نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخلیلی دهکردی, کوروشfa_IR
dc.contributor.authorاسماعیل نیا شیروانی, کامبیزfa_IR
dc.contributor.authorباقرپور, معصومهfa_IR
dc.date.accessioned1403-05-12T11:20:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-08-02T11:20:28Z
dc.date.available1403-05-12T11:20:12Zfa_IR
dc.date.available2024-08-02T11:20:28Z
dc.date.issued2023-09-01en_US
dc.date.issued1402-06-10fa_IR
dc.identifier.citationخلیلی دهکردی, کوروش, اسماعیل نیا شیروانی, کامبیز, باقرپور, معصومه. (1402). ارائه مدل تاثیر آموزش‌ مجازی بر تفکر انتقادی و یادگیری تیمی دانشجویان دستیاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دوران شیوع بیماری کووید-19. مجله علوم پزشکی رازی, 0, 276-285.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-8035-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1105681
dc.description.abstractزمینه و هدف: با توجه به شیوع بیماری کووید-19، آموزش مجازی رایج گردید که نقش مهمی در سطح تحصیلی دانشجویان داشت. لذا هدف پژوهش ارائه مدل تاثیر آموزش‌ مجازی در دوران پاندمی کرو‌نا بر یادگیری تیمی و تفکر انتقادی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دستیاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بود. روش کار: روش مطالعه آمیخته بود که در بخش کیفی، جامعه آماری شامل اساتید خبره به تعداد 18 نفر بود که 10 نفر از آن‌ها به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند و 1665 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دستیاران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بخش کمی قرار داشتند که 312 نفر با استفاده از فرمول کوکران انتخاب شدند. جهت جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه محقق‌ساخته آموزش‌ مجازی و تفکر انتقادی ریتکس (2003) و یادگیری تیمی برسو و همکاران (2008) استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌‌ها از آزمون‌‌های تحلیل عاملی اکتشافی استفاده شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد، ضرایب مسیر، بار عاملی 0.708 در برابر 0.644 به ترتیب بین آموزش مجازی و متغیرهای یادگیری تیمی و تفکر انتقادی برقرار است، همچنین به دلیل اینکه مقدار t (22.094) بین آموزش مجازی و یادگیری تیمی در مقایسه با میزان 17.757 بین آموزش مجازی و تفکر انتقادی در خارج بازه  (58/2 و 58/2-) قرار دارد، لذا تاثیر آموزش‌ مجازی در دوران  پاندمی کرو‌نا بر یادگیری تیمی و  تفکر انتقادی معنی دار شده است. نتیجه‌گیری: به طور کلی می‌توان نتیجه‌گیری کرد که در راستای ارتقای سطح تفکر انتقادی و یادگیری می‌توان از آموزش مجازی در کنار آموزش حقیقی استفاده کرد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectآموزش‌ مجازیfa_IR
dc.subjectپاندمی کرو‌ناfa_IR
dc.subjectیادگیری تیمیfa_IR
dc.subjectتفکر انتقادیfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleارائه مدل تاثیر آموزش‌ مجازی بر تفکر انتقادی و یادگیری تیمی دانشجویان دستیاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دوران شیوع بیماری کووید-19fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، گروه مدیریت آموزشی، واحد گرگان، دانشگاه ازاد اسلامی، گرگان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار‌، گروه علوم تربیتی، واحد بندرگز، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرگز، ایران.fa_IR
dc.citation.volume0
dc.citation.spage276
dc.citation.epage285


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد