نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجلیلی, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorنجاتی, وحیدfa_IR
dc.contributor.authorاحدی, حسنfa_IR
dc.contributor.authorکتان فروش, سید علیfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T20:36:57Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T20:36:57Z
dc.date.available1403-12-20T20:36:57Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T20:36:57Z
dc.date.issued2019-06-01en_US
dc.date.issued1398-03-11fa_IR
dc.identifier.citationجلیلی, فاطمه, نجاتی, وحید, احدی, حسن, کتان فروش, سید علی. (1398). اثربخشی توانبخشی شناختی رایانه‌ای مبتنی بر حرکت در بهبود حافظه کاری کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی. فصلنامه علوم پزشکی, 29(2), 171-180. doi: 10.29252/iau.29.2.171fa_IR
dc.identifier.issn1023-5922
dc.identifier.issn2008-3386
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.29252/iau.29.2.171
dc.identifier.urihttp://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-1584-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1120688
dc.description.abstractstrongspan style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;سابقه و هدف/span/span/strongemspan style=font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;: اختلال نقص توجه و بیش فعالی، اختلالی عصب تحولی است. نقص کارکردهای اجرایی خصیصه فراگیر این اختلال محسوب می/span/span/span/em emspan style=font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;شود که پیامدهای منفی بسیاری برای کودکان مبتلا به این اختلال را در بر دارد. هدف از مطالعه حاضر تعیین تأثیر توانبخشی شناختی رایانه/span/span/span/em emspan style=font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;ای مبتنی بر حرکت بر بهبود توانایی شناختی حافظه فعال کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی بود. /span/span/span/embr strongspan style=letter-spacing:-.3pt;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;روش بررسی/span/span/span/strongemspan style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;:/span/span/span/em emspan style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;روش پژوهش نیمهshy;آزمایشی با طرح پیشshy;آزمون- پسshy;آزمون با گروه کنترل بود که بر روی 28 کودک 8 تا 12 ساله مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی/span/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt; شهر کرج /span/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;با استفاده از نمونه گیری /span/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;هدفمند/span/span/span/em emspan style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;انجام شد. 14 نفر از آنshy;ها در گروه درمان و 14 نفر در گروه کنترل به صورت تصادفی قرار گرفتند. برای ارزیابی حافظه کاری از تکلیف چند محرک پیشین استفاده شد. دادهshy;ها با آزمون آماری تحلیل واریانس اندازهshy;گیری مکرر آمیخته و به کمک نرم افزار /span/span/span/ememspan dir=LTR style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-size:12.0pt;spss.20 /span/span/emnbsp;emspan style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;تحلیل شدند/span/span/span/emspan style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;./span/span/spannbsp;br strongspan style=letter-spacing:-.2pt;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;یافته/span/span/spanspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:14.0pt;shy;/span/span/spanspan style=letter-spacing:-.2pt;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;ها:/span/span/span/strong emspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;نتایج به دست آمده از پژوهش نشان دادند که در حافظه کاری گروه درمان بعد از مداخله بهبود حاصل شد (01/0/span/span/span/ememspan dir=LTR style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-size:10.0pt;p/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;)./span/span/span/embr strongspan style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;نتیجه/span/spanspan style=font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;shy;/span/span/spanspan style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;گیری/span/span/strongemspan style=font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;:/span/span/span/emspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt; em: نتایج این پژوهش نشان داد که توانبخشی شناختی رایانه/em/span/span/spanemspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:cambria,serif;span style=font-size:12.0pt;shy;/span/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;ای مبتنی بر حرکت می/span/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:cambria,serif;span style=font-size:12.0pt;shy;/span/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;تواند باعث بهبود حافظه کاری کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی شود./span/span/span/embr emspan style=letter-spacing:-.2pt;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;strongواژگان کلیدی/strong:/span/span/span/em emspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;اختلال نقص توجه و بیش فعالی، توانبخشی شناختی رایانه/span/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:cambria,serif;span style=font-size:12.0pt;shy;/span/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;ای (مبتنی بر حرکت)، حافظه کاری/span/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;./span/span/span/emfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofMEDICAL SCIENCES JOURNALen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.29252/iau.29.2.171
dc.subjectاختلال نقص توجه و بیش فعالیfa_IR
dc.subjectتوانبخشی شناختی رایانه­ای (مبتنی بر حرکت)fa_IR
dc.subjectحافظه کاریfa_IR
dc.subjectروانشناسیfa_IR
dc.titleاثربخشی توانبخشی شناختی رایانه‌ای مبتنی بر حرکت در بهبود حافظه کاری کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeنيمه آزمايشيfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی عمومی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه رواننشناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم کامپوتر، دانشکده علوم ریاضی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue2
dc.citation.spage171
dc.citation.epage180


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد