| dc.contributor.author | باباگلی, رضوان | fa_IR |
| dc.contributor.author | محمدزاده, مرتضی | fa_IR |
| dc.contributor.author | عموزاده عمرانی, محسن | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1403-12-20T18:16:28Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2025-03-10T18:16:28Z | |
| dc.date.available | 1403-12-20T18:16:28Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2025-03-10T18:16:28Z | |
| dc.date.issued | 2024-09-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1403-07-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2023-12-06 | en_US |
| dc.date.submitted | 1402-09-15 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | باباگلی, رضوان, محمدزاده, مرتضی, عموزاده عمرانی, محسن. (1403). ارایه مدلی جهت ارزیابی ویژگی های کالبد کاربری ها و شبکه حمل و نقل در ساختار شهری متراکم با تاکید بر توسعه حمل و نقل پایدار(مطالعه موردی شهرآمل). مهندسی عمران فردوسی, 37(3), 77-92. doi: 10.22067/jfcei.2024.85745.1275 | fa_IR |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22067/jfcei.2024.85745.1275 | |
| dc.identifier.uri | https://civil-ferdowsi.um.ac.ir/article_45743.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1108076 | |
| dc.description.abstract | در این تحقیق با استفاده از مدل سازی آماری رگراسیون بر اساس مشاهدات پرسشنامه متغیر وابسته یعنی اندازه گیری کیفیت ویژگی های حمل و نقل پایدار در محلات مختلف (در 12 محله تعیین شده) وابسته به متغیرهای مستقل مرتبط با سیستم حمل و نقل و کاربری زمین اندازه گیری شد. نتایج مدل نشان داد که از میان 10 متغیر مستقل متغیرهای مستقل مرتبط با شبکه و سیستم حمل و نقل نظیر: وضعیت شبکه پیاده از نظر کیفیت جداره و طراحی جذاب برای عابرین، وضعیت دوچرخه سواری و کیفیت استفاده از آن دارای سطح معناداری مناسب (sig<0.05) می باشند و همچنین متغیرهای مستقل مربوط به کاربری ها نظیر: شدت و تراکم ساختمانی و وجود کاربری های مختلط و به صورت مجتمع در مدل تاثیر گذار هستند. با توجه به ضرایب منفی و مثبت آزمون t و B، می توان نتیجه گرفت که افراد در حوزه شبکه و سیستم حمل و نقل به دلیل وضعیت نامناسب مسیرهای پیاده، ایمنی نامناسب تردد عابر و عدم وضعیت مناسب دوچرخه سواری رضایت کافی ندارند، اما در حوزه کاربری (تراکم و وجود کاربری های مختلط)، با توجه به بافت محلات دارای رضایت نسبی می باشند، لذا به منظور توسعه هر چه بیشتر حمل و نقل پایدار باید توجه بیشتر بر روی توسعه در خصوص دو متغیر مربوط به شبکه و کیفیت سیستم حمل و نقل داشت. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.relation.ispartof | مهندسی عمران فردوسی | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22067/jfcei.2024.85745.1275 | |
| dc.subject | TOD | fa_IR |
| dc.subject | بافت متراکم | fa_IR |
| dc.subject | تسهیلات شبکه حمل و نقل | fa_IR |
| dc.subject | حمل و نقل پایدار | fa_IR |
| dc.subject | کاربری زمین | fa_IR |
| dc.title | ارایه مدلی جهت ارزیابی ویژگی های کالبد کاربری ها و شبکه حمل و نقل در ساختار شهری متراکم با تاکید بر توسعه حمل و نقل پایدار(مطالعه موردی شهرآمل) | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه مهندسی عمران، دانشگاه علم و فناوری مازندران، بهشهر، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | راه و ترابری، گروه مهندسی عمران، دانشگاه شمال، آمل، | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه مهندسی عمران، واحد سوادکوه، دانشگاه آزاد اسلامی، سوادکوه، ایران. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 37 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 77 | |
| dc.citation.epage | 92 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0002-3262-1202 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0002-8189-4581 | |