نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنوژن, غزالfa_IR
dc.contributor.authorمحمدزاده, حسنfa_IR
dc.contributor.authorدهقانی زاده, جلالfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T22:26:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T22:26:58Z
dc.date.available1403-12-20T22:26:58Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T22:26:58Z
dc.date.issued2024-12-01en_US
dc.date.issued1403-09-11fa_IR
dc.identifier.citationنوژن, غزال, محمدزاده, حسن, دهقانی زاده, جلال. (1403). مقایسه اثر روش‌های آموزش ورزش و سنتی بر فراشناخت و فراهیجان در مهارت‌های تنیس. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی, 14(28), 52-74.fa_IR
dc.identifier.issn2252-0716
dc.identifier.issn2716-9855
dc.identifier.urihttp://jrsm.khu.ac.ir/article-1-3225-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1129494
dc.description.abstractدر سال­های اخیر تلاش­های زیادی برای ابداع روش‌های جدید آموزش مهارت­های ورزشی صورت‌گرفته که علاوه بر آموزش تکنیک و تاکتیک بازی، شناخت و هیجان فراگیران را بیشتر به چالش می­‌کشد. هدف پژوهش حاضر مقایسه روش­های آموزش ورزش و سنتی بر فراشناخت و فراهیجان در مهارت­های تنیس بود. پژوهش حاضر نیمه ­تجربی با طرح پیش­‌آزمون - پس‌آزمون بود. آزمودنی­ها شامل 24 دختر نوجوان شهر ارومیه (سن: 36/1±54/16سال) بودند که به ­صورت غیر تصادفی به دو گروه آموزش ورزش و سنتی تقسیم شدند. تمرینات شامل 14 جلسه به مدت 4 هفته (3 جلسه در هفته) بود. ابزار پژوهش پرسش‌نامه فراشناخت ولز و پرسش‌نامه فراهیجان میتمانسگروبر بود. نتایج نشان داد که بین دو گروه آموزش ورزش و سنتی در افزایش میزان فراشناخت (004/0=p)، فراهیجان مثبت (007/0=p) و فراهیجان منفی (015/0=p) تفاوت معناداری وجود دارد. در گروه آموزش ورزش، به طور معنی­‌داری، فراشناخت (001/0=p) و فراهیجان مثبت (001/0=p) افزایش یافتند و فرا هیجان منفی (001/0=p) بهبود یافت، اما تغییرات این شاخص­ها در گروه آموزش سنتی معنی­‌دار نبود (05/0<P). در نتیجه، توصیه می‌­شود افراد مبتدی با اجرای فعالیت ورزشی به روش آموزش ورزش علاوه­ بر فواید جسمانی از مزیت­های بهبود دانش فراشناختی و ارتقا فراهیجانی این نوع روش تمرینی بهره‌مند شوند.  fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه خوارزمی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Sport Management & Motor Behavioren_US
dc.subjectروش آموزش ورزشfa_IR
dc.subjectفراشناختfa_IR
dc.subjectفراهیجانfa_IR
dc.subjectمهارت‌های تنیس خاکیfa_IR
dc.subjectرفتار حرکتیfa_IR
dc.titleمقایسه اثر روش‌های آموزش ورزش و سنتی بر فراشناخت و فراهیجان در مهارت‌های تنیسfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری رفتار حرکتی، گروه رفتار حرکتی و مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه رفتار حرکتی و مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه رفتار حرکتی و مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران.fa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue28
dc.citation.spage52
dc.citation.epage74
nlai.contributor.orcid0009-0009-8024-6134


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد