| dc.contributor.author | عباسی, حدیقه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1403-04-19T22:58:28Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2024-07-09T22:58:46Z | |
| dc.date.available | 1403-04-19T22:58:28Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2024-07-09T22:58:46Z | |
| dc.date.issued | 2023-08-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1402-05-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | عباسی, حدیقه. (1402). تأثیر آموزش در فضای مجازی بر تابآوری تحصیلی و انگیزش تحصیلی دانشآموزان. مجله علوم پزشکی رازی, 30(5), 294-302. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-7043 | |
| dc.identifier.issn | 2228-7051 | |
| dc.identifier.uri | http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8696-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1094938 | |
| dc.description.abstract | زمینه و هدف: امروزه یکی از مهمترین دغدغههای متصدیان تعلیم و تربیت، والدین و دانشآموزان بحث یادگیری برای دستیابی به موفقیتهای تحصیلی است. هدف این پژوهش تأثیر آموزش در فضای مجازی بر تابآوری تحصیلی و انگیزش تحصیلی دانشآموزان دختر پایه دوازدهم شهر ساری بود.
روش کار: این پژوهش از نظر هدف کاربردی، روش گردآوری دادهها میدانی و از نظر ماهیت توصیفی از نوع شبه آزمایشی (پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل) بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان دختر پایه دوازدهم شهر ساری در سال 1402-1401 به تعداد 1450 نفر بودند، که بهصورت تصادفی 40 نفر از دانشآموزان پایه دوازدهم متوسطه دوم انتخاب و بعد از اجرا پیشآزمون از بین40 نفر، 30 نفر که کمترین نمره را کسب کرده بودند، (15 نفر در گروه آزمایش و 15 نفر در گروه کنترل) بهعنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامههای استاندارد تابآوری تحصیلی ساموئلز (2004) و انگیزش تحصیلی هارتر (2001) بود. روایی این پرسشنامه توسط متخصصان مورد تأیید قرار گرفت. برای تجزیهوتحلیل دادهها نیز از بخش توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و استنباطی (کولموگروف- اسمیرنوف، واریانس، رگرسیون و کواریانس تک متغیره (آنکوا)) با استفاده از نرمافزارهای Spss22 انجام شد.
یافتهها: نتایج نشان داد که آموزش مجازی بر تابآوری تحصیلی و انگیزش تحصیلی دانشآموزان دختر پایه دوازدهم شهر ساری تاثیر دارد.
نتیجهگیری: میتوان گفت آموزش مجازی باعث افزایش تابآوری تحصیلی دانشآموزان دختر پایه دوازدهم شهر ساری شده است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 626 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله علوم پزشکی رازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Razi Journal of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | انگیزش تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش مجازی | fa_IR |
| dc.subject | تابآوری تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | روانشناسی بالینی | fa_IR |
| dc.title | تأثیر آموزش در فضای مجازی بر تابآوری تحصیلی و انگیزش تحصیلی دانشآموزان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانش آموخته دکتری، گروه علوم تربیتی، واحد اراک،دانشگاه آزاد اسلامی، اراک،ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 30 | |
| dc.citation.issue | 5 | |
| dc.citation.spage | 294 | |
| dc.citation.epage | 302 | |