نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفاطمه نیرومندfa_IR
dc.contributor.authorکلثوم صمدیانfa_IR
dc.contributor.authorلعیا عبدی دایلاریfa_IR
dc.contributor.authorسهیلا سلمانیfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T21:56:14Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T21:56:14Z
dc.date.available1403-12-20T21:56:14Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T21:56:14Z
dc.date.issued2024-12-27en_US
dc.date.issued1403-10-07fa_IR
dc.date.submitted2025-03-03en_US
dc.date.submitted1403-12-13fa_IR
dc.identifier.citationفاطمه نیرومند, کلثوم صمدیان, لعیا عبدی دایلاری, سهیلا سلمانی. (1403). بررسی تأثیر احساس تنهایی بر خودکارآمدی اجتماعی دانش آموزان متوسطه دوم شهر تبریز. رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری, 8(31), 1718-1729.fa_IR
dc.identifier.issn4573-2588
dc.identifier.urihttps://majournal.ir/index.php/ma/article/view/3054
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1127075
dc.description.abstractاین پژوهش با هدف بررسی تأثیراحساس تنهایی بر خودکارآمدی اجتماعی دانش‌آموزان متوسطه دوم شهر تبریز انجام شده است. روش تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی – پیمایشی بود. جامعه آماری را دانش آموزان متوسطه دوم تشکیل می دادند که در این 352 نفر از دانش­آموزان مقطع دوم متوسطه در شهر تبریز به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چند مرحله‌ای تصادفی انتخاب شدند. ابزار گرداوری اطلاعات پرسشنامه احساس تنهایی (آشر،1984) و پرسشنامه خودکارآمدی (کنلی و همکاران، 1989) می‌باشد. روایی محتوایی و صوری پرسشنامه‌ها به وسیله اساتید مجرب روانشناسی تائید و سپس پایایی آلفای کرونباخ این پرسشنامه‌ها به وسیله آلفای کرونباخ 80/0 برای احساس تنهایی و 85/0 برای پرسشنامه خودکارآمدی اجتماعی به دست آمد. یافته‌ها نشان داد که احساس تنهایی تأثیر مثبت و معناداری با ضریب 0.95 بر خودکارآمدی اجتماعی دانش‌آموزان متوسطه دوم شهر تبریز دارد. باتوجه به یافته های تحقیق می توان نتیجه گرفت که احساس تنهایی، در شرایط مناسب و با حمایت‌های اجتماعی، می‌تواند به تقویت خودکارآمدی اجتماعی دانش‌آموزان منجر شود و محرکی برای رشد مهارت‌های ارتباطی باشد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofرویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداریfa_IR
dc.subjectاحساس تنهاییfa_IR
dc.subjectخوداثرمندی اجتماعیfa_IR
dc.subjectتبریزfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر احساس تنهایی بر خودکارآمدی اجتماعی دانش آموزان متوسطه دوم شهر تبریزfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentفارغ التحصیل کارشناسی علوم تجربی، دانشگاه فرهنگیانfa_IR
dc.contributor.departmentفارغ التحصیل آموزش ابتدایی، دانشگاه آزاد بستان آبادfa_IR
dc.contributor.departmentفارغ التحصیل کارشناس ارشد علوم کامپیوتری، دانشگاه آزاد تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentفارغ التحصیل کارشناس ارشد علوم سیاسی، دانشگاه پیام نور هشترودfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue31
dc.citation.spage1718
dc.citation.epage1729


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد