نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorوحید میرزاییfa_IR
dc.contributor.authorسید وحید خاوری هاشمیfa_IR
dc.contributor.authorاسماعیل حیدریfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T21:57:56Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T21:57:57Z
dc.date.available1403-12-20T21:57:56Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T21:57:57Z
dc.date.issued2024-12-27en_US
dc.date.issued1403-10-07fa_IR
dc.date.submitted2025-01-14en_US
dc.date.submitted1403-10-25fa_IR
dc.identifier.citationوحید میرزایی, سید وحید خاوری هاشمی, اسماعیل حیدری. (1403). بررسی رابطه سازمان یادگیرنده و رهبری تحول‌آفرین با رفتار شهروندی سازمانی و نقش میانجی دلبستگی کاری کارکنان. رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری, 8(31), 1559-1586.fa_IR
dc.identifier.issn4573-2588
dc.identifier.urihttps://majournal.ir/index.php/ma/article/view/2956
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1127210
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سازمان یادگیرنده و رهبری تحول‌آفرین با رفتار شهروندی سازمانی و نقش میانجی دلبستگی کاری کارکنان صورت گرفت. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از منظر روش و ماهیت توصیفی - پیمایشی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری در این تحقیق کارکنان مدیریت مراکز پزشکی شهرداری مشهد می‌باشد. برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده گردیده و تعداد 92 نفر جهت نمونه انتخاب شدند. روش نمونه‌گیری تصادفی ساده می‌باشد. جهت جمع‌آوری داده‌ها از پرسش‌نامه استفاده گردید، بدین صورت که برای سنجش سازمان یادگیرنده از پرسش‌نامه واتکینز و مارسیک (2003)، رهبری تحول‌آفرین از باس و اولیو (2000) ، دلبستگی کاری کارکنان از پرسش‌نامه شافلی (2006) و رفتار شهروندی سازمانی از پرسش‌نامه پودساکف و همکاران (2000)، و استفاده شده است. پایایی پرسش‌نامه مذکور با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای متغیرهای سازمان یادگیرنده (875/0)، رهبری تحول‌آفرین (894/0)، دلبستگی کاری (831/0) و رفتار شهروندی سازمانی (893/0) بدست آمد و روایی محتوا و صوری پرسش‌نامه نیز مورد تأیید قرار گرفت. جهت تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار SPSS 24و نرم‌افزارAmos 22 انجام پذیرفت. نتیجه تحقیق نشان داد بین سازمان یادگیرنده و رهبری تحول‌آفرین با رفتار شهروندی سازمانی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد، از سویی نتایج نشان داد دلبستگی کاری کارکنان رابطه بین رهبری تحول‌آفرین و سازمان یادگیرنده با رفتار شهروندی سازمانی را میانجی گری می‌نماید، علاوه بر این نتایج نشان داد سازمان یادگیرنده و رهبری تحول‌آفرین با دلبستگی کاری کارکنان نیز رابطه مستقیم دارد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofرویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداریfa_IR
dc.subjectسازمان یادگیرندهfa_IR
dc.subjectرهبری تحول‌آفرینfa_IR
dc.subjectدلبستگی کاری کارکنانfa_IR
dc.subjectرفتار شهروندی سازمانی.fa_IR
dc.titleبررسی رابطه سازمان یادگیرنده و رهبری تحول‌آفرین با رفتار شهروندی سازمانی و نقش میانجی دلبستگی کاری کارکنانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مديريت، واحد بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامي، بجنورد، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری تخصصی، گروه مديريت، واحد بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامي، بجنورد، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری تخصصی، گروه مديريت، واحد بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامي، بجنورد، ايرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue31
dc.citation.spage1559
dc.citation.epage1586


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد