نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorایمان عزیزیfa_IR
dc.contributor.authorفرشاد کیانیfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T21:57:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T21:57:32Z
dc.date.available1403-12-20T21:57:32Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T21:57:32Z
dc.date.issued2024-12-27en_US
dc.date.issued1403-10-07fa_IR
dc.date.submitted2025-02-25en_US
dc.date.submitted1403-12-07fa_IR
dc.identifier.citationایمان عزیزی, فرشاد کیانی. (1403). محرک های ایجاد نفرت از برند و پیامدهای آن برای شرکت های بیمه. رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری, 8(31), 1101-1117.fa_IR
dc.identifier.issn4573-2588
dc.identifier.urihttps://majournal.ir/index.php/ma/article/view/3035
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1127176
dc.description.abstractبیزاری از برند به معنای حس منفی و عدم رضایت مشتریان نسبت به یک برند خاص است. این حس منفی می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود و به نوعی باعث از دست دادن مشتریان و افت رقابتی یک برند شود. بیزاری از برند تأثیرات جدی و مهمی بر روی کسب‌وکار دارد و می‌تواند به شکل‌گیری چالش‌ها و مشکلات متعددی منجر شود. این پژوهش با هدف شناسایی محرک های ایجاد بیزاری از برند و پیامدهای آن برای شرکت های بیمه انجام پذیرفته است. در این پژوهش متغیرهای پژوهش به‌وسیله پرسشنامه مورد ارزیابی قرار گرفت. پرسشنامه بین 385 نفر نمونه از جامعه آماری که کلیه مشتریان شرکت های بیمه استان فارس می‌باشد، توزیع شد. روش تحقیق بکارگرفته در این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. از نرم‌افزار Smart-PLS جهت بررسی فرضیات تحقیق استفاده گردید. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که فاکتورهای پیش بینی کننده مفروض (یعنی کاهش تدریجی اعتماد و رفتار غیر اخلاقی درک شده) بر بیزاری از برند شامل (احساس بیزاری و احساس نارضایتی عمیق) تاثیر مثبت و معنی داری دارند. نتایج همچنین نشان می دهد که بیزاری از برند دارای پیامدهای اجتناب و تحریم برند است. مدیران و بازاریابان و متخصصان شرکت های بیمه می توانند این مقیاس ها را برای کنترل روابط مشتریان و برند به کار گیرند و در نهایت می توانند از سیر نزولی این رابطه جلوگیری کنند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofرویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداریfa_IR
dc.subjectبیزاری از برندfa_IR
dc.subjectکاهش اعتماد به برندfa_IR
dc.subjectاداراک بداخلاقی برندfa_IR
dc.subjectاجتناب و تحریم برندfa_IR
dc.subjectشرکت های بیمهfa_IR
dc.titleمحرک های ایجاد نفرت از برند و پیامدهای آن برای شرکت های بیمهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentرئیس شعبه شهرکرد شرکت بیمه پارسیانfa_IR
dc.contributor.departmentمعاون مدیریت بیمه سرمد استان فارسfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue31
dc.citation.spage1101
dc.citation.epage1117


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد