نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفاتحی نیا, مهنازfa_IR
dc.contributor.authorفتاح مقدم, لادنfa_IR
dc.contributor.authorاشک تراب, طاهرهfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T20:37:14Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T20:37:14Z
dc.date.available1403-12-20T20:37:14Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T20:37:14Z
dc.date.issued2021-09-01en_US
dc.date.issued1400-06-10fa_IR
dc.identifier.citationفاتحی نیا, مهناز, فتاح مقدم, لادن, اشک تراب, طاهره. (1400). تاثیر آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر شادکامی پرستاران بخش‌های مراقبت ویژه کودکان: یک مطالعه نیمه تجربی. فصلنامه علوم پزشکی, 31(3), 346-357. doi: 10.52547/iau.31.3.346fa_IR
dc.identifier.issn1023-5922
dc.identifier.issn2008-3386
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.52547/iau.31.3.346
dc.identifier.urihttp://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-1637-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1120711
dc.description.abstractstrongspan style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;سابقه و هدف/span/span/strongemspan style=font-weight:normal;span style=font-family:Nazanin;span style=font-size:12.0pt;:/span/span/span/em emspan style=font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;شادکامی با دقت و رضایت شغلی پرستاران مرتبط است و بر کیفیت خدمات تاثیر می‌گذارد. این مطالعه با هدف بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر شادکامی پرستاران بخش‌های مراقبت ویژه کودکان انجام شد/span/span/span/ememspan style=font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;. /span/span/span/ememspan dir=LTR style=font-weight:normal;span style=font-size:10.0pt;/span/span/embr strongspan style=letter-spacing:-.3pt;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;روش بررسی/span/span/span/strongemspan style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;:/span/span/span/em emspan style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;یک مطالعه نیمه تجربی با طرح پیش آزمون و پس آزمون بر روی 60 نفر از پرستاران شاغل در بیمارستان‌های کودکان مفید و امام حسین (ع) انجام شد. گروه مداخله آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد را به مدت 8 جلسه دریافت کردند. داده‌ها با استفاده از پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک و سیاهه شادکامی آکسفورد (/span/span/span/ememspan dir=LTR style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-size:12.0pt;OHI/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;) جمع‌آوری شده و با بهره‌گیری از /span/span/span/ememspan dir=LTR style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-size:12.0pt;SPSS/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt; نسخه 20 تحلیل شد/span/span/span/emspan style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;./span/span/spannbsp; emspan dir=LTR style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-size:10.0pt;/span/span/embr strongspan style=letter-spacing:-.2pt;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;یافتهnbsp;/span/span/span/strongspan style=letter-spacing:-.2pt;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;strongها/strong:/span/span/span emspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;در/span/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt; مرحله پیش آزمون/span/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt; میانگین شادکامی در بین دو گروه اختلاف معنی‌داری نداشت (05/0/span/span/span/ememspan dir=LTR style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-size:10.0pt;p/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;). مقایسه شادکامی گروه مداخله نشان داد که تفاوت معنی‌داری در میانگین این متغیر و ابعاد آن بعد از مداخله مشاهده شد (05/0/span/span/span/ememspan dir=LTR style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-size:10.0pt;p/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;) در حالیکه چنین تغییر معنی‌داری در گروه کنترل در مورد شادکامی و ابعاد آن بجز بعد خلق مثبت وجود نداشت (05/0/span/span/span/ememspan dir=LTR style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-size:10.0pt;p/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;). به ترتیب 409/0، 397/0، 294/0 و 346/0 تغییرات واریانس شادکامی و ابعاد رضایت از زندگی، حرمت خود و انرژی مثبت توسط متغیر مستقل تبیین می‌شود/span/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;./span/span/span/embr strongspan style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;نتیجه‌/span/spanspan style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;گیری/span/span/strongemspan style=font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;:/span/span/span/em emspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد شادکامی پرستاران را بهبود بخشیده است. این مداخله یک رویکرد قابل اجرا، بدون عارضه و دارای اثربخشی تایید شده است و لذا می‌تواند به عنوان یک برنامه توسعه حرفه‌ای توسط مراجع ذیصلاح به بیمارستان‌ها معرفی شود/span/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;./span/span/span/emspan style=font-weight:normal;span style=font-family:B Koodak;span style=font-size:12.0pt;/span/span/spanfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofMEDICAL SCIENCES JOURNALen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.52547/iau.31.3.346
dc.subjectآموزش مبتنی بر پذیرش و تعهدfa_IR
dc.subjectشادکامیfa_IR
dc.subjectبخش‌های مراقبت ویژه کودکانfa_IR
dc.subjectپرستارانfa_IR
dc.subjectروانپرستاريfa_IR
dc.titleتاثیر آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر شادکامی پرستاران بخش‌های مراقبت ویژه کودکان: یک مطالعه نیمه تجربیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeنيمه تجربيfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد روان پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانپرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، گروه مدیریت، دانشکده پرستاری و مامایی، علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume31
dc.citation.issue3
dc.citation.spage346
dc.citation.epage357


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد