• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک مدرس
    • دوره 20, شماره 8
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک مدرس
    • دوره 20, شماره 8
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تاثیر بازخورانی گازهای اگزوز در احتراق و آلایندگی موتور با احتراق RCCI با سوخت دیزل- گاز طبیعی

    (ندگان)پدیدآور
    غفارزاده, سعیدنصیری‌طوسی, علیزرین‌کلاه, محمدتقی
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    div style=text-align: justify;span style=font-size:12px;span style=font-family:IRANsharp;span style=color:black;احتراق اشتعال تراکمی کنترل واکنشی، به‌عنوان /spanspan style=color:black;یک احتراق دما پایین یکی از روش‌های رایج برای کاهش آلاینده‌های اکسیدهای نیتروژن و دوده است. در این تحقیق، تاثیر بازخورانی گازهای اگزوز بر احتراق و آلایندگی یک موتور دوسوخته دیزل و گاز طبیعی با سیستم احتراق اشتعال تراکمی کنترل واکنشی مورد بررسی قرار گرفت. موتور مورد تحقیق، یک موتور تک‌سیلندر با پاشش سوخت دیزل به‌عنوان سوخت با واکنش‌پذیری بالا به‌صورت مستقیم به داخل سیلندر و پاشش سوخت گاز طبیعی به‌عنوان سوخت با واکنش‌پذیری پایین در راه‌گاه است. زمان شروع پاشش، شکل پاشش و طول پاشش در هر دو انژکتور توسط /spanspan dir=LTRspan style=color:black;ECU/span/spanspan style=color:black; توسعه‌یافته، تحت کنترل هستند. با توجه به اینکه موتور مورد آزمون در نسبت پیش‌اختلاط/span span style=color:black;۶۰% از پایداری خوبی برخوردار /spanspan style=color:black;است و/spanspan style=color:black; قابلیت کار با درصد بالای گازهای برگشتی از اگزوز را دارد، برای بررسی انتخاب شد./spanspan style=color:black; نتایج حاصل از این بررسی نشان می‌دهد که با افزایش میزان بازخورانی گازهای اگزوز از صفر تا ۳۴%/spanspan style=color:black;، /spanspan style=color:black;مقدار /spanspan dir=LTRspan style=color:black;IMEP/span/spanspan style=color:black; و بازده حرارتی /spanspan style=color:black;حدود ۱۸% /spanspan style=color:black;کاهش می‌یابد. همچنین با افزایش میزان بازخورانی گازهای اگزوز، شروع، میانه و انتهای احتراق به‌علت کاهش میزان اکسیژن داخل محفظه احتراق عقب می‌افتد. با افزایش /spanspan dir=LTRspan style=color:black;EGR/span/spanspan style=color:black; دمای محفظه احتراق کاهش یافته، بنابراین تولید /spanspan dir=LTRspan style=color:black;CO/span/spanspan style=color:black; و /spanspan dir=LTRspan style=color:black;UHC/span/spanspan style=color:black; روند افزایشی به ‌ترتیب ۸۶ و ۳۰۰% دارد و برعکس میزان /spanspan dir=LTRspan style=color:black;NOx/span/spanspan style=color:black;، ۳۵۰% کاهش می‌یابد./span/span/span/div
    کلید واژگان
    احتراق اشتعال تراکمی کنترل واکنشی
    بازخورانی گازهای اگزوز
    بازده حرارتی
    آلایندگی

    شماره نشریه
    8
    تاریخ نشر
    2020-07-01
    1399-04-11
    ناشر
    دانشگاه تربیت مدرس
    سازمان پدید آورنده
    گروه قوای محرکه خودرو، دانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
    گروه قوای محرکه خودرو، دانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
    گروه تبدیل انرژی، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه شریف، تهران، ایران

    شاپا
    1027-5940
    2476-6909
    URI
    http://mme.modares.ac.ir/article-15-38195-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1125773

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب