نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفیضی زاده, بختیارfa_IR
dc.contributor.authorسطانی, میثمfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T23:54:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T23:54:41Z
dc.date.available1403-12-20T23:54:41Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T23:54:41Z
dc.date.issued2020-08-01en_US
dc.date.issued1399-05-11fa_IR
dc.identifier.citationفیضی زاده, بختیار, سطانی, میثم. (1399). ارزیابی حساسیت و پهنه‌بندی خطر زمین‌لغزش در قطعۀ 5 راه آهن اردبیل – میانه با استفاده از روش‌های تحلیل سلسله مراتبی فازی، مثلت سلسله مراتبی فولر و منطق فازی. نشریه زمین شناسی مهندسی, 14(2), 329-358.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6837
dc.identifier.issn7386-8222
dc.identifier.urihttp://jeg.khu.ac.ir/article-1-2814-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1136739
dc.description.abstractspan style=font-family:B Lotus;span style=font-size:10.0pt;هدف اصلی این تحقیق، تولید نقشهshy;های حساسیت زمینshy;لغزش برای محدودۀ قطعۀ 5 راهshy;آهن اردبیل/span/span span style=font-family:B Lotus;span style=font-size:10.0pt;ـ/span/span span style=font-family:B Lotus;span style=font-size:10.0pt;میانه و تأثیر آن بر شریانshy;هاa name=_GoBack/aی حیاتی و ثانیاً تجزیه و تحلیل مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در افزایش خطر زمین‌لغزش است. در این پژوهش از سه روش منطق فازی، مثلث سلسله مراتبی فولر و تحلیل سلسله مراتبی فازی (/span/spanspan dir=LTRspan style=font-family:Times New Roman,serif;span style=font-size:10.0pt;F-AHP/span/span/spanspan style=font-family:B Lotus;span style=font-size:10.0pt;) استفاده شده است. روشshy;های مذکور از روشshy;های تحلیل تصمیمshy;گیری چندمعیاره به‌منظور ارزیابی علمی نواحی مستعد زمینshy;لغزش در محدودۀ قطعۀ 5 راهshy;آهن اردبیل/span/span span style=font-family:B Lotus;span style=font-size:10.0pt;ـ/span/span span style=font-family:B Lotus;span style=font-size:10.0pt;میانه است. برای انجام تحقیق معیارهای اصلی در قالب لایه‌های اطلاعاتی شناسایی شده و برای تلفیق استفاده شدند. سپس برای تعیین میزان استعداد محدودۀ بررسی شده نسبت به رخداد زمینshy;لغزش براساس روش منطق فازی، مثلث سلسله مراتبی فولر و سلسله مراتبی فازی /span/spanspan style=font-family:B Lotus;span style=font-size:8.0pt;(/span/spanspan dir=LTRspan style=font-family:Times New Roman,serif;span style=font-size:8.0pt;F-AHP/span/span/spanspan style=font-family:B Lotus;span style=font-size:8.0pt;)/span/spanspan style=font-family:B Lotus;span style=font-size:10.0pt; اقدام به پهنهshy;بندی شده است. نهایتاً، عملکرد روشshy;های مختلف در تولید نقشهshy;های حساسیت زمینshy;لغزش با استفاده از شاخصshy;های صحت‌سنجی quot;جمع مطلوبیت quot;، quot;درصد منطقه بحرانیquot;nbsp; و منحنی مشخصه عملکرد سیستم با یک‌دیگر مقایسه شد تا روش مطلوب و کاربردی برای محدودۀ قطعۀ 5 راهshy;آهن اردبیل/span/span span style=font-family:B Lotus;span style=font-size:10.0pt;ـ/span/span span style=font-family:B Lotus;span style=font-size:10.0pt;میانه به‌منظور مدیریت خطر زمین لغزش تعیین شود. در نهایت با تلفیق داده‌ای متناسب با وزن‌های استخراج شده، نسبت به تهیه نقشه پهنه‌بندی زمین‌لغزش اقدام شد. نتایج تحقیق حاضر در شناسایی نسبت محاطرات محیطی و آسیب‌پذیری این محور تبادلاتی نقش مهمی داشته و می‌تواند راهگشای برنامه ریزان و تصمیم‌گیران برای کاهش نسبت خسارات و مدیریت بحران استفاده شود. /span/spanspan dir=LTRspan style=font-family:Times New Roman,serif;span style=font-size:10.0pt;/span/span/spanbr nbsp;br nbsp;fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه زمین شناسی مهندسیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Engineering Geologyen_US
dc.subjectپهنه‌بندی زمین‌لغزشfa_IR
dc.subjectمنطق فازیfa_IR
dc.subjectتحلیل سلسله مراتبی فازیfa_IR
dc.subjectمثلث سلسله مراتبی فولرfa_IR
dc.subjectزمین شناسی مهندسیfa_IR
dc.titleارزیابی حساسیت و پهنه‌بندی خطر زمین‌لغزش در قطعۀ 5 راه آهن اردبیل – میانه با استفاده از روش‌های تحلیل سلسله مراتبی فازی، مثلت سلسله مراتبی فولر و منطق فازیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تبریز، گروه سنجش از دور و GISfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد ممقان، گروه GISfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue2
dc.citation.spage329
dc.citation.epage358


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد