نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرضائی, موسیfa_IR
dc.contributor.authorرضایی, مجتبیfa_IR
dc.date.accessioned1403-04-20T09:14:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-07-10T09:14:54Z
dc.date.available1403-04-20T09:14:50Zfa_IR
dc.date.available2024-07-10T09:14:54Z
dc.date.issued2024-02-20en_US
dc.date.issued1402-12-01fa_IR
dc.date.submitted2023-10-05en_US
dc.date.submitted1402-07-13fa_IR
dc.identifier.citationرضائی, موسی, رضایی, مجتبی. (1402). بررسی ارتعاشات غیرخطی کوپل پره‌ الاستیک روتور بالگرد و تحلیل فرکانس های فلاتر. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 55(12), 5-5. doi: 10.22060/mej.2024.22724.7664fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2024.22724.7664
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_5387.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1099389
dc.description.abstractناپایداری آیروالاستیکی در پره ها از مهمترین عوامل و منابع ناپایداری در روتور بالگردها محسوب می شوند که از جمله این ناپایداری ها، فلاتر می باشد. در این مقاله به منظور بررسی فلاتر پره و ارتباط آن با پارامترهای سازه ای روتور، معادلات دیفرانسیل جزئی غیرخطی کوپل حاکم بر پره‌ الاستیک دوار روتور بالگرد با فرض تیر اویلر- برنولی تحت اثر نیروهای آیرودینامیکی در حالت ‌هاور با استفاده از اصل همیلتون استخراج شده و با اعمال روش گالرکین به معادلات دیفرانسیل غیرخطی معمولی تبدیل می شوند و سپس معادلات بدست آمده برای مقادیر اغتشاشی کوچک حول شرایط حالت دائم خطی می گردند. اثر کوپل ژیروسکوپی بررسی گردیده و با فرض پاسخ هارمونیک، فرکانس های طبیعی پره در سه محور حرکتی محاسبه شده و ارتباط فرکانس طبیعی و فرکانس فلاتر پره با پارامترهای سازه ای و آیرودینامیکی نشان داده می شود. با استفاده از شبیه سازی عددی، نتایج برای دو نوع پره نرم و سفت با مشخصات معین برحسب پارامترهای مختلف از جمله زاویه پیچش پره، زاویه پیش‌مخروطی و سرعت چرخش روتور برای شکل مود اول ترسیم و اثر هر کدام از پارامترهای مذکور بر روی فرکانس فلاتر و نیز ناحیه پایداری پره مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. نشان داده می شود با افزایش صلبیت پره، فرکانس فلاتر افزایش یافته و سیستم پایدار خواهد بود.fa_IR
dc.format.extent2324
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2024.22724.7664
dc.subjectپره انعطاف پذیرfa_IR
dc.subjectفلاترfa_IR
dc.subjectکوپل ژیروسکوپیfa_IR
dc.subjectناپایداری آیروالاستیکیfa_IR
dc.subjectارتعاشات غیر خطیfa_IR
dc.subjectمواد و سازه های هوا فضاfa_IR
dc.titleبررسی ارتعاشات غیرخطی کوپل پره‌ الاستیک روتور بالگرد و تحلیل فرکانس های فلاترfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک- دانشگاه تبریزfa_IR
dc.citation.volume55
dc.citation.issue12
dc.citation.spage5
dc.citation.epage5


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد