| dc.contributor.author | فاتحی نیا, مهناز | fa_IR |
| dc.contributor.author | فتاح مقدم, لادن | fa_IR |
| dc.contributor.author | اشک تراب, طاهره | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1403-12-20T20:37:14Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2025-03-10T20:37:14Z | |
| dc.date.available | 1403-12-20T20:37:14Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2025-03-10T20:37:14Z | |
| dc.date.issued | 2021-09-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1400-06-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | فاتحی نیا, مهناز, فتاح مقدم, لادن, اشک تراب, طاهره. (1400). تاثیر آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر شادکامی پرستاران بخشهای مراقبت ویژه کودکان: یک مطالعه نیمه تجربی. فصلنامه علوم پزشکی, 31(3), 346-357. doi: 10.52547/iau.31.3.346 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1023-5922 | |
| dc.identifier.issn | 2008-3386 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.52547/iau.31.3.346 | |
| dc.identifier.uri | http://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-1637-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1120711 | |
| dc.description.abstract | strongspan style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;سابقه و هدف/span/span/strongemspan style=font-weight:normal;span style=font-family:Nazanin;span style=font-size:12.0pt;:/span/span/span/em emspan style=font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;شادکامی با دقت و رضایت شغلی پرستاران مرتبط است و بر کیفیت خدمات تاثیر میگذارد. این مطالعه با هدف بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر شادکامی پرستاران بخشهای مراقبت ویژه کودکان انجام شد/span/span/span/ememspan style=font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;. /span/span/span/ememspan dir=LTR style=font-weight:normal;span style=font-size:10.0pt;/span/span/embr
strongspan style=letter-spacing:-.3pt;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;روش بررسی/span/span/span/strongemspan style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;:/span/span/span/em emspan style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;یک مطالعه نیمه تجربی با طرح پیش آزمون و پس آزمون بر روی 60 نفر از پرستاران شاغل در بیمارستانهای کودکان مفید و امام حسین (ع) انجام شد. گروه مداخله آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد را به مدت 8 جلسه دریافت کردند. دادهها با استفاده از پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک و سیاهه شادکامی آکسفورد (/span/span/span/ememspan dir=LTR style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-size:12.0pt;OHI/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;) جمعآوری شده و با بهرهگیری از /span/span/span/ememspan dir=LTR style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-size:12.0pt;SPSS/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt; نسخه 20 تحلیل شد/span/span/span/emspan style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;./span/span/spannbsp; emspan dir=LTR style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-size:10.0pt;/span/span/embr
strongspan style=letter-spacing:-.2pt;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;یافتهnbsp;/span/span/span/strongspan style=letter-spacing:-.2pt;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;strongها/strong:/span/span/span emspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;در/span/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt; مرحله پیش آزمون/span/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt; میانگین شادکامی در بین دو گروه اختلاف معنیداری نداشت (05/0/span/span/span/ememspan dir=LTR style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-size:10.0pt;p/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;). مقایسه شادکامی گروه مداخله نشان داد که تفاوت معنیداری در میانگین این متغیر و ابعاد آن بعد از مداخله مشاهده شد (05/0/span/span/span/ememspan dir=LTR style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-size:10.0pt;p/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;) در حالیکه چنین تغییر معنیداری در گروه کنترل در مورد شادکامی و ابعاد آن بجز بعد خلق مثبت وجود نداشت (05/0/span/span/span/ememspan dir=LTR style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-size:10.0pt;p/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;). به ترتیب 409/0، 397/0، 294/0 و 346/0 تغییرات واریانس شادکامی و ابعاد رضایت از زندگی، حرمت خود و انرژی مثبت توسط متغیر مستقل تبیین میشود/span/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;./span/span/span/embr
strongspan style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;نتیجه/span/spanspan style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;گیری/span/span/strongemspan style=font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;:/span/span/span/em emspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد شادکامی پرستاران را بهبود بخشیده است. این مداخله یک رویکرد قابل اجرا، بدون عارضه و دارای اثربخشی تایید شده است و لذا میتواند به عنوان یک برنامه توسعه حرفهای توسط مراجع ذیصلاح به بیمارستانها معرفی شود/span/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;./span/span/span/emspan style=font-weight:normal;span style=font-family:B Koodak;span style=font-size:12.0pt;/span/span/span | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه علوم پزشکی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | MEDICAL SCIENCES JOURNAL | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.52547/iau.31.3.346 | |
| dc.subject | آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد | fa_IR |
| dc.subject | شادکامی | fa_IR |
| dc.subject | بخشهای مراقبت ویژه کودکان | fa_IR |
| dc.subject | پرستاران | fa_IR |
| dc.subject | روانپرستاري | fa_IR |
| dc.title | تاثیر آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر شادکامی پرستاران بخشهای مراقبت ویژه کودکان: یک مطالعه نیمه تجربی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | نيمه تجربي | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد روان پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه روانپرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد، گروه مدیریت، دانشکده پرستاری و مامایی، علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 31 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 346 | |
| dc.citation.epage | 357 | |