| dc.contributor.author | خلیلی دهکردی, کوروش | fa_IR |
| dc.contributor.author | اسماعیل نیا شیروانی, کامبیز | fa_IR |
| dc.contributor.author | باقرپور, معصومه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1403-05-12T11:20:12Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2024-08-02T11:20:28Z | |
| dc.date.available | 1403-05-12T11:20:12Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2024-08-02T11:20:28Z | |
| dc.date.issued | 2023-09-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1402-06-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | خلیلی دهکردی, کوروش, اسماعیل نیا شیروانی, کامبیز, باقرپور, معصومه. (1402). ارائه مدل تاثیر آموزش مجازی بر تفکر انتقادی و یادگیری تیمی دانشجویان دستیاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دوران شیوع بیماری کووید-19. مجله علوم پزشکی رازی, 0, 276-285. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-7043 | |
| dc.identifier.issn | 2228-7051 | |
| dc.identifier.uri | http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8035-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1105681 | |
| dc.description.abstract | زمینه و هدف: با توجه به شیوع بیماری کووید-19، آموزش مجازی رایج گردید که نقش مهمی در سطح تحصیلی دانشجویان داشت. لذا هدف پژوهش ارائه مدل تاثیر آموزش مجازی در دوران پاندمی کرونا بر یادگیری تیمی و تفکر انتقادی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دستیاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بود.
روش کار: روش مطالعه آمیخته بود که در بخش کیفی، جامعه آماری شامل اساتید خبره به تعداد 18 نفر بود که 10 نفر از آنها به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند و 1665 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دستیاران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بخش کمی قرار داشتند که 312 نفر با استفاده از فرمول کوکران انتخاب شدند. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه محققساخته آموزش مجازی و تفکر انتقادی ریتکس (2003) و یادگیری تیمی برسو و همکاران (2008) استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از آزمونهای تحلیل عاملی اکتشافی استفاده شد.
یافتهها: نتایج نشان داد، ضرایب مسیر، بار عاملی 0.708 در برابر 0.644 به ترتیب بین آموزش مجازی و متغیرهای یادگیری تیمی و تفکر انتقادی برقرار است، همچنین به دلیل اینکه مقدار t (22.094) بین آموزش مجازی و یادگیری تیمی در مقایسه با میزان 17.757 بین آموزش مجازی و تفکر انتقادی در خارج بازه (58/2 و 58/2-) قرار دارد، لذا تاثیر آموزش مجازی در دوران پاندمی کرونا بر یادگیری تیمی و تفکر انتقادی معنی دار شده است.
نتیجهگیری: به طور کلی میتوان نتیجهگیری کرد که در راستای ارتقای سطح تفکر انتقادی و یادگیری میتوان از آموزش مجازی در کنار آموزش حقیقی استفاده کرد. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله علوم پزشکی رازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Razi Journal of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | آموزش مجازی | fa_IR |
| dc.subject | پاندمی کرونا | fa_IR |
| dc.subject | یادگیری تیمی | fa_IR |
| dc.subject | تفکر انتقادی | fa_IR |
| dc.subject | روانشناسی بالینی | fa_IR |
| dc.title | ارائه مدل تاثیر آموزش مجازی بر تفکر انتقادی و یادگیری تیمی دانشجویان دستیاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دوران شیوع بیماری کووید-19 | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری، گروه مدیریت آموزشی، واحد گرگان، دانشگاه ازاد اسلامی، گرگان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه علوم تربیتی، واحد بندرگز، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرگز، ایران. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 0 | |
| dc.citation.spage | 276 | |
| dc.citation.epage | 285 | |