نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorغفارزاده, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorنصیری‌طوسی, علیfa_IR
dc.contributor.authorزرین‌کلاه, محمدتقیfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T21:40:28Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T21:40:28Z
dc.date.available1403-12-20T21:40:28Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T21:40:28Z
dc.date.issued2020-07-01en_US
dc.date.issued1399-04-11fa_IR
dc.identifier.citationغفارزاده, سعید, نصیری‌طوسی, علی, زرین‌کلاه, محمدتقی. (1399). بررسی تاثیر بازخورانی گازهای اگزوز در احتراق و آلایندگی موتور با احتراق RCCI با سوخت دیزل- گاز طبیعی. مهندسی مکانیک مدرس, 20(8), 2121-2128.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-38195-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1125773
dc.description.abstractdiv style=text-align: justify;span style=font-size:12px;span style=font-family:IRANsharp;span style=color:black;احتراق اشتعال تراکمی کنترل واکنشی، به‌عنوان /spanspan style=color:black;یک احتراق دما پایین یکی از روش‌های رایج برای کاهش آلاینده‌های اکسیدهای نیتروژن و دوده است. در این تحقیق، تاثیر بازخورانی گازهای اگزوز بر احتراق و آلایندگی یک موتور دوسوخته دیزل و گاز طبیعی با سیستم احتراق اشتعال تراکمی کنترل واکنشی مورد بررسی قرار گرفت. موتور مورد تحقیق، یک موتور تک‌سیلندر با پاشش سوخت دیزل به‌عنوان سوخت با واکنش‌پذیری بالا به‌صورت مستقیم به داخل سیلندر و پاشش سوخت گاز طبیعی به‌عنوان سوخت با واکنش‌پذیری پایین در راه‌گاه است. زمان شروع پاشش، شکل پاشش و طول پاشش در هر دو انژکتور توسط /spanspan dir=LTRspan style=color:black;ECU/span/spanspan style=color:black; توسعه‌یافته، تحت کنترل هستند. با توجه به اینکه موتور مورد آزمون در نسبت پیش‌اختلاط/span span style=color:black;۶۰% از پایداری خوبی برخوردار /spanspan style=color:black;است و/spanspan style=color:black; قابلیت کار با درصد بالای گازهای برگشتی از اگزوز را دارد، برای بررسی انتخاب شد./spanspan style=color:black; نتایج حاصل از این بررسی نشان می‌دهد که با افزایش میزان بازخورانی گازهای اگزوز از صفر تا ۳۴%/spanspan style=color:black;، /spanspan style=color:black;مقدار /spanspan dir=LTRspan style=color:black;IMEP/span/spanspan style=color:black; و بازده حرارتی /spanspan style=color:black;حدود ۱۸% /spanspan style=color:black;کاهش می‌یابد. همچنین با افزایش میزان بازخورانی گازهای اگزوز، شروع، میانه و انتهای احتراق به‌علت کاهش میزان اکسیژن داخل محفظه احتراق عقب می‌افتد. با افزایش /spanspan dir=LTRspan style=color:black;EGR/span/spanspan style=color:black; دمای محفظه احتراق کاهش یافته، بنابراین تولید /spanspan dir=LTRspan style=color:black;CO/span/spanspan style=color:black; و /spanspan dir=LTRspan style=color:black;UHC/span/spanspan style=color:black; روند افزایشی به ‌ترتیب ۸۶ و ۳۰۰% دارد و برعکس میزان /spanspan dir=LTRspan style=color:black;NOx/span/spanspan style=color:black;، ۳۵۰% کاهش می‌یابد./span/span/span/divfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectاحتراق اشتعال تراکمی کنترل واکنشیfa_IR
dc.subjectبازخورانی گازهای اگزوزfa_IR
dc.subjectبازده حرارتیfa_IR
dc.subjectآلایندگیfa_IR
dc.titleبررسی تاثیر بازخورانی گازهای اگزوز در احتراق و آلایندگی موتور با احتراق RCCI با سوخت دیزل- گاز طبیعیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentگروه قوای محرکه خودرو، دانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه قوای محرکه خودرو، دانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه تبدیل انرژی، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه شریف، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue8
dc.citation.spage2121
dc.citation.epage2128


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد