نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدانشجو, فرهادfa_IR
dc.contributor.authorانصاری, مختارfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T21:52:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T21:52:12Z
dc.date.available1403-12-20T21:52:12Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T21:52:12Z
dc.date.issued2026-03-01en_US
dc.date.issued1404-12-10fa_IR
dc.identifier.citationدانشجو, فرهاد, انصاری, مختار. (1404). روش پیشنهادی جدید برای ارزیابی ظرفیت باربری پایه پل‌های بتنی آسیب‌دیده پس از زلزله‌های حوزه نزدیک. مهندسی عمران مدرس, 25(1), 59-70. doi: 10.22034/25.1.59fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/25.1.59
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-73981-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1126747
dc.description.abstractهنگامی که پل‌ها دچار تغییر شکلهای غیر­الاستیک در زلزله­های نزدیک گسل می‌شوند عمدتاً به راستای قائم اولیه برنمی‌گردند و دچار تغییر‌شکلهای پس‌ماند قابل توجهی می‌شوند. این تغییر شکل پس‌ماند زیاد باعث می‌شود که پل‌ها با وجود عدم فرو‌ریزش، غیر قابل تعمیر باشند و امکان استفاده از آنها پس از زلزله مقدور نباشد. جابه جایی های ماندگار قابل توجه در پل های آسیب دیده در زلزله های نزدیک گسل باعث می شود بهره برداری ازآنها پس از زلزله تحت اثر بارهای ثقلی به دلیل ممانهای قابل توجه ناشی از اثرات  پی-دلتا به مخاطره بیفتد . بنابراین تخمین تقاضا و ظرفیت دینامیکی بر اساس جابه‌جایی پس‌ماند پل‌ها در زلزله‌های نزدیک‌‌گسل از موضوعات مهم ارزیابی سرویس‌پذیری پل‌ها پس از زلزله است. در این تحقیق بر‌خلاف آئین‌نامه‌ها و تحقیقات قبلی، در پیشنهاد یک مقدار مشخص برای جابه‌جایی ماندگار مجاز، روشی تحلیلی برای محاسبه ظرفیت باربری پایه پل­های آسیب­دیده براساس جابه جایی ماندگار با توجه به نسبت‌های مختلف ابعادی پایه و شدت زلزله­های وارده معرفی می­گردد. در این روش‌ تغییرات سختی و مقاومت پایه­های بتن مسلح، در سطوح مختلف زلزله، بر اساس میزان آسیب وارده در محاسبه ظرفیت دریفت ماندگار در نظر گرفته می‌شود.  fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/25.1.59
dc.subjectجابه جایی ماندگارfa_IR
dc.subjectزلزله نزدیک گسلfa_IR
dc.subjectاثرات پی-دلتاfa_IR
dc.subjectسرویس پذیری پلfa_IR
dc.subjectتغییرات سختی و مقاومتfa_IR
dc.subjectسطوح زلزلهfa_IR
dc.titleروش پیشنهادی جدید برای ارزیابی ظرفیت باربری پایه پل‌های بتنی آسیب‌دیده پس از زلزله‌های حوزه نزدیکfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی اصیل (کامل)fa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست ، دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مهندسی عمران، دانشکده مهندسی ، دانشگاه بزرگمهر قائناتfa_IR
dc.citation.volume25
dc.citation.issue1
dc.citation.spage59
dc.citation.epage70


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد