| dc.contributor.author | واقعه دشتی, سید محمد رضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | شکوهی قره سعدلو, محمد صالح | fa_IR |
| dc.contributor.author | ایثاری زاده, مطهره | fa_IR |
| dc.contributor.author | بختیاری اسفندقه, حامد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1403-04-19T22:46:37Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2024-07-09T22:47:12Z | |
| dc.date.available | 1403-04-19T22:46:37Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2024-07-09T22:47:12Z | |
| dc.date.issued | 2022-10-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1401-07-09 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | واقعه دشتی, سید محمد رضا, شکوهی قره سعدلو, محمد صالح, ایثاری زاده, مطهره, بختیاری اسفندقه, حامد. (1401). تاثیر یادگیری زبان دوم (انگلیسی) بر مهارت حل مساله، هوش هیجانی و ابراز وجود دانش آموزان 7 تا 12 ساله شهرستان سیرجان. مجله علوم پزشکی رازی, 29(7), 231-237. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-7043 | |
| dc.identifier.issn | 2228-7051 | |
| dc.identifier.uri | http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8098-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1094897 | |
| dc.description.abstract | زمینه و هدف: زبان پیچیده ترین و در عین حال ساده ترین وسیله ارتباطی بشر است. در زندگی انسانی هیچ رفتار ارتباطی به اندازه ارتباط کلامی وسعت و تاثیر ندارد. زبان، بخش بسیار مهم هر نوع فرهنگ انسانی را تشکیل میدهد و ابزار اجتماعی قدرتمندی است که ما از کودکی آن را فرا میگیریم. از این رو، پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر یادگیری زبان دوم بر مهارت حل مسئله، هوش هیجانی و ابراز وجود دانش آموزان 7 تا 12 سال انجام شد.
روش کار: پژوهش حاضر به صورت علی-مقایسه ای و به روش پرسشنامه ای بر روی 240 نفر از دانش آموزان 7 تا 12 سال شهرستان سیرجان انجام شد. نمونه گیری به روش تصادفی در دسترس انجام شد و آزمودنی ها به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش (یادگیری زبان دوم) و کنترل (تک زبانه) تقسیم شدند.
یافتهها: پیش از شروع 6 ماه دوره آموزش زبان برای گروه آزمایش، هر دو گروه پرسشنامه را پاسخ دادند و پس از 6 ماه مداخله صورت گرفته روی گروه آزمایش، مجددا پرسشنامه توسط هر دو گروه پاسخ داده شد.
نتیجهگیری: نتایج نشان داد؛ یادگیری زبان دوم، می تواند بر مهارت حل مسئله، هوش هیجانی و ابراز وجود دانش آموزان 7 تا 12 سال شهرستان سیرجان تاثیر معناداری داشته باشد. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله علوم پزشکی رازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Razi Journal of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | یادگیری زبان | fa_IR |
| dc.subject | هوش هیجانی | fa_IR |
| dc.subject | حل مسئله | fa_IR |
| dc.subject | ابراز وجود | fa_IR |
| dc.subject | دوزبانه | fa_IR |
| dc.subject | روانشناسی بالینی | fa_IR |
| dc.title | تاثیر یادگیری زبان دوم (انگلیسی) بر مهارت حل مساله، هوش هیجانی و ابراز وجود دانش آموزان 7 تا 12 ساله شهرستان سیرجان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانش آموخته کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن، تنکابن، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | دکترای سلامت، گروه روانشناسی، واحد نجفآباد، دانشگاه آزاد اسلامی، نجفآباد، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه روانشناسی بالینی، واحد سیرجان، دانشگاه ازاداسلامی، سیرجان، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه روانشناسی، واحد بندرعباس، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرعباس، ایران. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 29 | |
| dc.citation.issue | 7 | |
| dc.citation.spage | 231 | |
| dc.citation.epage | 237 | |
| nlai.contributor.orcid | 0009-0002-5412-1660 | |
| nlai.contributor.orcid | 0009-0008-5986-9778 | |