نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرخصتی عراقی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorنصیری, اسماعیلfa_IR
dc.contributor.authorنصری, صادقfa_IR
dc.contributor.authorاسماعیلی, محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T22:26:59Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T22:26:59Z
dc.date.available1403-12-20T22:26:59Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T22:26:59Z
dc.date.issued2024-12-01en_US
dc.date.issued1403-09-11fa_IR
dc.identifier.citationرخصتی عراقی, مریم, نصیری, اسماعیل, نصری, صادق, اسماعیلی, محمدرضا. (1403). مقایسه اثربخشی مربیگری شاگرد محور و مربی محور بر خودکارآمدی و عملکرد ورزشی دختران ژیمناست. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی, 14(28), 75-96.fa_IR
dc.identifier.issn2252-0716
dc.identifier.issn2716-9855
dc.identifier.urihttp://jrsm.khu.ac.ir/article-1-3142-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1129495
dc.description.abstractدر این پژوهش اثربخشی دو سبک مربیگری شاگرد محور و مربی‌محور بر خودکارآمدی و عملکرد ورزشی دختران ژیمناست مورد مطالعه قرار گرفت. روش پژوهش، نیمه‌آزمایشی و از طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون استفاده شد. جامعه آماری، دختران ژیمناست 14-11 سال شهر تهران بود. روش نمونه‌گیری، خوشه­ای تک مرحله­­ای و نمونه پژوهش40  نفر دختران ژیمناست که بر اساس فرمول کوکران انتخاب شدند. ابزار های سنجش متغیرها شامل پرسشنامه خودکارآمدی ورزشی (صحرائیان و همکاران،1395) و پرسشنامه محقق ساخته عملکرد ورزشی بوده است. پس از انجام پیش‌آزمون، گروه ها به طور جداگانه و به مدت دو ماه و دو روز در هفته در جلسات یک و نیم ساعته پروتکل تمرینات ورزشکار محور و مربی محور را اجرا کردند. از تحلیل کوواریانس برای آزمون فرضیه‌ها استفاده گردید. یافته‌ها در مرحله پیش‌آزمون نشان داد که خودکارآمدی ورزشی و عملکرد ورزشی دختران ژیمناست گروه شاگرد محور به طور معناداری بیشتر از گروه مربی محور بوده است (05/0< P ). نتیجه‌گیری می­شود که سبک مربی­گری شاگرد محور در مقایسه با مربی محور در افزایش خودکارآمدی ورزشی و عملکرد ورزشی شاگردان اثربخشی بیشتری دارد و  به مربیان پیشنهاد می‌شود در برنامه تمرینی دختران ژیمناست، تمرینات شاگرد محور را مورد توجه ویژه قرار بدهند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه خوارزمی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Sport Management & Motor Behavioren_US
dc.subjectخودکارآمدی ورزشیfa_IR
dc.subjectعملکرد ورزشیfa_IR
dc.subjectمربیگری مربی محورfa_IR
dc.subjectمربیگری شاگرد محورfa_IR
dc.subjectرفتار حرکتیfa_IR
dc.titleمقایسه اثربخشی مربیگری شاگرد محور و مربی محور بر خودکارآمدی و عملکرد ورزشی دختران ژیمناستfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentگروه رفتار حرکتی و علوم ورزشی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار رشد و تکامل و یادگیری حرکتی، گروه تربیت بدنی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه شاهد، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار روانشناسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue28
dc.citation.spage75
dc.citation.epage96
nlai.contributor.orcid0009-0003-0479-5816


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد