نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorظفری, زهریfa_IR
dc.contributor.authorاحقر, قدسیfa_IR
dc.contributor.authorصاحب الزمانی, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T20:37:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T20:37:35Z
dc.date.available1403-12-20T20:37:35Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T20:37:35Z
dc.date.issued2024-10-01en_US
dc.date.issued1403-07-10fa_IR
dc.identifier.citationظفری, زهری, احقر, قدسی, صاحب الزمانی, محمد. (1403). اثربخشی الگوی آموزش مبتنی بر رویکرد حل مسأله بر اضطراب امتحان دانشجویان پزشکی. فصلنامه علوم پزشکی, 34(3), 336-343. doi: 10.61186/iau.34.3.336fa_IR
dc.identifier.issn1023-5922
dc.identifier.issn2008-3386
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.61186/iau.34.3.336
dc.identifier.urihttp://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-2203-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1120739
dc.description.abstractسابقه و هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی الگوی آموزش مبتنی بر رویکرد حل مسأله بر اضطراب امتحان دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران بود. روش بررسی: این پژوهش از نوع پژوهش­های شبه آزمایشی و از لحاظ هدف کاربردی  محسوب  می­شود. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران به تعداد 5928 نفر بودند که 60 نفر در دو گروه آزمایش و کنترل جای گرفتند. گروه مداخله آموزش مبتنی بر رویکرد حل مسأله را به مدت 10 جلسه دریافت کردند. داده‌ها با استفاده از پرسشنامه اضطراب امتحان ساراسون (1957) جمع‌آوری شده و با بهره‌گیری از SPSS  نسخه 26 آزمون آماری آنالیزکواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.  یافته­ها: در مرحله پیش آزمون میانگین اضطراب امتحان در بین دو گروه اختلاف معنی‌داری نداشت. مقایسه اضطراب امتحان گروه مداخله نشان داد که تفاوت معنی‌داری در میانگین این متغیر و ابعاد آن بعد از مداخله مشاهده شد (05/0= p). یعنی الگوی آموزش مبتنی بر رویکرد حل مسأله تاثیر معنی داری بر اضطراب امتحان دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران دارد. نتیجه­گیری: آموزش مبتنی بر رویکرد حل مسأله از جمله عوامل مهمی است که در کاهش اضطراب امتحان دانشجویان نقش دارد.  fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofMEDICAL SCIENCES JOURNALen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.61186/iau.34.3.336
dc.subjectرویکرد حل مسألهfa_IR
dc.subjectاضطراب امتحانfa_IR
dc.subjectدانشجویان پزشکیfa_IR
dc.subjectمدیریت آموزشیfa_IR
dc.titleاثربخشی الگوی آموزش مبتنی بر رویکرد حل مسأله بر اضطراب امتحان دانشجویان پزشکیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeنيمه آزمايشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری گروه علوم تربیتی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، گروه مدیریت، دانشکده بهداشت علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume34
dc.citation.issue3
dc.citation.spage336
dc.citation.epage343


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد