نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمیلاد یوسفیfa_IR
dc.contributor.authorمنا آهنیfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T21:56:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T21:56:51Z
dc.date.available1403-12-20T21:56:51Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T21:56:51Z
dc.date.issued2024-12-27en_US
dc.date.issued1403-10-07fa_IR
dc.date.submitted2025-03-02en_US
dc.date.submitted1403-12-12fa_IR
dc.identifier.citationمیلاد یوسفی, منا آهنی. (1403). تاثیر قابلیت تجزیه‌و‌تحلیل دیتاهای بزرگ بر عملکرد نوآورانه با نقش میانجی آمادگی کارآفرینی و تعدیل‌کنندگی جهت گیری کارآفرینی در بانک. رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری, 8(31), 1625-1644.fa_IR
dc.identifier.issn4573-2588
dc.identifier.urihttps://majournal.ir/index.php/ma/article/view/3048
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1127123
dc.description.abstractاین پژوهش با هدف بررسی تاثیر قابلیت تجزیه‌و‌تحلیل دیتاهای بزرگ بر عملکرد نوآورانه با نقش میانجی آمادگی کارآفرینی وتعدیل کنندگی جهت‌گیری کارآفرینی در بانک، انجام شده است. پژوهش حاضر از نوع کمی و کاربردی، به شیوه پیمایشی و از نظر هدف پژوهش توصیفی می باشد. ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه است. جامعه آماري پژوهش شامل کلیه کارکنان بانک ملت شهر تهران هستند که در سال 1403 در این بانک مشغول به فعالیت می باشند. همچنن حجم نمونه با در نظر گرفتن توان آزمون، دقت و قدرت تعمیم پذیری آن توسط نرم افزار تعیین حجم نمونه G*power انجام گردید و به تعداد 379 نفر برآورد شده است. در بین متغیرهای مورد بررسی در پژوهش حاضر، عملکرد نوآورانه بیشترین میانگین و قابلیت تجزیه و تحلیل دیتاهای بزرگ کمترین میانگین را دارند. نتايج حاصل از بخش آمار توصیفی و آمار استنباطی نیز نشان دادند که عملکرد نوآورانه همزمان هم از مسیر مستقیم و هم از مسیر غیرمستقیم (اثر کل) به میزان 37 % تحت تاثیر قابلیت تجزیه و تحلیل دیتاهای بزرگ می باشد و در این بین آمادگی کارآفرینی به عنوان یک متغیر میانجی جزئی است. همچنین جهت گیری کارآفرینی به میزان 8 %، ارتباط بین قابلیت تجزیه و تحلیل دیتاهای بزرگ و آمادگی کارآفرینی را تعدیل می کند. از طرفی جهت گیری کارآفرینی به میزان 6 % ارتباط بین آمادگی کارآفرینی و عملکرد نوآورانه را تعدیل می کند. با توجه به نتایج به به مسئولان بانک ملت شهر تهران پیشنهاد می شود داده ‌های مشتریان و بازار برای شناسایی روندها و نیازهای نوظهور بهصورت مستمر تحلیل کنند و با استارتاپ ‌ها برای ترکیب قابلیت‌ های داخلی بانک با نوآوری ‌های خارجی به صورت نزدیک همکاری کنند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofرویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداریfa_IR
dc.subjectقابلیت تجزیه‌و‌تحلیل دیتاهای بزرگfa_IR
dc.subjectعملکرد نوآورانهfa_IR
dc.subjectکارآفرینیfa_IR
dc.subjectبانک ملت تهرانfa_IR
dc.titleتاثیر قابلیت تجزیه‌و‌تحلیل دیتاهای بزرگ بر عملکرد نوآورانه با نقش میانجی آمادگی کارآفرینی و تعدیل‌کنندگی جهت گیری کارآفرینی در بانکfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentگروه مدیریت فناوری اطلاعات، واحد الکترونیک تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت دولتی، واحد علوم و تحقیقات تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue31
dc.citation.spage1625
dc.citation.epage1644


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد