نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکرباسی, فاطمهfa_IR
dc.date.accessioned1403-04-19T22:45:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-07-09T22:45:45Z
dc.date.available1403-04-19T22:45:34Zfa_IR
dc.date.available2024-07-09T22:45:45Z
dc.date.issued2022-09-01en_US
dc.date.issued1401-06-10fa_IR
dc.identifier.citationکرباسی, فاطمه. (1401). بررسی رابطه هوش اخلاقی با مهارت برقراری ارتباط در کارکنان بانک مسکن شهر کرمان. مجله علوم پزشکی رازی, 29(6), 228-235.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-8566-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1094893
dc.description.abstractزمینه و هدف: بانکها و موسسات مالی، ستون فقرات اقتصاد یک کشور هستند و توسعه اقتصادی کشور وابسته به عملکرد موثر سیستم بانکی آن است. پژوهش حاضر بدنبال بررسی رابطه هوش اخلاقی با مهارت برقراری ارتباط درکارکنان بانک مسکن شهر کرمان در سال 1401 بوده است. روش کار: تحقیق موجود توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه پرسنل بانک مسکن شهرکرمان در سال 1401  که به تعداد 400نفر می باشند. نمونه پژوهش حاضر 100 نفر ازپرسنل بانک مسکن که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار این پژوهش پرسشنامه هوش اخلاقی لنیک و کیل (2005)، پپرسشنامه استاندارد مهارت‌های برقراری ارتباطات نیواسترورم و داویس(2002)  بوده است. یافته‌ها: نتایج این پژوهش با استفاده از ضریب رگرسیون چندگانه نشان داد بین هوش اخلاقی با مهارت برقراری ارتباط رابطه معنادار وجود دارد و با توجه به مثبت شدن ضرایب بتا، این رابطه‌ها از نوع افزایشی (مستقیم) می‌باشند. اگر متغیرهای پژوهش دارای عامل تورم واریانس کمتر از 10 باشند مفروضه عدم هم خطی بین متغیرها رعایت شده است. نتیجه‌گیری: نتایج نشان داد؛ با افزایش و بهبود متغیرهوش اخلاقی، متغیر مهارت برقراری ارتباط نیز افزایش پیدا خواهد کردو مسلماً اگر سازمان‌ها دارای کارکنانی باشند که به شغل خود علاقمند باشند و بطور جدی خود را درگیر شغل و وظایف محوله نمایند، می‌توانند دارای عملکرد مطلوبی باشند.fa_IR
dc.format.extent550
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectکارمندانfa_IR
dc.subjectهوش اخلاقیfa_IR
dc.subjectمهارت برقراری ارتباطfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleبررسی رابطه هوش اخلاقی با مهارت برقراری ارتباط در کارکنان بانک مسکن شهر کرمانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد، گروه روانشناسی، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی،کرمان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue6
dc.citation.spage228
dc.citation.epage235
nlai.contributor.orcid0009-0005-6646-8540


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد