نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorباباگلی, رضوانfa_IR
dc.contributor.authorمحمدزاده, مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorعموزاده عمرانی, محسنfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T18:16:28Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T18:16:28Z
dc.date.available1403-12-20T18:16:28Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T18:16:28Z
dc.date.issued2024-09-22en_US
dc.date.issued1403-07-01fa_IR
dc.date.submitted2023-12-06en_US
dc.date.submitted1402-09-15fa_IR
dc.identifier.citationباباگلی, رضوان, محمدزاده, مرتضی, عموزاده عمرانی, محسن. (1403). ارایه مدلی جهت ارزیابی ویژگی های کالبد کاربری ها و شبکه حمل و نقل در ساختار شهری متراکم با تاکید بر توسعه حمل و نقل پایدار(مطالعه موردی شهرآمل). مهندسی عمران فردوسی, 37(3), 77-92. doi: 10.22067/jfcei.2024.85745.1275fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22067/jfcei.2024.85745.1275
dc.identifier.urihttps://civil-ferdowsi.um.ac.ir/article_45743.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1108076
dc.description.abstractدر این تحقیق با استفاده از مدل سازی آماری رگراسیون بر اساس مشاهدات پرسشنامه متغیر وابسته یعنی اندازه گیری کیفیت ویژگی های حمل و نقل پایدار در محلات مختلف (در 12 محله تعیین شده) وابسته به متغیرهای مستقل مرتبط با سیستم حمل و نقل و کاربری زمین اندازه گیری شد. نتایج مدل نشان داد که از میان 10 متغیر مستقل متغیرهای مستقل مرتبط با شبکه و سیستم حمل و نقل نظیر: وضعیت شبکه پیاده از نظر کیفیت جداره و طراحی جذاب برای عابرین، وضعیت دوچرخه سواری و کیفیت استفاده از آن دارای سطح معناداری مناسب (sig<0.05) می باشند و همچنین متغیرهای مستقل مربوط به کاربری ها نظیر: شدت و تراکم ساختمانی و وجود کاربری های مختلط و به صورت مجتمع در مدل تاثیر گذار هستند. با توجه به ضرایب منفی و مثبت آزمون t و B، می توان نتیجه گرفت که افراد در حوزه شبکه و سیستم حمل و نقل به دلیل وضعیت نامناسب مسیرهای پیاده، ایمنی نامناسب تردد عابر و عدم وضعیت مناسب دوچرخه سواری رضایت کافی ندارند، اما در حوزه کاربری (تراکم و وجود کاربری های مختلط)، با توجه به بافت محلات دارای رضایت نسبی می باشند، لذا به منظور توسعه هر چه بیشتر حمل و نقل پایدار باید توجه بیشتر بر روی توسعه در خصوص دو متغیر مربوط به شبکه و کیفیت سیستم حمل و نقل داشت.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران فردوسیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22067/jfcei.2024.85745.1275
dc.subjectTODfa_IR
dc.subjectبافت متراکمfa_IR
dc.subjectتسهیلات شبکه حمل و نقلfa_IR
dc.subjectحمل و نقل پایدارfa_IR
dc.subjectکاربری زمینfa_IR
dc.titleارایه مدلی جهت ارزیابی ویژگی های کالبد کاربری ها و شبکه حمل و نقل در ساختار شهری متراکم با تاکید بر توسعه حمل و نقل پایدار(مطالعه موردی شهرآمل)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی عمران، دانشگاه علم و فناوری مازندران، بهشهر، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentراه و ترابری، گروه مهندسی عمران، دانشگاه شمال، آمل،fa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی عمران، واحد سوادکوه، دانشگاه آزاد اسلامی، سوادکوه، ایران.fa_IR
dc.citation.volume37
dc.citation.issue3
dc.citation.spage77
dc.citation.epage92
nlai.contributor.orcid0000-0002-3262-1202
nlai.contributor.orcid0000-0002-8189-4581


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد