نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorواقعه دشتی, سید محمد رضاfa_IR
dc.contributor.authorشکوهی قره سعدلو, محمد صالحfa_IR
dc.contributor.authorایثاری زاده, مطهرهfa_IR
dc.contributor.authorبختیاری اسفندقه, حامدfa_IR
dc.date.accessioned1403-04-19T22:46:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-07-09T22:47:12Z
dc.date.available1403-04-19T22:46:37Zfa_IR
dc.date.available2024-07-09T22:47:12Z
dc.date.issued2022-10-01en_US
dc.date.issued1401-07-09fa_IR
dc.identifier.citationواقعه دشتی, سید محمد رضا, شکوهی قره سعدلو, محمد صالح, ایثاری زاده, مطهره, بختیاری اسفندقه, حامد. (1401). تاثیر یادگیری زبان دوم (انگلیسی) بر مهارت حل مساله، هوش هیجانی و ابراز وجود دانش آموزان 7 تا 12 ساله شهرستان سیرجان. مجله علوم پزشکی رازی, 29(7), 231-237.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-8098-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1094897
dc.description.abstractزمینه و هدف: زبان پیچیده ترین و در عین حال ساده ترین وسیله ارتباطی بشر است. در زندگی انسانی هیچ رفتار ارتباطی به اندازه ارتباط کلامی وسعت و تاثیر ندارد. زبان، بخش بسیار مهم هر نوع فرهنگ انسانی را تشکیل میدهد و ابزار اجتماعی قدرتمندی است که ما از کودکی آن را فرا میگیریم. از این رو، پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر یادگیری زبان دوم بر مهارت حل مسئله، هوش هیجانی و ابراز وجود دانش آموزان 7 تا 12 سال انجام شد. روش کار: پژوهش حاضر به صورت علی-مقایسه ای و به روش پرسشنامه ای بر روی 240 نفر از دانش آموزان 7 تا 12 سال شهرستان سیرجان انجام شد. نمونه گیری به روش تصادفی در دسترس انجام شد و آزمودنی ها به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش (یادگیری زبان دوم) و کنترل (تک زبانه) تقسیم شدند. یافته‌ها: پیش از شروع 6 ماه دوره آموزش زبان برای گروه آزمایش، هر دو گروه پرسشنامه را پاسخ دادند و پس از 6 ماه مداخله صورت گرفته روی گروه آزمایش، مجددا پرسشنامه توسط هر دو گروه پاسخ داده شد. نتیجه‌گیری: نتایج نشان داد؛ یادگیری زبان دوم، می تواند بر مهارت حل مسئله، هوش هیجانی و ابراز وجود دانش آموزان 7 تا 12 سال شهرستان سیرجان تاثیر معناداری داشته باشد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectیادگیری زبانfa_IR
dc.subjectهوش هیجانیfa_IR
dc.subjectحل مسئلهfa_IR
dc.subjectابراز وجودfa_IR
dc.subjectدوزبانهfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleتاثیر یادگیری زبان دوم (انگلیسی) بر مهارت حل مساله، هوش هیجانی و ابراز وجود دانش آموزان 7 تا 12 ساله شهرستان سیرجانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن، تنکابن، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدکترای سلامت، گروه روانشناسی، واحد نجف‌آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، نجف‌آباد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی بالینی، واحد سیرجان، دانشگاه ازاداسلامی، سیرجان، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی، واحد بندرعباس، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرعباس، ایران.fa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue7
dc.citation.spage231
dc.citation.epage237
nlai.contributor.orcid0009-0002-5412-1660
nlai.contributor.orcid0009-0008-5986-9778


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد