صنعت برای پیادهسازی بازاریابی الکترونیک با چه موانعی روبروست؟ یافتههای یک مطالعه کیفی
(ندگان)پدیدآور
عیوضی, ایرجالهی, علیرضااسفیدانی, محمد رحیماکبری یزدی, حسین
نوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این پژوهش شناسایی موانع پیش روی بازاریابی الکترونیک فوتبال ایران بود؛ لذا با استفاده از یک تحقیق کاربردی و به شیوه کیفی با بهرهگیری از گراندد تئوری به این سؤال پاسخ داده شده است. جامعه هدف این پژوهش افراد متخصص و آگاه در حوزه بازاریابی، بازاریابی الکترونیک، بازاریابی ورزشی و مدیران فوتبالی بود. روش نمونهگیری بهصورت هدفمند و گلولهبرفی دنبال شد. پس از اتمام مراحل کدگذاری باز 162 نشان بهعنوان موانع بازاریابی الکترونیک فوتبال ایران شناسایی شد که بعد از تحلیل و تلخیص، در 52 نشان اولیه طبقهبندی گردید. نتایج نشان داد صنعت فوتبال ایران برای پیادهسازی بازاریابی الکترونیک لازم است به 5 دسته موانع بازاریابی، فنی، نیروی انسانی، حقوقی و قانونی و اقتصادی توجه و برای موانع موجود آن برنامهریزی نماید. همچنین توجه تکبعدی به هر یک از این مانعها مفید نیست و لازم است یک نگاه همزمان، جامع و سیستمی به همه این ابعاد 5 گانه داشت.
کلید واژگان
بازاریابی الکترونیکتجارت الکترونیک
گراندد تئوری
موانع بازاریابی الکترونیک
مدیریت ورزشی
شماره نشریه
28تاریخ نشر
2024-12-011403-09-11
ناشر
دانشگاه خوارزمی تهرانسازمان پدید آورنده
دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران.استاد دانشگاه خوارزمی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران.
دانشیار دانشگاه تهران، تهران، ایران.
دانشیار دانشگاه خوارزمی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران.
شاپا
2252-07162716-9855



