نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorتبریزی, سیف الهfa_IR
dc.contributor.authorرزق ده, کیوانfa_IR
dc.contributor.authorدشتی زاده, پریساfa_IR
dc.date.accessioned1403-04-20T13:35:17Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-07-10T13:35:32Z
dc.date.available1403-04-20T13:35:17Zfa_IR
dc.date.available2024-07-10T13:35:32Z
dc.date.issued2024-06-01en_US
dc.date.issued1403-03-12fa_IR
dc.identifier.citationتبریزی, سیف اله, رزق ده, کیوان, دشتی زاده, پریسا. (1403). ارائه مدل سه‌بعدی تأثیر کیفیت سیستم، کیفیت اطلاعات و دانش کاربران سیستم‌های اطلاعاتی در بهبود مدیریت بحران شبکه‌های مخابراتی. دانش پیشگیری و مدیریت بحران, 14(1), 7-7. doi: 10.32598/DMKP.14.1.808.1fa_IR
dc.identifier.issn2322-5955
dc.identifier.issn2538-1814
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.32598/DMKP.14.1.808.1
dc.identifier.urihttp://dpmk.ir/article-1-658-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1101279
dc.description.abstractزمینه و هدف: این مطالعه  تاثیر کیفیت سیستم، کیفیت اطلاعات ، دانش کاربران و تحلیلگران سیستم را بر مدیریت بحران در شبکه های مخابراتی ایران نشان می‌دهد. فقدان سیستم های اطلاعاتی با  کیفیت بالا که در مواقع بحرانی بتوانند سازمان را در انجام وظایف خود یاری دهند می‌تواند بعنوان یک معضل در شبکه‌های مخابراتی مطرح باشد. ضرورت این تحقیق  از نیاز مبرم به بهبود سیستمهای اطلاعاتی بکار رفته در زمانهای بحران ناشی می شود. هدف اصلی تحقیق  بهبود و توسعه مدل دو بعدی تأثیر کیفیت سیستم - کیفیت اطلاعات بر مدیریت بحران با افزودن بعد سوم « دانش کاربران و تحلیل‌گران »  به مدل دو بعدی یاد‌شده و ارائه مدل سه بعدی کیفیت سیستم ، کیفیت اطلاعات و دانش کاربران و تحلیل‌گران بر مدیریت بحران شبکه‌های مخابراتی ثابت و سیار می‌باشد.  روش: روش تحقیق به صورت پیمایشی بوده و هدف بهبود مدل دو بعدی (کیفیت سیستم ، کیفیت اطلاعات) تاثیر سیستمهای اطلاعاتی بر مدیریت بحران می باشد. برای انجام تحقیق از پرسشنامه استفاده شد. با استفاده از فورمول کوکران نمونه ای متشکل از 49 نفر از خبرگان متشکل از جامعه 980 نفری از مدیران و کارشناسان شبکه های مخابراتی بصورت نمونه‌گیری تصادفی طبقه ای انتخاب گردید. داده ها با استفاده از روش توصیفی و نرم افزار تحلیل آماری SPSS   مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند . روایی پرسشنامه بصورت محتوایی و با محاسبه  ضریب نسبی روایی محتواCVR=0.79  و همچنین پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ 88 درصد تاییدشد. یافته ها: یافته های تحقیق نشان می دهد که (26.3٪) از تغییرات در مدیریت بحران توسط کیفیت سیستم، (17.4٪) و (14.4٪) از تغییرات بترتیب توسط کیفیت اطلاعات و دانش کاربران و تحلیل‌گران سیستمهای اطلاعاتی توضیح داده می­شود که نشان دهنده تاثیر نسبتا متوسط کیفیت سیستم بر مدیریت بحران می‌باشد. یافته‌ها همچنین نشان داد که 28.3 درصد از تغییرات در مدیریت بحران توسط هر سه بعد توضیح داده می شوند که این درصد نسبتاْ متوسطی است. نتیجه گیری: میانگین کل وزن‌های نسبی عناصر کیفی (کیفیت سیستم ، کیفیت اطلاعات و دانش کاربران و تحلیل‌گران) نشان‌داد که شبکه‌های مخابراتی ثابت و سیار ایران دارای سیستم‌های اطلاعاتی با کیفیت نسبتا متوسط هستند که برای سطوح اداری چندان مناسب نیستند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofدانش پیشگیری و مدیریت بحرانfa_IR
dc.relation.ispartofDisaster Prevention and Management Knowledgeen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.32598/DMKP.14.1.808.1
dc.subjectسیستم­های اطلاعاتیfa_IR
dc.subjectکیفیت سیستمfa_IR
dc.subjectکیفیت اطلاعاتfa_IR
dc.subjectدانش کاربران و تحلیلگرانfa_IR
dc.subjectمدیریت بحرانfa_IR
dc.subjectشبکه‌های مخابراتیfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleارائه مدل سه‌بعدی تأثیر کیفیت سیستم، کیفیت اطلاعات و دانش کاربران سیستم‌های اطلاعاتی در بهبود مدیریت بحران شبکه‌های مخابراتیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentگروه حسابداری، دانشکده اقتصاد و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue1
dc.citation.spage7
dc.citation.epage7


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد