نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکرمی, لقمانfa_IR
dc.contributor.authorویسی, کورشfa_IR
dc.contributor.authorابراهیمی, زینتfa_IR
dc.contributor.authorسیف پناهی شعبانی, جبارfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T19:34:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T19:34:48Z
dc.date.available1403-12-20T19:34:48Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T19:34:48Z
dc.date.issued2024-08-22en_US
dc.date.issued1403-06-01fa_IR
dc.date.submitted2023-09-17en_US
dc.date.submitted1402-06-26fa_IR
dc.identifier.citationکرمی, لقمان, ویسی, کورش, ابراهیمی, زینت, سیف پناهی شعبانی, جبار. (1403). تدوین الگوی عوامل مؤثر در ارتقای کیفیت ورزش مدارس ایران. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش, 16(2), 167-185. doi: 10.22034/spmi.2024.412426.2506fa_IR
dc.identifier.issn1735.5354
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/spmi.2024.412426.2506
dc.identifier.urihttps://www.sportrc.ir/article_207194.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1115233
dc.description.abstractهدف از پژوهش حاضر طراحی مدل ارتقای کیفیت ورزش دانش آموزی در ایران بود. روش تحقیق تحلیلی بوده که بدین منظور از روششناسی کیفی استفاده شد. استراتژی تحقیق، استفاده از نظریه برخاسته از دادهها بود که با رهیافت سیستماتیک انجام شد. مشارکت کنندگان در تحقیق 16 نفر شامل شامل مجموعه ای از خبرگان دارای سابقه تدریس دانشگاهی یا فعالان حوزه ورزش دانشآموزی، صاحب نظران و صاحب منصبان ورزش دانشآموزی، معلمان تربیت بدنی، برنامه ریزان ورزشی، سیاستگذاران و مشاوران دانش آموزی بودند. برای تجزیه وتحلیل داده ها از تحلیل محتوای مصاحبه ها و کدگذاری استفاده شد. ابزار تحقیق مصاحبه باز بود و نتایج بر مبنای سه مرحله کدگذاری باز، محوری و گزینشی تحلیل شد. یافته ها نشان داد نبود فضای لازم، ضعف در شاخصهای کالبدی، اهمیت ورزش دانش آموزی معرف عوامل علی بودند. عوامل زمینه ای شامل نبود در اولویت های اولیه تربیت بدنی در آموزش و پرورش، زیرساختها، ایمنی و امنیت موجود فضاها و تجهیزات ورزشی مدارس، وجود قوانین و بخشنامه ها بود. عوامل مداخله گر شامل موانع درونی، موانع بیرونی، موانع ساختاری بود. راهبردهای شناسایی شده شامل بالا بردن بهره وری فضاهای مدارس، طرح مدارس پویا، تغییر نگرش مدیران، افزایش اعتبار در بخشهای مختلف، فراهم کردن بسترهای درآمدزایی بود و در نهایت پیامدهای حاصل از پژوهش حاضر شامل بهبود شاخص سلامتی در جامعه، توسعه فضاها و امکانات ورزشی مدارس، توسعه چهارگانه سطوح ورزش تربیتی بود. بر اساس نتایج میتوان بیان کرد ارتقای کیفیت ورزش دانش مدارس فرایندی پویا است و برای تحقق آن و حصول پیامدهای آن، هنگام تدوین استراتژی های مناسب برای ارتقای کیفیت ورزش مداری باید راهبردهای شناسایی شده نیز در نظر گرفته شود.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherجهاد دانشگاهیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزشfa_IR
dc.relation.ispartofSport Physiology & Management Investigationsen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/spmi.2024.412426.2506
dc.subjectورزش دانش‌آموزیfa_IR
dc.subjectارتقای کیفیتfa_IR
dc.subjectنظریه برخاسته از داده‌هاfa_IR
dc.titleتدوین الگوی عوامل مؤثر در ارتقای کیفیت ورزش مدارس ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، سنندج، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه تربیت بدنی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسالمی، سنندج، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه کردستان، کردستان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue2
dc.citation.spage167
dc.citation.epage185
nlai.contributor.orcid0000-0003-4956-3835


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد