• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سینا
    • دوره 16, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سینا
    • دوره 16, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر اجرای برنامه ریزی ترخیص بر رضایت بیماران

    (ندگان)پدیدآور
    دکتر زهره ونکیبهزاد حبیبی پور
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي اصیل
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    p class=MsoNormal dir=rtl style=text-justify: kashida margin: 0cm 0cm 0pt text-align: justify text-kashida: 0%strongspan lang=FA style=font-size: 9pt font-family: B Traffic mso-bidi-language: FAمقدمه و هدف:/span/strongspan lang=FA style=font-size: 9pt font-family: B Traffic mso-bidi-language: FA /spanspan lang=FA style=font-family: B Traffic mso-bidi-language: FA mso-ansi-font-size: 9.0ptfont size=2یکی از ابتدایی ترین مسئولیتهای پرستار بعنوان فرد مراقبت کننده، تأمین امر تداوم در مراقبت است. لذا ارتقاء سطح کیفی مراقبتها و افزایش رضایت بیماران بعنوان شاخصهای اثر بخشی کار پرستاران شناخته میشود. این مطالعه با هدف بررسی تأثیر اجرای برنامه ریزی ترخیص بر رضایت بیماران طراحی شده است. !--stripped--!--stripped--/font/span/p p class=MsoNormal dir=rtl style=text-justify: kashida margin: 0cm 0cm 0pt text-align: justify text-kashida: 0% tab-stops: 100.3ptstrongspan lang=FA style=font-size: 9pt font-family: B Traffic mso-bidi-language: FAروش کار:/span/strongspan lang=FA style=font-family: B Traffic mso-bidi-language: FA mso-ansi-font-size: 9.0ptfont size=2 این تحقیق از نوع کارآزمائی بالینی، 120 بیمار در دو گروه مورد و شاهد بصورت قبل و بعد که بر اساس متغیرهای همسان سازی: سن، جنس، طول مدت بستری و نوع بیماری بطور تصادفی انتخاب شدند، مورد بررسی قرار گرفتند. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه رضایت سنجی بیماران استفاده گردید. پرستاران گروه مورد پس از طی دوره آموزشی یک ماهه در مورد برنامه ریزی ترخیص بصورت چهره به چهره به بیماران منتخب آموزش داده و نیازهای مراقبتی آنها را برطرف می کردند. سرپرستاران نقش مشاوره و راهنمایی کردن را برعهده داشتند و فعالیتهای مراقبتی و و آموزشی پرستاران را بطور منظم در هر شیفت کاری کنترل میکردند. پس از گذشت سه ماهه از اجرای برنامه ترخیص نمونه گیری بعد از مداخله در گروه مورد انجام شد. داده های حاصل از پرسشنامه با استفاده از نرم افزار /font/spanspan dir=ltr style=font-size: 9pt mso-bidi-language: FA mso-bidi-font-family: 'B Traffic' mso-bidi-font-size: 10.0ptspss/spanspan lang=FA style=font-family: B Traffic mso-bidi-language: FA mso-ansi-font-size: 9.0ptfont size=2، بصورت آزمونهای تی مستقل و زوجی، من ویتنی، ویل کاکسون و آزمون دقیق فیشر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.!--stripped--!--stripped--/font/span/p p class=MsoNormal dir=rtl style=text-justify: kashida margin: 0cm 0cm 0pt text-align: justify text-kashida: 0%strongspan lang=FA style=font-size: 9pt font-family: B Traffic mso-bidi-language: FAنتایج:/span/strongspan lang=FA style=font-family: B Traffic mso-bidi-language: FA mso-ansi-font-size: 9.0ptfont size=2 نتایج نشان داد که رضایت بیماران از نظر کیفی در هر دو گروه قبل از مداخله تفاوتی نداشته و در حد نسبتاً ناراضی میباشد (000/1=/font/spanspan dir=ltr style=font-size: 9pt mso-bidi-language: FA mso-bidi-font-family: 'B Traffic' mso-bidi-font-size: 10.0ptP/spanspan lang=FA style=font-family: B Traffic mso-bidi-language: FA mso-ansi-font-size: 9.0ptfont size=2). در حالیکه بعد از مداخله رضایت بیماران در گروه شاهد تغییری نداشته (000/1=/font/spanspan dir=ltr style=font-size: 9pt mso-bidi-language: FA mso-bidi-font-family: 'B Traffic' mso-bidi-font-size: 10.0ptP/spanspan lang=FA style=font-family: B Traffic mso-bidi-language: FA mso-ansi-font-size: 9.0ptfont size=2) ولی در گروه مورد رضایت بیماران در حد کاملاً راضی بود و آزمونهای آماری این تفاوت را معنی دارنشان داد(000/0=/font/spanspan dir=ltr style=font-size: 9pt mso-bidi-language: FA mso-bidi-font-family: 'B Traffic' mso-bidi-font-size: 10.0ptP/spanspan lang=FA style=font-family: B Traffic mso-bidi-language: FA mso-ansi-font-size: 9.0ptfont size=2).!--stripped--!--stripped--/font/span/p p class=MsoNormal dir=rtl style=text-justify: kashida margin: 0cm 0cm 0pt text-align: justify text-kashida: 0%strongspan lang=AR-SA style=font-size: 9pt font-family: B Trafficنتیجه نهایی:/span/strongfont size=2span lang=AR-SA style=font-family: B Traffic mso-ansi-font-size: 9.0pt /spanspan lang=FA style=font-family: B Traffic mso-bidi-language: FA mso-ansi-font-size: 9.0ptبرنامه ریزی ترخیص بعنوان یک کار اجرایی هدفمند توانست گامی موثردر بهبود مشکلات بیماران و همچنین رضایت بیماران باشد و سبب تداوم در امر مراقبت شود. اجرای برنامه ریزی ترخیص بعنوان یک کار هدفمند میتواند سبب افزایش رضایت بیماران شود/spanspan lang=AR-SA style=layout-grid-mode: line font-family: B Traffic mso-ansi-font-size: 9.0pt./span/fontstrongemuspan lang=FA style=color: black font-family: B Traffic mso-bidi-language: FA mso-ansi-font-size: 9.0pt mso-ascii-font-family: Arial mso-hansi-font-family: Arial!--stripped--!--stripped--
    کلید واژگان
    برنامه ریزی ترخیص
    تئوری هدفگذاری
    رضایت بیماران
    پرستاری

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2008-11-01
    1387-08-11
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی همدان

    شاپا
    2676-5748
    URI
    http://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1052-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1125076

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب