlspan style=unicode-bidi:embedspan style=line-height:115%span sans-serif= style=font-family:Calibri,bspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:#0070c0زمینه و هدف: /span/span/span/span/bspan lang=AR-SA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackضرورت آموزش برنامهshy; های مدیریت تنیدگی تحصیلی با تأکید بر نقش آموزش انواع سبکهای مقابله، برای روانشناسان، مشاوران و متخصصان سلامت روانی مورد توجه قرار دارد. لذا /span/span/span/spanspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackپژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین سبکهای مقابله با رضایت از زندگی تحصیلی در بین دانش آموزان انجام گردید. /span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/spanbr
span style=font-size:11ptspan style=text-justify:kashidaspan style=text-kashida:0%span style=tab-stops:10.5ptspan style=direction:rtlspan style=unicode-bidi:embedspan style=line-height:115%span sans-serif= style=font-family:Calibri,bspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:#0070c0روش کار:/span/span/span/span/bspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:black روش تحقیق توصیفی- همبستگی میباشد که جامعه آماری آن شامل کلیه دانش آموزان دختر و پسر مشغول به تحصیل در سال آخر دبیرستان و متقاضی ورود به دانشگاه که در سال تحصیلی 98-99 در شهر کرمانشاه بود که تعداد 240 نفر به عنوان نمونه آماری بر اساس شیوه نمونهگیری چندمرحلهای انتخاب شدند. از آزمودنیها خواسته شد که به نسخه کوتاه فهرست مقابله با موقعیتهای تنیدگیزا (کوهن و همکاران، 2006) و مقیاس رضایت از زندگی تحصیلی (هبنر، 1994) پاسخ دهند. /span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/spanbr
span style=font-size:11ptspan style=text-justify:kashidaspan style=text-kashida:0%span style=tab-stops:10.5ptspan style=direction:rtlspan style=unicode-bidi:embedspan style=line-height:115%span sans-serif= style=font-family:Calibri,bspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:#0070c0یافتهها:/span/span/span/span/b span lang=AR-SA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackنتایج نشان داد رابطه بین سبک مقابله مسئلهمدار با رضامندی از زندگی تحصیلی مثبت و معنادار (05/0 /span/span/span/spanspan dir=LTR style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span new= roman= style=font-family: times=span style=color:blackp/span/span/span/spanspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:black) /span/span/span/spanspan lang=AR-SA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackو رابطه بین سبک مقابله هیجانمدار و واکنشها با رضایمندی از زندگی تحصیلی منفی و معنادار بود (05/0 /span/span/span/spanspan dir=LTR style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span new= roman= style=font-family: times=span style=color:blackp/span/span/span/spanspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:black)./span/span/span/spanspan lang=AR-SA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:black/span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/spanbr
span style=font-size:11ptspan style=text-justify:kashidaspan style=text-kashida:0%span style=tab-stops:10.5ptspan style=direction:rtlspan style=unicode-bidi:embedspan style=line-height:115%span sans-serif= style=font-family:Calibri,bspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:#0070c0نتیجهگیری:/span/span/span/span/b span lang=AR-SA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackبا توجه به وجود رابطه /span/span/span/spanspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackبین سبکshy;های مقابله با رضایت از زندگی تحصیلی در بین دانش آموزان، لازم است تا مسؤلان جهت دستیابی به اهداف آرمانی آموزش، این متغیرهای روانشناسی را مد نظر قرار دهند./span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/spanbr
span style=font-size:11ptspan style=text-justify:kashidaspan style=text-kashida:0%span style=tab-stops:10.5ptspan style=direction:rtlspan style=unicode-bidi:embedspan style=line-height:115%span sans-serif= style=font-family:Calibri,span lang=AR-SA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:black/span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/spanbr
nbsp;
کلید واژگان
سبک های مقابلهرضایت از زندگی
روانشناختی
روانشناسی بالینی
شماره نشریه
12تاریخ نشر
2022-03-011400-12-10
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی ایرانسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری، روانشناسی عمومی، گروه روانشناسی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایراندانشیار، گروه روانشناسی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران
شاپا
2228-70432228-7051



