نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorملکی, غلامحسینfa_IR
dc.contributor.authorطباطبائیان, سیاوشfa_IR
dc.contributor.authorسلطانی, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorداوری, علیرضاfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T21:40:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T21:40:27Z
dc.date.available1403-12-20T21:40:27Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T21:40:27Z
dc.date.issued2020-07-01en_US
dc.date.issued1399-04-11fa_IR
dc.identifier.citationملکی, غلامحسین, طباطبائیان, سیاوش, سلطانی, محمدرضا, داوری, علیرضا. (1399). افزایش دقت محاسبه تجربی ضریب پسای یک ایرفویل با احتساب ترم‌های سرعت اغتشاشی در ناحیه دنباله. مهندسی مکانیک مدرس, 20(8), 2101-2112.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-35184-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1125771
dc.description.abstractdiv style=text-align: justify;span style=font-size:12px;span style=font-family:IRANsharp;در مطالعه حاضر، پروفیل سرعت لحظه‌ای در پشت یک ایرفویل به‌صورت تجربی در دو عدد رینولدز متفاوت اندازه‌گیری شده است. داده‌های حاصل از این اندازه‌گیری برای مطالعه پروفیل دنباله و ضریب نیروی پسای ایرفویل در شرایط گوناگون استفاده می‌شود. در روش‌های مرسوم و متداول برای محاسبه ضریب نیروی پسای ایرفویل از طریق اندازه‌گیری سرعت در پشت ایرفویل، از ترم‌های سرعت اغتشاشی معادله مومنتوم صرفه‌نظر می‌شود. اگرچه، در زوایای حمله متوسط به بالا که جریان مغشوش می‌شود و جدایش هم اتفاق می‌افتد، ماهیت جریان سه‌بعدی می‌شود و نادیده‌گرفتن ترم‌های اغتشاشی سرعت (در سه‌بعد) در محاسبه ضریب پسای ایرفویل ممکن است منجر به کسب داده‌های اشتباه شود. در مطالعه حاضر به‌منظور افزایش دقت محاسبه تجربی ضریب پسای ایرفویل برای محدوده زوایای حمله متوسط به بالا، ترم‌های سرعت اغتشاشی در محاسبه ضریب پسای ایرفویل لحاظ می‌شود و این امر منجر به برقراری همخوانی مطلوب بین نتایج عددی و تجربی می‌شود، در حالی که برای محدوده زوایای حمله اندک، به‌منظور افزایش دقت محاسبه تجربی ضریب پسا و ایجاد یک تطابق مطلوب بین نتایج عددی و تجربی، می‌توان از اثرات ترم‌های سرعت اغتشاشی در محاسبه تجربی ضریب پسای ایرفویل صرفه‌نظر کرد./span/spanspan dir=LTR/span/divfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectتوربین بادیfa_IR
dc.subjectناحیه دنبالهfa_IR
dc.subjectضریب پساfa_IR
dc.subjectعدد رینولدزfa_IR
dc.subjectریک فشارfa_IR
dc.subjectترم‌های سرعت اغتشاشیfa_IR
dc.titleافزایش دقت محاسبه تجربی ضریب پسای یک ایرفویل با احتساب ترم‌های سرعت اغتشاشی در ناحیه دنبالهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentگروه مهندسی هوافضا، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی هوافضا، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی هوافضا، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue8
dc.citation.spage2101
dc.citation.epage2112


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد