| dc.contributor.author | رخصتی عراقی, مریم | fa_IR |
| dc.contributor.author | نصیری, اسماعیل | fa_IR |
| dc.contributor.author | نصری, صادق | fa_IR |
| dc.contributor.author | اسماعیلی, محمدرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1403-12-20T22:26:59Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2025-03-10T22:26:59Z | |
| dc.date.available | 1403-12-20T22:26:59Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2025-03-10T22:26:59Z | |
| dc.date.issued | 2024-12-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1403-09-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | رخصتی عراقی, مریم, نصیری, اسماعیل, نصری, صادق, اسماعیلی, محمدرضا. (1403). مقایسه اثربخشی مربیگری شاگرد محور و مربی محور بر خودکارآمدی و عملکرد ورزشی دختران ژیمناست. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی, 14(28), 75-96. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2252-0716 | |
| dc.identifier.issn | 2716-9855 | |
| dc.identifier.uri | http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-3142-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1129495 | |
| dc.description.abstract | در این پژوهش اثربخشی دو سبک مربیگری شاگرد محور و مربیمحور بر خودکارآمدی و عملکرد ورزشی دختران ژیمناست مورد مطالعه قرار گرفت. روش پژوهش، نیمهآزمایشی و از طرح پیشآزمون- پسآزمون استفاده شد. جامعه آماری، دختران ژیمناست 14-11 سال شهر تهران بود. روش نمونهگیری، خوشهای تک مرحلهای و نمونه پژوهش40 نفر دختران ژیمناست که بر اساس فرمول کوکران انتخاب شدند. ابزار های سنجش متغیرها شامل پرسشنامه خودکارآمدی ورزشی (صحرائیان و همکاران،1395) و پرسشنامه محقق ساخته عملکرد ورزشی بوده است. پس از انجام پیشآزمون، گروه ها به طور جداگانه و به مدت دو ماه و دو روز در هفته در جلسات یک و نیم ساعته پروتکل تمرینات ورزشکار محور و مربی محور را اجرا کردند. از تحلیل کوواریانس برای آزمون فرضیهها استفاده گردید. یافتهها در مرحله پیشآزمون نشان داد که خودکارآمدی ورزشی و عملکرد ورزشی دختران ژیمناست گروه شاگرد محور به طور معناداری بیشتر از گروه مربی محور بوده است (05/0< P ). نتیجهگیری میشود که سبک مربیگری شاگرد محور در مقایسه با مربی محور در افزایش خودکارآمدی ورزشی و عملکرد ورزشی شاگردان اثربخشی بیشتری دارد و به مربیان پیشنهاد میشود در برنامه تمرینی دختران ژیمناست، تمرینات شاگرد محور را مورد توجه ویژه قرار بدهند. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه خوارزمی تهران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Research in Sport Management & Motor Behavior | en_US |
| dc.subject | خودکارآمدی ورزشی | fa_IR |
| dc.subject | عملکرد ورزشی | fa_IR |
| dc.subject | مربیگری مربی محور | fa_IR |
| dc.subject | مربیگری شاگرد محور | fa_IR |
| dc.subject | رفتار حرکتی | fa_IR |
| dc.title | مقایسه اثربخشی مربیگری شاگرد محور و مربی محور بر خودکارآمدی و عملکرد ورزشی دختران ژیمناست | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه رفتار حرکتی و علوم ورزشی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار رشد و تکامل و یادگیری حرکتی، گروه تربیت بدنی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه شاهد، تهران، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار روانشناسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 14 | |
| dc.citation.issue | 28 | |
| dc.citation.spage | 75 | |
| dc.citation.epage | 96 | |
| nlai.contributor.orcid | 0009-0003-0479-5816 | |