• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری
    • دوره 8, شماره 31
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری
    • دوره 8, شماره 31
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی نقش جهت گیری اقتصادی بر طراحی محصول پایدار و عملکرد نوآوری شرکت های تولیدی استان اصفهان

    (ندگان)پدیدآور
    حسین سالاری مهرزهرا دشت لعلی
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    طراحی محصول پایدار فرآیند طراحی، توسعه و ساخت محصول با در نظر گرفتن نوع، منشأ و استفاده پس از عمر از مواد خام مورد استفاده برای ساخت آن محصول برای ارزش‌های زیست‌محیطی و همچنین پتانسیل بازار است و عملکرد نوآوری میزانی است که شرکت در معرفی محصول جدید به بازار، تعداد ثبت اختراعات، افزودن ویژگی‌های جدید به محصولات موجود و زمان رسیدن به بازار برتری داشته است. شرکت ها بر طراحی و تولید محصولات با استفاده از ابزارهای پایدار تمرکز می کنند تا محصولات جدیدی را به بازار بیاورند که از نظر زیست محیطی پایدار و از نظر اجتماعی مسئولیت پذیر باشند. با این حال، برای جلب رضایت سرمایه گذاران، تمرکز بر اولویت های مالی نیز ضروری است. این تحقیق نقش جهت گیری اقتصادی بر طراحی محصول پایدار و عملکرد نوآوری شرکت های تولیدی استان اصفهان را بررسی می‌کند تا نشان دهد که چگونه جهتگیری اقتصادی بر طرح‌های پایداری در توسعه محصول جدید و نتایج نوآوری تأثیر می‌گذارند. در این پژوهش متغیرهای پژوهش به‌وسیله پرسشنامه مورد ارزیابی قرار گرفت. پرسشنامه بین 383 نفر نمونه از جامعه آماری که کلیه مدیران و مالکان شرکت های تولیدی استان اصفهان می‌باشد، توزیع شد. روش تحقیق بکارگرفته در این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. از نرم‌افزار Smart-PLS جهت بررسی فرضیات تحقیق استفاده گردید. یافته‌ها نشان می‌دهد که جهت گیری اقتصادی بر طراحی محصول پایدار و عملکرد نوآوری شرکت تاثیر معنی داری دارد. همچنین نتایج نشان می‌دهد که طراحی محصول پایدار بر عملکرد نوآوری شرکت تاثیر می گذارد. نتایج در مجموع نشان می‌دهد که جهت گیری اقتصادی با نقش میانجی طراحی محصول پایدار بر عملکرد نوآوری شرکت تاثیر معنی داری دارند.
    کلید واژگان
    جهت گیری اقتصادی
    طراحی محصول پایدار
    عملکرد نوآوری
    شرکت های تولیدی استان اصفهان

    شماره نشریه
    31
    تاریخ نشر
    2024-12-27
    1403-10-07
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری،گروه مديريت، واحد دهاقان، دانشگاه آزاد اسلامي، دهاقان، ايران
    استاديار، گروه مديريت، واحد دهاقان، دانشگاه آزاد اسلامي، دهاقان، ايران

    شاپا
    4573-2588
    URI
    https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/3070
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1127145

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب