| dc.contributor.author | خداداده, راهین | fa_IR |
| dc.contributor.author | مومنی, خدامراد | fa_IR |
| dc.contributor.author | جدیدی, هوشنگ | fa_IR |
| dc.contributor.author | اکبری, مریم | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1403-12-21T00:24:35Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2025-03-11T00:24:35Z | |
| dc.date.available | 1403-12-21T00:24:35Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2025-03-11T00:24:35Z | |
| dc.date.issued | 2022-03-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1400-12-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | خداداده, راهین, مومنی, خدامراد, جدیدی, هوشنگ, اکبری, مریم. (1400). اثربخشی مداخله مبتنی بر مدل راهبردهای مقابلهای، خودتنظیمی هیجانی و ذهن آگاهی بر اضطراب عملکردی. مجله علوم پزشکی رازی, 28(12), 85-96. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-7043 | |
| dc.identifier.issn | 2228-7051 | |
| dc.identifier.uri | http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7161-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1139165 | |
| dc.description.abstract | span style=font-size:11ptspan style=text-justify:kashidaspan style=text-kashida:0%span style=tab-stops:10.5ptspan style=direction:rtlspan style=unicode-bidi:embedspan style=line-height:115%span sans-serif= style=font-family:Calibri,bspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:#0070c0زمینه و هدف: /span/span/span/span/bspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackاضطراب عملکرد موسیقی یک معضل بزرگ میباشد که تمام نوازندگان موسیقی با آن درگیر هستند و در سطوح بالا این اضطراب از اجرا جلوگیری میکند و یا حتی منجر به تأثیر در اجرا و یا حتی ترک صحنه و در مراتب بالاتر کنار گذاشتن نوازندگی و دلزدگی در شخص میشود؛ لذا هدف از انجام این پژوهش، اثربخشی مداخله مبتنی بر مدل راهبردهای مقابلهای، خودتنظیمی هیجانی و ذهن آگاهی بر اضطراب عملکرد/span/span/span/spanb /bspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackموسیقی بود./span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/spanbr
span style=font-size:11ptspan style=text-justify:kashidaspan style=text-kashida:0%span style=tab-stops:10.5ptspan style=direction:rtlspan style=unicode-bidi:embedspan style=line-height:115%span sans-serif= style=font-family:Calibri,bspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:#0070c0روشshy;کار:/span/span/span/span/b span lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackپژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی بود. جامعهshy;ی آماری شامل کلیهshy;ی نوازندگان موسیقی شهرستان کرمانشاه بودند که تعداد 30 نفر بهصورت دردسترس بهعنوان نمونه آماری پژوهش انتخاب شدند که 15 نفر بهعنوان گروه مداخله و 15 نفر گواه گمارش شدند. برای جمعآوری دادهها، از پرسشنامه استاندارد اضطراب عملکرد موسیقی کنی و همکاران (2004)، استفاده شد. /span/span/span/spanspan lang=AR-SA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackپروتکل آموزشی مبتنی بر مدل در طی دوازده جلسه آموزشی حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی که شامل /span/span/span/spanspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackآموزش پروتکل های راهبردهای مقابلهای، خودتنظیمی هیجانی و ذهن آگاهی بر اضطراب عملکرد موسیقی انجام گرفت. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از تحلیل کوواریانس تک متغیره و چندمتغیره استفاده شد./span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/spanbr
span style=font-size:11ptspan style=text-justify:kashidaspan style=text-kashida:0%span style=tab-stops:10.5ptspan style=direction:rtlspan style=unicode-bidi:embedspan style=line-height:115%span sans-serif= style=font-family:Calibri,bspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:#0070c0یافتهها:/span/span/span/span/b span lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackنتایج نشان داد برنامهnbsp; مداخله آموزشی مستخرج از مدل بر اضطراب عملکرد موسیقی ، بر کاهش اضطراب عملکرد موسیقی در ابعاد خودارزیابی؛ عاطفه منفی و نشانههای موقعیت و ترس از ارزیابی منفی تفاوت معناداری بین دو گروه وجود داشت. ، اما برنامه آموزشی مستخرج از مدل بر ابعاد کنترل ناپذیری و غیرقابلپیشبینی معنادار نبود./span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/spanbr
span style=font-size:11ptspan style=text-justify:kashidaspan style=text-kashida:0%span style=tab-stops:10.5ptspan style=direction:rtlspan style=unicode-bidi:embedspan style=line-height:115%span sans-serif= style=font-family:Calibri,bspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:#0070c0نتیجهگیری:/span/span/span/span/bspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:black آشنایی با راهبردهای مقابلهای، خودتنظیمی هیجانی و ذهن آگاهی از طریق دورههای عملی (پکیج آموزشی) میتواند در پیشگیری و کنترل اضطراب عملکرد موسیقی در نوازندگان را به همراه داشته و زمینه بهبود عملکرد آنهارا به همراه داشته باشد./span/span/span/spanbspan dir=LTR style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span new= roman= style=font-family: times=span style=color:black/span/span/span/span/b/span/span/span/span/span/span/span/spanbr
span style=font-size:11ptspan style=text-justify:kashidaspan style=text-kashida:0%span style=tab-stops:10.5ptspan style=direction:rtlspan style=unicode-bidi:embedspan style=line-height:115%span sans-serif= style=font-family:Calibri,bspan lang=AR-SA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:black/span/span/span/span/b/span/span/span/span/span/span/span/span
div
divdiv id=_com_5 uage=JavaScript/div/div
/div | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله علوم پزشکی رازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Razi Journal of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | اضطراب عملکرد موسیقی | fa_IR |
| dc.subject | راهبردهای مقابلهای | fa_IR |
| dc.subject | خودتنظیمی هیجانی | fa_IR |
| dc.subject | ذهن آگاهی | fa_IR |
| dc.subject | نوازندگان موسیقی | fa_IR |
| dc.subject | روانشناسی بالینی | fa_IR |
| dc.title | اثربخشی مداخله مبتنی بر مدل راهبردهای مقابلهای، خودتنظیمی هیجانی و ذهن آگاهی بر اضطراب عملکردی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری روانشناسی، گروه روانشناسی، واحد سنندج، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار، گروه روانشناسی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه روانشناسی، واحد سنندج، دانشگاه ازاد اسلامی، سنندج، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه روانشناسی، واحد سنندج، دانشگاه ازاد اسلامی، سنندج، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 28 | |
| dc.citation.issue | 12 | |
| dc.citation.spage | 85 | |
| dc.citation.epage | 96 | |