نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبیگدلو, طاهرfa_IR
dc.contributor.authorموید فر, همامfa_IR
dc.contributor.authorنظری, فاطمهfa_IR
dc.date.accessioned1403-04-19T22:46:18Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-07-09T22:46:36Z
dc.date.available1403-04-19T22:46:18Zfa_IR
dc.date.available2024-07-09T22:46:36Z
dc.date.issued2022-10-01en_US
dc.date.issued1401-07-09fa_IR
dc.identifier.citationبیگدلو, طاهر, موید فر, همام, نظری, فاطمه. (1401). برازندگی مدل معادلات ساختاری خودناتوان سازی بر اساس رفتار کمک طلبی با میانجی‌گری تنظیم شناختی هیجانی در دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه دوم شهرستان خدابنده. مجله علوم پزشکی رازی, 29(7), 221-230.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-8455-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1094896
dc.description.abstractزمینه و هدف: این پژوهش با هدف، برازندگی مدل معادلات ساختاری خودناتوان­سازی بر اساس رفتار کمک طلبی با میانجی­گری تنظیم شناختی هیجانی در دانش­آموزان پسر مقطع متوسطه دوم شهرستان خدابنده انجام شد. روش کار: روش پژوهش مقطعی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش­آموزان مقطع دوم متوسطه شهرستان خدابنده در سال تحصیلی 1401-1400 تشکیل دادند، تعداد 420 نفر را روش نمونه گیری تصادفی خوشه­ای انتخاب شدند. در این پژوهش از ابزارهای خودناتوان سازی (جونز و رودوالت، 1982)، رفتار کمک طلبی (ریان و پینتریج، 1997) و تنظیم هیجان (گارنفسکی و کرایج، 2006) استفاده شد. به منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از نرم‌افزار SPSS-V23 و Lisrel-V8.8 استفاده گردید. همچنین به‌منظور پاسخگویی به فرضیه‌های پژوهش از مدل‌یابی معادلات ساختاری استفاده شد. یافته‌ها: یافته­های پژوهش نشان داد که مدل از برازش مناسبی برخوردار است. نتایج نشان داد خودناتوان سازی بر اساس رفتار کمک طلبی با میانجی­گری تنظیم شناختی هیجان در دانش­آموزان پسر مقطع متوسطه دوم شهرستان خدابنده از برازش مطلوبی برخوردار است. نتیجه‌گیری: نتایج نشان داد که هماهنگی لازم بین مراکز مشاوره و مشاورین مدارس مورد تاکید بیشتری قرار گیرد تا ضمن بهبود تنظیم هیجان و رفتار کمک طلبی، زمنیه کاهش خودناتوان سازی در دانش­آموزان فراهم گردد.fa_IR
dc.format.extent543
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectخودناتوان سازیfa_IR
dc.subjectرفتار کمک طلبیfa_IR
dc.subjectتنظیم شناختی هیجانfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleبرازندگی مدل معادلات ساختاری خودناتوان سازی بر اساس رفتار کمک طلبی با میانجی‌گری تنظیم شناختی هیجانی در دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه دوم شهرستان خدابندهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری تخصصی روانشناسی تربیتی، واحد زنجان، دانشگاه آزاداسلامی، زنجان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار ،گروه روانشناسی، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه روانشناسی، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue7
dc.citation.spage221
dc.citation.epage230


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد