• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری
    • دوره 8, شماره 31
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری
    • دوره 8, شماره 31
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تاثیر قابلیت تجزیه‌و‌تحلیل دیتاهای بزرگ بر عملکرد نوآورانه با نقش میانجی آمادگی کارآفرینی و تعدیل‌کنندگی جهت گیری کارآفرینی در بانک

    (ندگان)پدیدآور
    میلاد یوسفیمنا آهنی
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش با هدف بررسی تاثیر قابلیت تجزیه‌و‌تحلیل دیتاهای بزرگ بر عملکرد نوآورانه با نقش میانجی آمادگی کارآفرینی وتعدیل کنندگی جهت‌گیری کارآفرینی در بانک، انجام شده است. پژوهش حاضر از نوع کمی و کاربردی، به شیوه پیمایشی و از نظر هدف پژوهش توصیفی می باشد. ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه است. جامعه آماري پژوهش شامل کلیه کارکنان بانک ملت شهر تهران هستند که در سال 1403 در این بانک مشغول به فعالیت می باشند. همچنن حجم نمونه با در نظر گرفتن توان آزمون، دقت و قدرت تعمیم پذیری آن توسط نرم افزار تعیین حجم نمونه G*power انجام گردید و به تعداد 379 نفر برآورد شده است. در بین متغیرهای مورد بررسی در پژوهش حاضر، عملکرد نوآورانه بیشترین میانگین و قابلیت تجزیه و تحلیل دیتاهای بزرگ کمترین میانگین را دارند. نتايج حاصل از بخش آمار توصیفی و آمار استنباطی نیز نشان دادند که عملکرد نوآورانه همزمان هم از مسیر مستقیم و هم از مسیر غیرمستقیم (اثر کل) به میزان 37 % تحت تاثیر قابلیت تجزیه و تحلیل دیتاهای بزرگ می باشد و در این بین آمادگی کارآفرینی به عنوان یک متغیر میانجی جزئی است. همچنین جهت گیری کارآفرینی به میزان 8 %، ارتباط بین قابلیت تجزیه و تحلیل دیتاهای بزرگ و آمادگی کارآفرینی را تعدیل می کند. از طرفی جهت گیری کارآفرینی به میزان 6 % ارتباط بین آمادگی کارآفرینی و عملکرد نوآورانه را تعدیل می کند. با توجه به نتایج به به مسئولان بانک ملت شهر تهران پیشنهاد می شود داده ‌های مشتریان و بازار برای شناسایی روندها و نیازهای نوظهور بهصورت مستمر تحلیل کنند و با استارتاپ ‌ها برای ترکیب قابلیت‌ های داخلی بانک با نوآوری ‌های خارجی به صورت نزدیک همکاری کنند.
    کلید واژگان
    قابلیت تجزیه‌و‌تحلیل دیتاهای بزرگ
    عملکرد نوآورانه
    کارآفرینی
    بانک ملت تهران

    شماره نشریه
    31
    تاریخ نشر
    2024-12-27
    1403-10-07
    سازمان پدید آورنده
    گروه مدیریت فناوری اطلاعات، واحد الکترونیک تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
    گروه مدیریت دولتی، واحد علوم و تحقیقات تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

    شاپا
    4573-2588
    URI
    https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/3048
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1127123

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب