نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسین سالاری مهرfa_IR
dc.contributor.authorزهرا دشت لعلیfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T21:57:09Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T21:57:09Z
dc.date.available1403-12-20T21:57:09Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T21:57:09Z
dc.date.issued2024-12-27en_US
dc.date.issued1403-10-07fa_IR
dc.date.submitted2025-03-07en_US
dc.date.submitted1403-12-17fa_IR
dc.identifier.citationحسین سالاری مهر, زهرا دشت لعلی. (1403). بررسی نقش جهت گیری اقتصادی بر طراحی محصول پایدار و عملکرد نوآوری شرکت های تولیدی استان اصفهان. رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری, 8(31), 1962-1980.fa_IR
dc.identifier.issn4573-2588
dc.identifier.urihttps://majournal.ir/index.php/ma/article/view/3070
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1127145
dc.description.abstractطراحی محصول پایدار فرآیند طراحی، توسعه و ساخت محصول با در نظر گرفتن نوع، منشأ و استفاده پس از عمر از مواد خام مورد استفاده برای ساخت آن محصول برای ارزش‌های زیست‌محیطی و همچنین پتانسیل بازار است و عملکرد نوآوری میزانی است که شرکت در معرفی محصول جدید به بازار، تعداد ثبت اختراعات، افزودن ویژگی‌های جدید به محصولات موجود و زمان رسیدن به بازار برتری داشته است. شرکت ها بر طراحی و تولید محصولات با استفاده از ابزارهای پایدار تمرکز می کنند تا محصولات جدیدی را به بازار بیاورند که از نظر زیست محیطی پایدار و از نظر اجتماعی مسئولیت پذیر باشند. با این حال، برای جلب رضایت سرمایه گذاران، تمرکز بر اولویت های مالی نیز ضروری است. این تحقیق نقش جهت گیری اقتصادی بر طراحی محصول پایدار و عملکرد نوآوری شرکت های تولیدی استان اصفهان را بررسی می‌کند تا نشان دهد که چگونه جهتگیری اقتصادی بر طرح‌های پایداری در توسعه محصول جدید و نتایج نوآوری تأثیر می‌گذارند. در این پژوهش متغیرهای پژوهش به‌وسیله پرسشنامه مورد ارزیابی قرار گرفت. پرسشنامه بین 383 نفر نمونه از جامعه آماری که کلیه مدیران و مالکان شرکت های تولیدی استان اصفهان می‌باشد، توزیع شد. روش تحقیق بکارگرفته در این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. از نرم‌افزار Smart-PLS جهت بررسی فرضیات تحقیق استفاده گردید. یافته‌ها نشان می‌دهد که جهت گیری اقتصادی بر طراحی محصول پایدار و عملکرد نوآوری شرکت تاثیر معنی داری دارد. همچنین نتایج نشان می‌دهد که طراحی محصول پایدار بر عملکرد نوآوری شرکت تاثیر می گذارد. نتایج در مجموع نشان می‌دهد که جهت گیری اقتصادی با نقش میانجی طراحی محصول پایدار بر عملکرد نوآوری شرکت تاثیر معنی داری دارند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofرویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداریfa_IR
dc.subjectجهت گیری اقتصادیfa_IR
dc.subjectطراحی محصول پایدارfa_IR
dc.subjectعملکرد نوآوریfa_IR
dc.subjectشرکت های تولیدی استان اصفهانfa_IR
dc.titleبررسی نقش جهت گیری اقتصادی بر طراحی محصول پایدار و عملکرد نوآوری شرکت های تولیدی استان اصفهانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری،گروه مديريت، واحد دهاقان، دانشگاه آزاد اسلامي، دهاقان، ايرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاديار، گروه مديريت، واحد دهاقان، دانشگاه آزاد اسلامي، دهاقان، ايرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue31
dc.citation.spage1962
dc.citation.epage1980


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد