بررسی رابطه هوش اخلاقی با مهارت برقراری ارتباط در کارکنان بانک مسکن شهر کرمان
(ندگان)پدیدآور
کرباسی, فاطمهنوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
زمینه و هدف: بانکها و موسسات مالی، ستون فقرات اقتصاد یک کشور هستند و توسعه اقتصادی کشور وابسته به عملکرد موثر سیستم بانکی آن است. پژوهش حاضر بدنبال بررسی رابطه هوش اخلاقی با مهارت برقراری ارتباط درکارکنان بانک مسکن شهر کرمان در سال 1401 بوده است.
روش کار: تحقیق موجود توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه پرسنل بانک مسکن شهرکرمان در سال 1401 که به تعداد 400نفر می باشند. نمونه پژوهش حاضر 100 نفر ازپرسنل بانک مسکن که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار این پژوهش پرسشنامه هوش اخلاقی لنیک و کیل (2005)، پپرسشنامه استاندارد مهارتهای برقراری ارتباطات نیواسترورم و داویس(2002) بوده است.
یافتهها: نتایج این پژوهش با استفاده از ضریب رگرسیون چندگانه نشان داد بین هوش اخلاقی با مهارت برقراری ارتباط رابطه معنادار وجود دارد و با توجه به مثبت شدن ضرایب بتا، این رابطهها از نوع افزایشی (مستقیم) میباشند. اگر متغیرهای پژوهش دارای عامل تورم واریانس کمتر از 10 باشند مفروضه عدم هم خطی بین متغیرها رعایت شده است.
نتیجهگیری: نتایج نشان داد؛ با افزایش و بهبود متغیرهوش اخلاقی، متغیر مهارت برقراری ارتباط نیز افزایش پیدا خواهد کردو مسلماً اگر سازمانها دارای کارکنانی باشند که به شغل خود علاقمند باشند و بطور جدی خود را درگیر شغل و وظایف محوله نمایند، میتوانند دارای عملکرد مطلوبی باشند.
کلید واژگان
کارمندانهوش اخلاقی
مهارت برقراری ارتباط
روانشناسی بالینی
شماره نشریه
6تاریخ نشر
2022-09-011401-06-10
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی ایرانسازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد، گروه روانشناسی، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی،کرمان، ایرانشاپا
2228-70432228-7051




