نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخداداده, راهینfa_IR
dc.contributor.authorمومنی, خدامرادfa_IR
dc.contributor.authorجدیدی, هوشنگfa_IR
dc.contributor.authorاکبری, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-21T00:24:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-11T00:24:35Z
dc.date.available1403-12-21T00:24:35Zfa_IR
dc.date.available2025-03-11T00:24:35Z
dc.date.issued2022-03-01en_US
dc.date.issued1400-12-10fa_IR
dc.identifier.citationخداداده, راهین, مومنی, خدامراد, جدیدی, هوشنگ, اکبری, مریم. (1400). اثربخشی مداخله مبتنی بر مدل راهبردهای مقابله‌ای، خودتنظیمی هیجانی و ذهن آگاهی بر اضطراب عملکردی. مجله علوم پزشکی رازی, 28(12), 85-96.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-7161-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1139165
dc.description.abstractspan style=font-size:11ptspan style=text-justify:kashidaspan style=text-kashida:0%span style=tab-stops:10.5ptspan style=direction:rtlspan style=unicode-bidi:embedspan style=line-height:115%span sans-serif= style=font-family:Calibri,bspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:#0070c0زمینه و هدف: /span/span/span/span/bspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackاضطراب عملکرد موسیقی یک معضل بزرگ می‌باشد که تمام نوازندگان موسیقی با آن درگیر هستند و در سطوح بالا این اضطراب از اجرا جلوگیری می‌کند و یا حتی منجر به تأثیر در اجرا و یا حتی ترک صحنه و در مراتب بالاتر کنار گذاشتن نوازندگی و دل‌زدگی در شخص می‌شود؛ لذا هدف از انجام این پژوهش، اثربخشی مداخله مبتنی بر مدل راهبردهای مقابله‌ای، خودتنظیمی هیجانی و ذهن آگاهی بر اضطراب عملکرد/span/span/span/spanb /bspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackموسیقی بود./span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/spanbr span style=font-size:11ptspan style=text-justify:kashidaspan style=text-kashida:0%span style=tab-stops:10.5ptspan style=direction:rtlspan style=unicode-bidi:embedspan style=line-height:115%span sans-serif= style=font-family:Calibri,bspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:#0070c0روشshy;‌کار:/span/span/span/span/b span lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackپژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی بود. جامعهshy;ی آماری شامل کلیهshy;ی نوازندگان موسیقی شهرستان کرمانشاه بودند که تعداد 30 نفر به‌صورت دردسترس به‌عنوان نمونه آماری پژوهش انتخاب شدند که 15 نفر به‌عنوان گروه مداخله و 15 نفر گواه گمارش شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها، از پرسشنامه استاندارد اضطراب عملکرد موسیقی کنی و همکاران (2004)، استفاده شد. /span/span/span/spanspan lang=AR-SA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackپروتکل آموزشی مبتنی بر مدل در طی دوازده جلسه آموزشی حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی که شامل /span/span/span/spanspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackآموزش پروتکل های راهبردهای مقابله‌ای، خودتنظیمی هیجانی و ذهن آگاهی بر اضطراب عملکرد موسیقی انجام گرفت. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از تحلیل کوواریانس تک متغیره و چندمتغیره استفاده شد./span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/spanbr span style=font-size:11ptspan style=text-justify:kashidaspan style=text-kashida:0%span style=tab-stops:10.5ptspan style=direction:rtlspan style=unicode-bidi:embedspan style=line-height:115%span sans-serif= style=font-family:Calibri,bspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:#0070c0یافته‌ها:/span/span/span/span/b span lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:blackنتایج نشان داد برنامهnbsp; مداخله آموزشی مستخرج از مدل بر اضطراب عملکرد موسیقی ، بر کاهش اضطراب عملکرد موسیقی در ابعاد خودارزیابی؛ عاطفه منفی و نشانه‌های موقعیت و ترس از ارزیابی منفی تفاوت معناداری بین دو گروه وجود داشت. ، اما برنامه آموزشی مستخرج از مدل بر ابعاد کنترل ناپذیری و غیرقابل‌پیش‌بینی معنادار نبود./span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/span/spanbr span style=font-size:11ptspan style=text-justify:kashidaspan style=text-kashida:0%span style=tab-stops:10.5ptspan style=direction:rtlspan style=unicode-bidi:embedspan style=line-height:115%span sans-serif= style=font-family:Calibri,bspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:#0070c0نتیجه‌گیری:/span/span/span/span/bspan lang=FA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:black آشنایی با راهبردهای مقابله‌ای، خودتنظیمی هیجانی و ذهن آگاهی از طریق دوره‌های عملی (پکیج آموزشی) می‌تواند در پیشگیری و کنترل اضطراب عملکرد موسیقی در نوازندگان را به همراه داشته و زمینه بهبود عملکرد آنهارا به همراه داشته باشد./span/span/span/spanbspan dir=LTR style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span new= roman= style=font-family: times=span style=color:black/span/span/span/span/b/span/span/span/span/span/span/span/spanbr span style=font-size:11ptspan style=text-justify:kashidaspan style=text-kashida:0%span style=tab-stops:10.5ptspan style=direction:rtlspan style=unicode-bidi:embedspan style=line-height:115%span sans-serif= style=font-family:Calibri,bspan lang=AR-SA style=font-size:9.0ptspan style=line-height:115%span b= mitra= style=font-family:span style=color:black/span/span/span/span/b/span/span/span/span/span/span/span/span div divdiv id=_com_5 uage=JavaScript/div/div /divfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectاضطراب عملکرد موسیقیfa_IR
dc.subjectراهبردهای مقابله‌ایfa_IR
dc.subjectخودتنظیمی هیجانیfa_IR
dc.subjectذهن آگاهیfa_IR
dc.subjectنوازندگان موسیقیfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleاثربخشی مداخله مبتنی بر مدل راهبردهای مقابله‌ای، خودتنظیمی هیجانی و ذهن آگاهی بر اضطراب عملکردیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری روانشناسی، گروه روانشناسی، واحد سنندج، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه روانشناسی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه روانشناسی، واحد سنندج، دانشگاه ازاد اسلامی، سنندج، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه روانشناسی، واحد سنندج، دانشگاه ازاد اسلامی، سنندج، ایرانfa_IR
dc.citation.volume28
dc.citation.issue12
dc.citation.spage85
dc.citation.epage96


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد