نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسازگار, هادیfa_IR
dc.contributor.authorکیماسی خلجی, علیfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T21:41:05Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T21:41:05Z
dc.date.available1403-12-20T21:41:05Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T21:41:05Z
dc.date.issued2024-03-01en_US
dc.date.issued1402-12-11fa_IR
dc.identifier.citationسازگار, هادی, کیماسی خلجی, علی. (1402). طراحی مسیر حرکت در مانورهای تعویض خط بحرانی با در نظر گرفتن مرزهای پایداری خودرو. مهندسی مکانیک مدرس, 24(4), 225-238. doi: 10.48311/MME.24.4.225fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.48311/MME.24.4.225
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-75152-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1125821
dc.description.abstractامروزه با پیشرفت سیستم­های کمک راننده تا حد زیادی اثر خطای انسانی در حوادث رانندگی کاهش یافته است. توسعه این سیستم­ها بویژه برای مانورهای بحرانی و حادثه ساز مانند تعویض خط بحرانی در بزرگراه بسیار مورد توجه می­باشد. یکی از بخش­های مهم تعویض خط خودکار، طراحی مسیر حرکت می­باشد. در این پژوهش با در نظر گرفتن معیارهای اجتناب از برخورد و قابل پیمایش بودن مسیر، یک الگوریتم طراحی مسیر حرکت پیشنهاد شده است. نوآوری اصلی پژوهش حاضر این است که محدودیت­های دینامیکی و مرز­های پایداری خودرو با معیارهای کمی بیان شده و در طراحی مسیر حرکت در نظر گرفته شده­اند. برای ارزیابی عملکرد الگوریتم طراحی مسیر حرکت از مدل کامل خودرو در نرم­افزار  CarSim-Simulinkاستفاده شده است. همچنین برای تعقیب مسیر حرکت، یک کنترل یکپارچه طولی-عرضی نیز طراحی و پیاده­سازی شده است. نتایج شبیه­سازی نشان می­دهد که روش پیشنهادی در مقایسه با روش­های قبلی، در مانورهای تعویض خط بحرانی سرعت بالا، ارزیابی دقیق­تری از قابل پیمایش بودن مسیر از منظر دینامیک خودرو ارائه می­دهد. این موضوع بویژه برای مانورهای بحرانی که شتاب عرضی مسیر حرکت نسبت به شتاب طولی غالب است، بیشتر نمایان می­شود.  fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.48311/MME.24.4.225
dc.subjectطراحی مسیر حرکتfa_IR
dc.subjectتعویض خط بحرانیfa_IR
dc.subjectمحدودیت‌های دینامیک خودروfa_IR
dc.subjectاجتناب از برخوردfa_IR
dc.subjectمسیر قابل پیمایشfa_IR
dc.titleطراحی مسیر حرکت در مانورهای تعویض خط بحرانی با در نظر گرفتن مرزهای پایداری خودروfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentسازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.citation.volume24
dc.citation.issue4
dc.citation.spage225
dc.citation.epage238


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد