• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 30, شماره 5
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 30, شماره 5
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر آموزش در فضای مجازی بر تاب‌آوری تحصیلی و انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان

    (ندگان)پدیدآور
    عباسی, حدیقه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    627.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: امروزه یکی از مهم­ترین دغدغه­های متصدیان تعلیم و تربیت، والدین و دانش­آموزان بحث یادگیری برای دست­یابی به موفقیت­های تحصیلی است. هدف این پژوهش تأثیر آموزش در فضای مجازی بر تاب­آوری تحصیلی و انگیزش تحصیلی دانش­آموزان دختر پایه دوازدهم شهر ساری بود. روش کار:  این پژوهش از نظر هدف کاربردی، روش گردآوری داده­ها میدانی و از نظر ماهیت توصیفی از نوع شبه آزمایشی (پیش­آزمون- پس­آزمون با گروه کنترل) بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش­آموزان دختر پایه دوازدهم شهر ساری در سال 1402-1401 به تعداد 1450 نفر بودند، که به­صورت تصادفی 40 نفر از دانش­آموزان پایه دوازدهم متوسطه دوم انتخاب و بعد از اجرا پیش­آزمون از بین40 نفر، 30 نفر که کمترین نمره را کسب کرده بودند، (15 نفر در گروه آزمایش و 15 نفر در گروه کنترل)  به­عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه­های­­ استاندارد تاب­آوری تحصیلی ساموئلز (2004) و انگیزش تحصیلی هارتر (2001) بود. روایی این پرسشنامه­ توسط متخصصان مورد تأیید قرار گرفت. برای تجزیه­وتحلیل داده­ها نیز از بخش توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و استنباطی (کولموگروف- اسمیرنوف، واریانس، رگرسیون و کواریانس تک متغیره (آنکوا)) با استفاده از نرم‌افزارهای Spss22 انجام شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد که آموزش مجازی بر تاب­آوری تحصیلی و انگیزش تحصیلی دانش­آموزان دختر پایه دوازدهم شهر ساری تاثیر دارد. نتیجه‌گیری: می­توان گفت آموزش مجازی باعث افزایش تاب­آوری تحصیلی دانش­آموزان دختر پایه دوازدهم شهر ساری شده است.
    کلید واژگان
    انگیزش تحصیلی
    آموزش مجازی
    تاب‌آوری تحصیلی
    روانشناسی بالینی

    شماره نشریه
    5
    تاریخ نشر
    2023-08-01
    1402-05-10
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانش آموخته دکتری، گروه علوم تربیتی، واحد اراک،دانشگاه آزاد اسلامی، اراک،ایران

    شاپا
    2228-7043
    2228-7051
    URI
    http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8696-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1094938

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب