نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقزلسفلو, حمیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorبای, ناصرfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T20:47:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T20:47:43Z
dc.date.available1403-12-20T20:47:43Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T20:47:43Z
dc.date.issued2024-12-21en_US
dc.date.issued1403-10-01fa_IR
dc.date.submitted2024-03-11en_US
dc.date.submitted1402-12-21fa_IR
dc.identifier.citationقزلسفلو, حمیدرضا, بای, ناصر. (1403). تأثیر رهبری اخلاقی مدیران مدارس در تسهیم دانش معلمان تربیت ‌بدنی: نقش واسطه‌ای مالکیت روانشناختی. مدیریت منابع انسانی در ورزش, 12(1), 21-40. doi: 10.22044/shm.2024.14297.2629fa_IR
dc.identifier.issn‪۲۳۸۳-۱۴۹۹
dc.identifier.issn۲۳۸۳-۱۵۰۲‬
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22044/shm.2024.14297.2629
dc.identifier.urihttps://shm.shahroodut.ac.ir/article_3150.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1121624
dc.description.abstractهدف: مدیران اخلاقی تأثیر به‌سزایی در عملیاتی کردن بهینه برنامه‌های آموزشی مدارس و دستیابی به اهداف آموزشی سازمان خود ایفا می‌کنند؛ لذا هدف از تحقیق حاضر مطالعه تأثیر رهبری اخلاقی مدیران مدارس در تسهیم دانش معلمان تربیت‌بدنی بر اساس نقش واسطه‌ای مالکیت روانشناختی بود. روش‌شناسی: این تحقیق با استفاده از روش پژوهش پیمایشی اجرا گردید. جامعه آماری شامل کلیه معلمان تربیت‌‌بدنی استان گلستان بود (686 معلم) که از بین آن‌ها تعداد 247 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسش‌نامه‌های رهبری اخلاقی براون و همکاران (2005)، مالکیت روانشناختی آوی و همکاران (2008) و تسهیم دانش پارک و لی (2013) بود که روایی این پرسش‌نامه‌ها توسط پنج متخصص مدیریت ورزشی بررسی شد و پایایی آن‌ها در یک مطالعه مقدماتی تأیید گردید. تحلیل داده‌ها در دو بخش توصیفی و استنباطی (مدل‌سازی معادلات ساختاری) انجام شد. یافته‌ها: نتایج تحلیل مسیر الگوی پژوهش نشان داد که رهبری اخلاقی مدیران مدارس اثر مستقیم و معنی‌داری بر مالکیت روانشناختی و تسهیم دانش معلمان تربیت‌بدنی دارد؛ همچنین نقش مستقیم و معنی‌دار متغیر میانجی مالکیت روانشناختی در رابطه با اثرگذاری رهبری اخلاقی مدیران بر تسهیم دانش تأیید گردید. نتیجه‌گیری: بنابراین به سیاست‌گذاران نظام آموزشی کشور پیشنهاد می‌شود که با به کارگیری مدیران متعهد به مشخصات اخلاقی علاوه بر این‌که بستر لازم برای دانش‌افزایی معلمان از طریق تسهیم دانش را فراهم می‌نمایند، می‌توانند با توانمندسازی روانشناختی منابع انسانی فضای تعاملی داوطلبانه‌ای را در راستای بهینه‌سازی برنامه‌های آموزشی و موفقیت دانش‌آموزان فراهم نمایند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی شاهرودfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت منابع انسانی در ورزشfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22044/shm.2024.14297.2629
dc.subjectمدیریت اخلاقیfa_IR
dc.subjectتسهیم دانشfa_IR
dc.subjectمالکیت روانشناختیfa_IR
dc.subjectمعلمان تربیت بدنیfa_IR
dc.subjectآموزش، یادگیری و توسعه منابع انسانی در ورزشfa_IR
dc.titleتأثیر رهبری اخلاقی مدیران مدارس در تسهیم دانش معلمان تربیت ‌بدنی: نقش واسطه‌ای مالکیت روانشناختیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeطرح پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مدیریت ورزشی، هیأت علمی دانشگاه گنبد کاووسfa_IR
dc.contributor.departmentهیات علمی دانشگاه ازاد اسلامی واحد آزادشهرfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue1
dc.citation.spage21
dc.citation.epage40


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد