محرک های ایجاد نفرت از برند و پیامدهای آن برای شرکت های بیمه
(ندگان)پدیدآور
ایمان عزیزیفرشاد کیانی
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
بیزاری از برند به معنای حس منفی و عدم رضایت مشتریان نسبت به یک برند خاص است. این حس منفی میتواند به دلایل مختلفی ایجاد شود و به نوعی باعث از دست دادن مشتریان و افت رقابتی یک برند شود. بیزاری از برند تأثیرات جدی و مهمی بر روی کسبوکار دارد و میتواند به شکلگیری چالشها و مشکلات متعددی منجر شود. این پژوهش با هدف شناسایی محرک های ایجاد بیزاری از برند و پیامدهای آن برای شرکت های بیمه انجام پذیرفته است. در این پژوهش متغیرهای پژوهش بهوسیله پرسشنامه مورد ارزیابی قرار گرفت. پرسشنامه بین 385 نفر نمونه از جامعه آماری که کلیه مشتریان شرکت های بیمه استان فارس میباشد، توزیع شد. روش تحقیق بکارگرفته در این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. از نرمافزار Smart-PLS جهت بررسی فرضیات تحقیق استفاده گردید. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که فاکتورهای پیش بینی کننده مفروض (یعنی کاهش تدریجی اعتماد و رفتار غیر اخلاقی درک شده) بر بیزاری از برند شامل (احساس بیزاری و احساس نارضایتی عمیق) تاثیر مثبت و معنی داری دارند. نتایج همچنین نشان می دهد که بیزاری از برند دارای پیامدهای اجتناب و تحریم برند است. مدیران و بازاریابان و متخصصان شرکت های بیمه می توانند این مقیاس ها را برای کنترل روابط مشتریان و برند به کار گیرند و در نهایت می توانند از سیر نزولی این رابطه جلوگیری کنند.
کلید واژگان
بیزاری از برندکاهش اعتماد به برند
اداراک بداخلاقی برند
اجتناب و تحریم برند
شرکت های بیمه
شماره نشریه
31تاریخ نشر
2024-12-271403-10-07
سازمان پدید آورنده
رئیس شعبه شهرکرد شرکت بیمه پارسیانمعاون مدیریت بیمه سرمد استان فارس



