نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعباسی, حدیقهfa_IR
dc.date.accessioned1403-04-19T22:58:28Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-07-09T22:58:46Z
dc.date.available1403-04-19T22:58:28Zfa_IR
dc.date.available2024-07-09T22:58:46Z
dc.date.issued2023-08-01en_US
dc.date.issued1402-05-10fa_IR
dc.identifier.citationعباسی, حدیقه. (1402). تأثیر آموزش در فضای مجازی بر تاب‌آوری تحصیلی و انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان. مجله علوم پزشکی رازی, 30(5), 294-302.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-8696-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1094938
dc.description.abstractزمینه و هدف: امروزه یکی از مهم­ترین دغدغه­های متصدیان تعلیم و تربیت، والدین و دانش­آموزان بحث یادگیری برای دست­یابی به موفقیت­های تحصیلی است. هدف این پژوهش تأثیر آموزش در فضای مجازی بر تاب­آوری تحصیلی و انگیزش تحصیلی دانش­آموزان دختر پایه دوازدهم شهر ساری بود. روش کار:  این پژوهش از نظر هدف کاربردی، روش گردآوری داده­ها میدانی و از نظر ماهیت توصیفی از نوع شبه آزمایشی (پیش­آزمون- پس­آزمون با گروه کنترل) بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش­آموزان دختر پایه دوازدهم شهر ساری در سال 1402-1401 به تعداد 1450 نفر بودند، که به­صورت تصادفی 40 نفر از دانش­آموزان پایه دوازدهم متوسطه دوم انتخاب و بعد از اجرا پیش­آزمون از بین40 نفر، 30 نفر که کمترین نمره را کسب کرده بودند، (15 نفر در گروه آزمایش و 15 نفر در گروه کنترل)  به­عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه­های­­ استاندارد تاب­آوری تحصیلی ساموئلز (2004) و انگیزش تحصیلی هارتر (2001) بود. روایی این پرسشنامه­ توسط متخصصان مورد تأیید قرار گرفت. برای تجزیه­وتحلیل داده­ها نیز از بخش توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و استنباطی (کولموگروف- اسمیرنوف، واریانس، رگرسیون و کواریانس تک متغیره (آنکوا)) با استفاده از نرم‌افزارهای Spss22 انجام شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد که آموزش مجازی بر تاب­آوری تحصیلی و انگیزش تحصیلی دانش­آموزان دختر پایه دوازدهم شهر ساری تاثیر دارد. نتیجه‌گیری: می­توان گفت آموزش مجازی باعث افزایش تاب­آوری تحصیلی دانش­آموزان دختر پایه دوازدهم شهر ساری شده است.fa_IR
dc.format.extent626
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectانگیزش تحصیلیfa_IR
dc.subjectآموزش مجازیfa_IR
dc.subjectتاب‌آوری تحصیلیfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleتأثیر آموزش در فضای مجازی بر تاب‌آوری تحصیلی و انگیزش تحصیلی دانش‌آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته دکتری، گروه علوم تربیتی، واحد اراک،دانشگاه آزاد اسلامی، اراک،ایرانfa_IR
dc.citation.volume30
dc.citation.issue5
dc.citation.spage294
dc.citation.epage302


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد