نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدکتر زهره ونکیfa_IR
dc.contributor.authorبهزاد حبیبی پورfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T21:32:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T21:32:20Z
dc.date.available1403-12-20T21:32:20Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T21:32:20Z
dc.date.issued2008-11-01en_US
dc.date.issued1387-08-11fa_IR
dc.identifier.citationدکتر زهره ونکی, بهزاد حبیبی پور. (1387). بررسی تأثیر اجرای برنامه ریزی ترخیص بر رضایت بیماران. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سینا, 16(2), 25-35.fa_IR
dc.identifier.issn2676-5748
dc.identifier.urihttp://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1052-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1125076
dc.description.abstractp class=MsoNormal dir=rtl style=text-justify: kashida margin: 0cm 0cm 0pt text-align: justify text-kashida: 0%strongspan lang=FA style=font-size: 9pt font-family: B Traffic mso-bidi-language: FAمقدمه و هدف:/span/strongspan lang=FA style=font-size: 9pt font-family: B Traffic mso-bidi-language: FA /spanspan lang=FA style=font-family: B Traffic mso-bidi-language: FA mso-ansi-font-size: 9.0ptfont size=2یکی از ابتدایی ترین مسئولیتهای پرستار بعنوان فرد مراقبت کننده، تأمین امر تداوم در مراقبت است. لذا ارتقاء سطح کیفی مراقبتها و افزایش رضایت بیماران بعنوان شاخصهای اثر بخشی کار پرستاران شناخته میشود. این مطالعه با هدف بررسی تأثیر اجرای برنامه ریزی ترخیص بر رضایت بیماران طراحی شده است. !--stripped--!--stripped--/font/span/p p class=MsoNormal dir=rtl style=text-justify: kashida margin: 0cm 0cm 0pt text-align: justify text-kashida: 0% tab-stops: 100.3ptstrongspan lang=FA style=font-size: 9pt font-family: B Traffic mso-bidi-language: FAروش کار:/span/strongspan lang=FA style=font-family: B Traffic mso-bidi-language: FA mso-ansi-font-size: 9.0ptfont size=2 این تحقیق از نوع کارآزمائی بالینی، 120 بیمار در دو گروه مورد و شاهد بصورت قبل و بعد که بر اساس متغیرهای همسان سازی: سن، جنس، طول مدت بستری و نوع بیماری بطور تصادفی انتخاب شدند، مورد بررسی قرار گرفتند. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه رضایت سنجی بیماران استفاده گردید. پرستاران گروه مورد پس از طی دوره آموزشی یک ماهه در مورد برنامه ریزی ترخیص بصورت چهره به چهره به بیماران منتخب آموزش داده و نیازهای مراقبتی آنها را برطرف می کردند. سرپرستاران نقش مشاوره و راهنمایی کردن را برعهده داشتند و فعالیتهای مراقبتی و و آموزشی پرستاران را بطور منظم در هر شیفت کاری کنترل میکردند. پس از گذشت سه ماهه از اجرای برنامه ترخیص نمونه گیری بعد از مداخله در گروه مورد انجام شد. داده های حاصل از پرسشنامه با استفاده از نرم افزار /font/spanspan dir=ltr style=font-size: 9pt mso-bidi-language: FA mso-bidi-font-family: 'B Traffic' mso-bidi-font-size: 10.0ptspss/spanspan lang=FA style=font-family: B Traffic mso-bidi-language: FA mso-ansi-font-size: 9.0ptfont size=2، بصورت آزمونهای تی مستقل و زوجی، من ویتنی، ویل کاکسون و آزمون دقیق فیشر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.!--stripped--!--stripped--/font/span/p p class=MsoNormal dir=rtl style=text-justify: kashida margin: 0cm 0cm 0pt text-align: justify text-kashida: 0%strongspan lang=FA style=font-size: 9pt font-family: B Traffic mso-bidi-language: FAنتایج:/span/strongspan lang=FA style=font-family: B Traffic mso-bidi-language: FA mso-ansi-font-size: 9.0ptfont size=2 نتایج نشان داد که رضایت بیماران از نظر کیفی در هر دو گروه قبل از مداخله تفاوتی نداشته و در حد نسبتاً ناراضی میباشد (000/1=/font/spanspan dir=ltr style=font-size: 9pt mso-bidi-language: FA mso-bidi-font-family: 'B Traffic' mso-bidi-font-size: 10.0ptP/spanspan lang=FA style=font-family: B Traffic mso-bidi-language: FA mso-ansi-font-size: 9.0ptfont size=2). در حالیکه بعد از مداخله رضایت بیماران در گروه شاهد تغییری نداشته (000/1=/font/spanspan dir=ltr style=font-size: 9pt mso-bidi-language: FA mso-bidi-font-family: 'B Traffic' mso-bidi-font-size: 10.0ptP/spanspan lang=FA style=font-family: B Traffic mso-bidi-language: FA mso-ansi-font-size: 9.0ptfont size=2) ولی در گروه مورد رضایت بیماران در حد کاملاً راضی بود و آزمونهای آماری این تفاوت را معنی دارنشان داد(000/0=/font/spanspan dir=ltr style=font-size: 9pt mso-bidi-language: FA mso-bidi-font-family: 'B Traffic' mso-bidi-font-size: 10.0ptP/spanspan lang=FA style=font-family: B Traffic mso-bidi-language: FA mso-ansi-font-size: 9.0ptfont size=2).!--stripped--!--stripped--/font/span/p p class=MsoNormal dir=rtl style=text-justify: kashida margin: 0cm 0cm 0pt text-align: justify text-kashida: 0%strongspan lang=AR-SA style=font-size: 9pt font-family: B Trafficنتیجه نهایی:/span/strongfont size=2span lang=AR-SA style=font-family: B Traffic mso-ansi-font-size: 9.0pt /spanspan lang=FA style=font-family: B Traffic mso-bidi-language: FA mso-ansi-font-size: 9.0ptبرنامه ریزی ترخیص بعنوان یک کار اجرایی هدفمند توانست گامی موثردر بهبود مشکلات بیماران و همچنین رضایت بیماران باشد و سبب تداوم در امر مراقبت شود. اجرای برنامه ریزی ترخیص بعنوان یک کار هدفمند میتواند سبب افزایش رضایت بیماران شود/spanspan lang=AR-SA style=layout-grid-mode: line font-family: B Traffic mso-ansi-font-size: 9.0pt./span/fontstrongemuspan lang=FA style=color: black font-family: B Traffic mso-bidi-language: FA mso-ansi-font-size: 9.0pt mso-ascii-font-family: Arial mso-hansi-font-family: Arial!--stripped--!--stripped--fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سیناfa_IR
dc.relation.ispartofAvicenna Journal of Nursing and Midwifery Careen_US
dc.subjectبرنامه ریزی ترخیصfa_IR
dc.subjectتئوری هدفگذاریfa_IR
dc.subjectرضایت بیمارانfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر اجرای برنامه ریزی ترخیص بر رضایت بیمارانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي اصیلfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue2
dc.citation.spage25
dc.citation.epage35


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد