• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دانش پیشگیری و مدیریت بحران
    • دوره 14, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دانش پیشگیری و مدیریت بحران
    • دوره 14, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه مدل سه‌بعدی تأثیر کیفیت سیستم، کیفیت اطلاعات و دانش کاربران سیستم‌های اطلاعاتی در بهبود مدیریت بحران شبکه‌های مخابراتی

    (ندگان)پدیدآور
    تبریزی, سیف الهرزق ده, کیواندشتی زاده, پریسا
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: این مطالعه  تاثیر کیفیت سیستم، کیفیت اطلاعات ، دانش کاربران و تحلیلگران سیستم را بر مدیریت بحران در شبکه های مخابراتی ایران نشان می‌دهد. فقدان سیستم های اطلاعاتی با  کیفیت بالا که در مواقع بحرانی بتوانند سازمان را در انجام وظایف خود یاری دهند می‌تواند بعنوان یک معضل در شبکه‌های مخابراتی مطرح باشد. ضرورت این تحقیق  از نیاز مبرم به بهبود سیستمهای اطلاعاتی بکار رفته در زمانهای بحران ناشی می شود. هدف اصلی تحقیق  بهبود و توسعه مدل دو بعدی تأثیر کیفیت سیستم - کیفیت اطلاعات بر مدیریت بحران با افزودن بعد سوم « دانش کاربران و تحلیل‌گران »  به مدل دو بعدی یاد‌شده و ارائه مدل سه بعدی کیفیت سیستم ، کیفیت اطلاعات و دانش کاربران و تحلیل‌گران بر مدیریت بحران شبکه‌های مخابراتی ثابت و سیار می‌باشد.  روش: روش تحقیق به صورت پیمایشی بوده و هدف بهبود مدل دو بعدی (کیفیت سیستم ، کیفیت اطلاعات) تاثیر سیستمهای اطلاعاتی بر مدیریت بحران می باشد. برای انجام تحقیق از پرسشنامه استفاده شد. با استفاده از فورمول کوکران نمونه ای متشکل از 49 نفر از خبرگان متشکل از جامعه 980 نفری از مدیران و کارشناسان شبکه های مخابراتی بصورت نمونه‌گیری تصادفی طبقه ای انتخاب گردید. داده ها با استفاده از روش توصیفی و نرم افزار تحلیل آماری SPSS   مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند . روایی پرسشنامه بصورت محتوایی و با محاسبه  ضریب نسبی روایی محتواCVR=0.79  و همچنین پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ 88 درصد تاییدشد. یافته ها: یافته های تحقیق نشان می دهد که (26.3٪) از تغییرات در مدیریت بحران توسط کیفیت سیستم، (17.4٪) و (14.4٪) از تغییرات بترتیب توسط کیفیت اطلاعات و دانش کاربران و تحلیل‌گران سیستمهای اطلاعاتی توضیح داده می­شود که نشان دهنده تاثیر نسبتا متوسط کیفیت سیستم بر مدیریت بحران می‌باشد. یافته‌ها همچنین نشان داد که 28.3 درصد از تغییرات در مدیریت بحران توسط هر سه بعد توضیح داده می شوند که این درصد نسبتاْ متوسطی است. نتیجه گیری: میانگین کل وزن‌های نسبی عناصر کیفی (کیفیت سیستم ، کیفیت اطلاعات و دانش کاربران و تحلیل‌گران) نشان‌داد که شبکه‌های مخابراتی ثابت و سیار ایران دارای سیستم‌های اطلاعاتی با کیفیت نسبتا متوسط هستند که برای سطوح اداری چندان مناسب نیستند.
    کلید واژگان
    سیستم­های اطلاعاتی
    کیفیت سیستم
    کیفیت اطلاعات
    دانش کاربران و تحلیلگران
    مدیریت بحران
    شبکه‌های مخابراتی
    تخصصي

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2024-06-01
    1403-03-12
    ناشر
    سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران
    سازمان پدید آورنده
    گروه حسابداری، دانشکده اقتصاد و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران.
    دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران.
    دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران.

    شاپا
    2322-5955
    2538-1814
    URI
    https://dx.doi.org/10.32598/DMKP.14.1.808.1
    http://dpmk.ir/article-1-658-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1101279

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب