• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه كودكان استثنايي
    • دوره 24, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه كودكان استثنايي
    • دوره 24, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر حساسیت بین فردی، تحمل پریشانی هیجانی و همدلی دانش آموزان‌دختر پرخاشگر

    (ندگان)پدیدآور
    خادمی, فاطمهدهرویه, شهربانو
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    اهداف: هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر حساسیت بین فردی، تحمل پریشانی هیجانی و همدلی دانش آموزان دختر پرخاشگر بود. روش‎: روش پژوهش، آزمایشی  با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش شامل دانش­آموزان مشغول به تحصیل در نیمسال اول سال تحصیلی 1403-1402 به تعداد 180 نفر بود. نمونه آماری تعداد 30 نفر از دانش آموزان که به شیوه تصادفی خوشه ای چند مرحله‌ای انتخاب شدند و در دو گروه 15 نفره آزمایش و کنترل قرار گرفتند. افراد گروه نمونه با استفاده از پرسشنامه پرخاشگری باس و پری (1992) غربالگری شدند. داده‌ها با استفاده از پرسشنامه‎ی حساسیت بین فردی بایس و پارکر(1989)، تحمل پریشانی هیجانی سیمونز و گاهر(2005)، همدلی مهرابیان(1389) جمع آوری شد. سپس با استفاده از روش کواریانس چند متغیره و تک متغیره در نرم افزار SPSS-24 تحلیل شدند. یافته‎ها: تجزیه و تحلیل داده‎ها نشان داد که آموزش تنظیم هیجان بر حساسیت بین فردی و تحمل پریشانی هیجانی اثربخش بوده اما بر همدلی تأثیرگذار نبود. نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که آموزش تنظیم هیجان می‌تواند به طور قابل توجهی کیفیت زندگی و سلامت روانی دانش‌آموزان پرخاشگر را بهبود بخشد و به کاهش مشکلات رفتاری و هیجانی آنها کمک کند. واژه‎های کلیدی: آموزش تنظیم هیجان، حساسیت بین فردی، تحمل پریشانی هیجانی، همدلی، دانش آموزان دختر پرخاشگر
    کلید واژگان
    آموزش تنظیم هیجان
    حساسیت بین فردی
    تحمل پریشانی هیجانی
    همدلی
    دانش آموزان دختر پرخاشگر
    تخصصي

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2025-02-01
    1403-11-13
    ناشر
    وزارت آموزش و پرورش
    سازمان پدید آورنده
    گروه روانشناسی- موسسه آموزش عالی ادیب مازندران
    موسسه اموزش عالی ادیب مازندران

    شاپا
    1682-6612
    URI
    http://joec.ir/article-1-1931-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1133226

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب