• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علوم پزشکی
    • دوره 31, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علوم پزشکی
    • دوره 31, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مدل ارتقاء ارزیابی آموزش پرستاری در دانشگاههای آزاد اسلامی: گراندد تئوری

    (ندگان)پدیدآور
    صفایی, مریمصاحب الزمانی, محمدجعفری, پریوشادهمی, فرهاد
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    كيفي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    strongspan style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;سابقه و هدف/span/span/strongemspan style=font-weight:normal;span style=font-family:Nazanin;span style=font-size:12.0pt;:/span/span/span/em emspan style=font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;آموزش پرستاری در ایران اگر چه از رشد و روند مثبتی برخوردار/span/span/span/ememspan style=font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt; است،/span/span/span/em emspan style=font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;ولی با چالش هایی مواجه است که وجود این چالشshy;ها اهمیت توجه به ارزیابی را بیشتر میshy;کند. مطالعه حاضر با هدف ارائه مدلی برای ارتقاء ارزیابی آموزش پرستاری در واحدهای مجری رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی انجام گرفت/span/span/span/ememspan style=font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;. /span/span/span/ememspan dir=LTR style=font-weight:normal;span style=font-size:10.0pt;/span/span/embr strongspan style=letter-spacing:-.3pt;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;روش بررسی/span/span/spanemspan style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;:/span/span/span/em/strong emspan style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;پژوهش حاضر یک مطالعه کیفی به شیوه داده بنیاد بود. مشارکت کنندگان بر اساس اصل اشباع نظری به صورت نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. روش گردآوری دادهshy;ها مصاحبه نیمه ساختار یافته بود. دادهshy;ها با استفاده از کدگذاری سه مرحلهshy;ای و روش مقایسهshy;ای استراوس و کوربین تحلیل شد/span/span/span/emspan style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;./span/span/spannbsp; emspan dir=LTR style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-size:10.0pt;/span/span/embr strongspan style=letter-spacing:-.3pt;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;یافتهnbsp;/span/span/spanspan style=letter-spacing:-.3pt;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;ها:/span/span/span/strong emspan style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;ابعاد مدل ارتقاء ارزیابی آموزش پرستاری در دانشگاه آزاد اسلامی در 6 بعد، شامل quot;پدیده مرکزیquot;، quot;شرایط علّیquot;، quot;شرایط زمینهshy;ایquot;، quot;راهبردهاquot;، quot;عوامل مداخلهshy;گرquot; و quot;پیامدهاquot; شناسایی شدند که ابزار و شیوهshy;های ارزیابی جزء پدیده مرکزی بودند. اعضای هیئت علمی، امکانات آموزشی، شرایط دانشجویان و ساختار سازمانی دانشگاه شرایط علّی بودند. نظام آموزشی، بسترهای حقوقی و بازار کار به عنوان شرایط زمینهshy;ای ارتقاء ارزیابی محسوب شدند. عوامل مداخلهshy;گر شامل نگرش سازمانی به ارزیابی و انگیزش سازمانی بودند. راهبردها، دربرگیرنده مدیریت توسعه منابع انسانی و به کارگیری الگوهای موفق ارزیابی بود و پیامد پژوهش، ارتقاء آموزش پرستاری بود/span/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;./span/span/span/embr strongspan style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;نتیجهnbsp;/span/spanspan style=font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;shy;/span/span/spanspan style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;گیری/span/spanemspan style=font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;:/span/span/span/em/strong emspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;الزامات بیshy;شماری برای اثربخشی ارزیابی پرستار وجود دارد. فراهم آوردن این شرایط میshy;تواند اثربخشی ارزیابی فعلی توسط سیاست گذاران پرستاری را بهبود بخشد/span/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:12.0pt;./span/span/span/emspan style=font-weight:normal;span style=font-family:B Koodak;span style=font-size:12.0pt;/span/span/span
    کلید واژگان
    مدل
    ارزیابی
    آموزش پرستاری
    دانشگاه آزاد اسلامی
    پرستاري

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2021-06-01
    1400-03-11
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکترای مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
    دانشیار گروه مدیریت، دانشکده بهداشت، علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
    دانشیار گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
    دانشیار گروه چشم، دانشکده پزشکی، علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

    شاپا
    1023-5922
    2008-3386
    URI
    https://dx.doi.org/10.52547/iau.31.2.229
    http://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-1662-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1120699

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب